
Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no
- OleB
- Innlegg: 641
- Registrert: 15 aug 2009, 19:32
- Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
- Bosted: Østfold
Re: Bikerbaben's logg
sånne hvite greier kan jeg huske vi hadde her også engang....... 

-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Bikerbaben's logg
Snowflakes...........
Gleder meg så jeg fryser på ryggen !
:- 
Gleder meg så jeg fryser på ryggen !


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bikerbaben's logg
I dag er jeg flau, Ikke bare
men faktisk ordentlig flau.
Stoppa for rødt lys i krysset Ilevollen/Osloveien. Ilevollen er to felt der inn til by'n. Og der hører jeg bak meg "Du har lite luft i bakdekket". Jeg ser ned og ser ingenting. Karen i varevogna i høyrefila fortsetter "Det er lite luft, du bør få sjekka lufttrykket". Kan jo bare nikke siden det blir grønt og han skal opp Olsoveien og jeg var på vei mot Midtbyen. Sjekka lufttrykket på første bensinstasjon. Og joda, var ti pund i dekket. Var snar å få i såpass at nåla stoppa på førti pund både foran og bak.
Og her har jeg kjørt som på glass fordi jeg har syntes det var sleipt, og så var det lite luft. Sånn det blir når man kjører og ikke sjekker lufttrykket, man venner seg til hvordan sykkelen beveger seg, og tenker ikke over at den myke gynginga kommer fra slappe dekk.
Ble ei anna kjøring hjem ja, vær sikker.

Stoppa for rødt lys i krysset Ilevollen/Osloveien. Ilevollen er to felt der inn til by'n. Og der hører jeg bak meg "Du har lite luft i bakdekket". Jeg ser ned og ser ingenting. Karen i varevogna i høyrefila fortsetter "Det er lite luft, du bør få sjekka lufttrykket". Kan jo bare nikke siden det blir grønt og han skal opp Olsoveien og jeg var på vei mot Midtbyen. Sjekka lufttrykket på første bensinstasjon. Og joda, var ti pund i dekket. Var snar å få i såpass at nåla stoppa på førti pund både foran og bak.
Og her har jeg kjørt som på glass fordi jeg har syntes det var sleipt, og så var det lite luft. Sånn det blir når man kjører og ikke sjekker lufttrykket, man venner seg til hvordan sykkelen beveger seg, og tenker ikke over at den myke gynginga kommer fra slappe dekk.
Ble ei anna kjøring hjem ja, vær sikker.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bikerbaben's logg
rett etter jeg kjøpte hondan så syntes jeg den var litt ustabil i rundt 70 i svingene ok over og under...etter noen dager fant jeg ut at det var HELT tomt for luft....kjørte 3-5 dager med pungtert dekk...
det at de hadde presset på et 170 dekk på den smale felgen som bare skulle ha 140 gjorde at det holdt seg nogelunde stivt...skummet det og kjørte sesongen ut.. :-

det at de hadde presset på et 170 dekk på den smale felgen som bare skulle ha 140 gjorde at det holdt seg nogelunde stivt...skummet det og kjørte sesongen ut.. :-
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bikerbaben's logg
Opplevde det samme på en av Sverigeturene våre i sommer. Merkelig gynging og suspekt oppførsel i svingene siste halvdel av turen...
Og ja, det viste seg å være svært lite luft i bakhjulet.
Og jeg som trodde et lager eller no' sånt var i ferd med å bli utslitt...
Byttet dekk rett etterpå og kjente igjen sykker'n som den gode gamle igjen :)
Og ja, det viste seg å være svært lite luft i bakhjulet.
Og jeg som trodde et lager eller no' sånt var i ferd med å bli utslitt...

Byttet dekk rett etterpå og kjente igjen sykker'n som den gode gamle igjen :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Bikerbaben's logg
AJ skrev: Og ja, det viste seg å være svært lite luft i bakhjulet. Byttet dekk rett etterpå og kjente igjen sykker'n som den gode gamle igjen :)
Hadde det ikke vært billigere å fylle litt luft da ?


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bikerbaben's logg
Så klart, men dekket var nesten forbi slitemerket før turen og var helt klart utskiftningsklart etter turen.Pollti skrev:AJ skrev: Og ja, det viste seg å være svært lite luft i bakhjulet. Byttet dekk rett etterpå og kjente igjen sykker'n som den gode gamle igjen :)
Hadde det ikke vært billigere å fylle litt luft da ?![]()
Den trapeslignende profilen på dekket grunnet lavt lufttrykk framskyndet naturlig nok dekkbyttet...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Bikerbaben's logg
Ha ha ! Biltema er din venn, de selger ventilerhetter som skifter farge når dekktrykket blir for lavt. Koster ikke mye og virker flott. Alternativet er å kjøpe en kvalitetsmoped med kvalitetsfelger og kvalitetsdekk.(Hint hint hint hint) Cagivaen med Pirelli dekk og Marezzini felger holder alltid på lufta. Det er værre stelt med Kim -Il Comet, Kabul Kareten og Haus Gestapo Moped Bilen. på de er det konstant røde ventil hetter. 

Re: Bikerbaben's logg
Var og så på de ventilhettene Biltema har. Det var to typer. En for 1,9 bar og en for 2,3 bar.
Vanligvis har jeg ca 40 pund, altså 2.9 bar i begge dekkene.
BMW anbefaler ca 2 bar, men da slites dekkene uforholdsmessig fort. Har kjørt ca 18.000 km på dekkene som står på nå, og det er bare bakdekket som må skiftes. Har kjørt ei stund på BMW's anbefaling og da måtte jeg bytte etter ca 10.000 km.
Dekkene (Metzeler Tourance) er merka for max 3 bar, og det er mange som kjører tunge sykler som f.eks GoldWing som anbefaler å kjøre med dekktrykk opp mot det dekkene er merka med.
Og da tenker jeg i min enfoldighet at de ventilhettene må da kunne brukes ved høyere trykk. Kjøreegenskapene blir jo ikke så forandra mellom 3 og 2,3 bar. Og ei slik påminning behøver jo ikke være så dum
Vanligvis har jeg ca 40 pund, altså 2.9 bar i begge dekkene.
BMW anbefaler ca 2 bar, men da slites dekkene uforholdsmessig fort. Har kjørt ca 18.000 km på dekkene som står på nå, og det er bare bakdekket som må skiftes. Har kjørt ei stund på BMW's anbefaling og da måtte jeg bytte etter ca 10.000 km.
Dekkene (Metzeler Tourance) er merka for max 3 bar, og det er mange som kjører tunge sykler som f.eks GoldWing som anbefaler å kjøre med dekktrykk opp mot det dekkene er merka med.
Og da tenker jeg i min enfoldighet at de ventilhettene må da kunne brukes ved høyere trykk. Kjøreegenskapene blir jo ikke så forandra mellom 3 og 2,3 bar. Og ei slik påminning behøver jo ikke være så dum

Re: Bikerbaben's logg
De hadde da flere enn 2 typer da jeg handlet. Kjøpte 2,7 bar til en Nissan Murano så du burde sjekke katalogen deres kanskje ?
Re: Bikerbaben's logg
Fikk hu i informasjonen til å sjekke katalogen. Der var det to typer, og det var to typer på hylla.Pollti skrev:De hadde da flere enn 2 typer da jeg handlet. Kjøpte 2,7 bar til en Nissan Murano så du burde sjekke katalogen deres kanskje ?
Re: Bikerbaben's logg
På det britiske UKGSer-forumet fant jeg denne
Skal jeg være helt ærlig, så er de inne på noe. Ikke prøvekjør en GS hvis du ikke har alvorlige planer om å kjøpe en :nono
Skal jeg være helt ærlig, så er de inne på noe. Ikke prøvekjør en GS hvis du ikke har alvorlige planer om å kjøpe en :nono
Re: Bikerbaben's logg
Ragnhild skrev:Fikk hu i informasjonen til å sjekke katalogen.
Ragnhild ! Det blir katastrofe når 2 blondinkaer smeller hodene sine sammen !

Re: Bikerbaben's logg
Joa Pollti, er klar over ditt noe anstrengte forhold til oss blondiner, men såpass tiltro har du da vel til oss, at du stoler på at vi kan stave oss fram i en Biltema-katalog? Men jeg må jo innrømme at det går mye lettere i for eksempel Costume eller Woman, MYE lettere 

- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Bikerbaben's logg
Jeg fikk en genial ide jeg må ta patent på!!Ragnhild skrev:Joa Pollti, er klar over ditt noe anstrengte forhold til oss blondiner, men såpass tiltro har du da vel til oss, at du stoler på at vi kan stave oss fram i en Biltema-katalog? Men jeg må jo innrømme at det går mye lettere i for eksempel Costume eller Woman, MYE lettere
Å legge bidrag fra utvalgte duppeditter fra Biltema som er et must for damer på sykkel som vedlegg inni disse kulørte damebladene! Umulig å gjøre feil da!
Hører du Pollti? Tror du detta kunne funke???

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bikerbaben's logg
http://www.aftenposten.no/jobb/article3370268.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå blir det ikke lenge før vi får MC-turer på blå resept

Nå blir det ikke lenge før vi får MC-turer på blå resept


Re: Bikerbaben's logg
cheron skrev: Å legge bidrag fra utvalgte duppeditter fra Biltema som er et must for damer på sykkel som vedlegg inni disse kulørte damebladene! Umulig å gjøre feil da!
Hører du Pollti? Tror du detta kunne funke???
Nei, det tror jeg ikke av den enkle grunn at 99% av alle damer er lite interessert i sånt og bryr seg katta om det. Hadde du giddi å lest om hardangersøm eller gardinmote i ei MC blekke tror du ? Det hadde ihvertfall ikke jeg giddi. Hadde vært første og siste gangen jeg hadde brukt kroner på ei sånn Jan Thomas blekke ihvertfall.
Re: Bikerbaben's logg
Enkelte damer bryr seg faktisk om sånt Pollti, men det behøver du ikke bry det pene hodet ditt med, blir nok litt for avansert for deg det.
Re: Bikerbaben's logg
MÅ bare ta med denne fra UKGSer-forumets tråd Do NOT test ride a GS
Hele tråden er eneste lang argumentasjon for hvorfor man ikke skal testkjøre en GS, Moralen er at man i så fall blir hekta, for godt.KEV skrev:I did the same thing over 5 years ago ! I sold my beloved Fireblade that I had for 7 years to slow me down and save my back before it broke forever :eek: I bought a 1100 GS and never looked back. I traded the 1100 in for a 1150 GSA a year later and have just sold the 1150 and bought a new 1200 GSA. You can't beat them. They do and carry everything you ask, without complaining and better all round fun than the Fireblade ever was...![]()
Cheers
Kev
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Bikerbaben's logg
:-
[youtube]VgdPJpNtm8E[/youtube]

[youtube]VgdPJpNtm8E[/youtube]
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Bikerbaben's logg
Takk Misha :) :-)
Skal la jyplingen få denne, han er litt treg med oppvasken...
Skal la jyplingen få denne, han er litt treg med oppvasken...
Re: Bikerbaben's logg
Treg med oppvasken? Det er da vel bare å stappe alt samma inn i oppvaskmaskina og trykke på en knapp eller to?
Men åssen kan du vite at han er treg med oppvaska? Du må jo være hjemme for å se det. Og hvis du er hjemme, så er det jo kvinnfolk i huset. Og da er det jo ikke riktig at han skal ta oppvaska?

Men åssen kan du vite at han er treg med oppvaska? Du må jo være hjemme for å se det. Og hvis du er hjemme, så er det jo kvinnfolk i huset. Og da er det jo ikke riktig at han skal ta oppvaska?

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: Bikerbaben's logg

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")