Noen har tråkket i baret og glemt hva de har sagt, og noen har ikke

Men uansett vi kommer tilbake i morgen

Det har du nok rett i. Dette har blitt enda en sånn tråd at gs er bedre rnn alt annet. Men jeg tror jeg holder en knapp på dinSuperMorten skrev:Har ikke sagt så mye her ennå, men må bare:
Det virker på meg som om hele denne diskusjonen er litt sånn "min er større enn din"..![]()
Jeg tror at den beste sykkelen er helt avhengig av hvem som sitter oppå. Men en ting lurer jeg på. Har alle som synser noe om andre sykler, egentlig prøvd de? Har en mistanke om at det er veldig mye subjektiv synsing, basert på subjektive tester eller reportasjer av ganske subjektive journalister..??![]()
Jeg har prøvd flere av de såkalte beste syklene som er omtalt oppi her, og det er jo bare tull. Ingen av de kan måle seg mot min...
Det er vi helt enige i , men en Tiger Explorer har på papiret både mer HK og mer dreiemoment.JRO skrev:Kommentaren fra BT viser vel at fører av sykkelen ofte har mer å si enn HK og dreiemoment.Bringisen skrev:Hehe, det hadde jeg likt å sett.Busa Trond skrev:Dette har jeg ofte sett også når jeg tar dem igjen i inngangen til en sving, men ikke noe problem for dem blir fort borte i speilenbiker7 skrev: Denne blinkinga i baklyset på disse bmw-doningene, hva er greie med det?? Har det noen misjon, eller skal det liksom være tøft? For tøft er det jo ikke, heller irriterende
I følge testen til Bike og Motorrad så har de en litt annen oppfatning enn det du sitter igjen med , men de er jo sikkert kjøpt og betalt. Her er et utklipp fra de to karakterene du nevnerBusa Trond skrev:Explorer og GS er veldig like å sitte på. GS den nye 2013 virker nyere en Exploreren og en merker den er lettere når den kjøres i gangfart, bedre sete og mer behagelig å stå kjørende på. Så sikker noe freskere i ulendt terreng.simpson skrev:Men nå skal jeg komme med påstand.
Ducati Multisrada er verdens beste adv på asfalt.
Den kjører til og med fletta av mange gatesykler og knuser GS på vei.
Men jeg vil ikke si at den er bedre sykkel enn GS siden GS er mer fleksibel med bedre allaround egenskaper.
Men den er fullt på høyde med den ang fjæring og elektronik.
Og etter Artic tiger ga seg er det ingen som har nevnt hvor god denna tigeren er heller
GS er også veldig god å direkte på gassen på lavt turtall. Det jeg ikke liker med GS er at den for meg har noe ubehagelig vibrasjoner i styret ved vanlig kjøring, samt at passasjer sitter noe trangere. Exploreren virker noe stødigere og fresker på topp en GS og derfor bedre på asfalt, men sum av samarium ganske like med litt diesel preg overseg. Multistradan er i en anen divisjon på dempere, høyfartskjøring og følelse på asfaltvei, også mye mer drag på topp. Den til JRO kler godt farge valget med utstyret han har på.
Men når det er nevnt tidligere i tråden her sammenligning med GTR så er den opplevd mye sprekere en dem tre forannevnte, men alle av dem tre er jo mye mer underholdene på svingete veier en GTR.
Jepp, jeg har kjørt dem alle
Jeg tror ikke , men jeg kan ta feil. At i alle fall jeg noen gang har sagt at GS er bedre enn alt annet. Den er best for meg og veldig god på det beste. Men best på alt tror jeg ikke jeg har sagt. Mulig jeg tar feil, men vis meg det gjerne.JohnnyTh skrev:Det har du nok rett i. Dette har blitt enda en sånn tråd at gs er bedre rnn alt annet. Men jeg tror jeg holder en knapp på dinSuperMorten skrev:Har ikke sagt så mye her ennå, men må bare:
Det virker på meg som om hele denne diskusjonen er litt sånn "min er større enn din"..![]()
Jeg tror at den beste sykkelen er helt avhengig av hvem som sitter oppå. Men en ting lurer jeg på. Har alle som synser noe om andre sykler, egentlig prøvd de? Har en mistanke om at det er veldig mye subjektiv synsing, basert på subjektive tester eller reportasjer av ganske subjektive journalister..??![]()
Jeg har prøvd flere av de såkalte beste syklene som er omtalt oppi her, og det er jo bare tull. Ingen av de kan måle seg mot min...
Det neste er vel at GS kan kjøre til månen... hvis den ikke allerede har vært der?Svein2 skrev:Det første jeg lurte på når jeg leste innlegget
var om Det nye testamentet ble skrevet av en bergenser?![]()
![]()
Takk for skrytSvein2 skrev:Det første jeg lurte på når jeg leste innlegget
var om Det nye testamentet ble skrevet av en bergenser?![]()
![]()
Der er nok vi sterkt uenige igjen.DrGreve skrev:Hvis allroundegenskapene skal være avgjørende for å bli beste sykkel, så er det vel flere andre sykler som bør komme i betraktning?
Triumph Tiger og Honda VFR 1200 X Crosstourer stiller i en høyere klasse når det kommer til motor og utseende. Jeg mener å ha lest at Honda sin har høyere effekt og moment? Og lyden på GS er jo lite attraktiv å høre på... :-)å
Eller er det alfabetet som skal gjøre utslaget?
Det er delvis sant biker7. Jeg baserer påstandene på at jeg har hatt en R1200GS 2006 modell og en F800GS 2011 modell, og at den nye skal være mye bedre på alle punkter enn den gamle R1200GS.biker7 skrev:Kom til å tenke på noe: Bringisen lovpriser og skryter vel egentlig av en sykkel han ikke har noen særlig erfaring med. For du har vel ikke fått den nye GS,en enda engang, Bringisen?Greit nok at du har erfaring med forrige generasjon GS1200, men den nye skal vel egentlig være ganske forandret.. Men at det sikkert er en grei sykkel er det ikke noen tvil om. :-)
Nei jeg kjører kun en 3 sylindret 1000ccm bensinturbo om vinteren ( ja i bilenDrGreve skrev:Lyd?!? Jeg lurer på om du kjører Subaru på vinteren?
For ikke å snakke om vibrasjoner, du vet vel at hvis du holder for lenge i noe som vibrerer mye, så er det muligheter for å utvikle likfingre?
Jeg leser også mye tester og baserer mine kjøp delvis på de, ikke dumt.Bringisen skrev:Det er delvis sant biker7. Jeg baserer påstandene på at jeg har hatt en R1200GS 2006 modell og en F800GS 2011 modell, og at den nye skal være mye bedre på alle punkter enn den gamle R1200GS.biker7 skrev:Kom til å tenke på noe: Bringisen lovpriser og skryter vel egentlig av en sykkel han ikke har noen særlig erfaring med. For du har vel ikke fått den nye GS,en enda engang, Bringisen?Greit nok at du har erfaring med forrige generasjon GS1200, men den nye skal vel egentlig være ganske forandret.. Men at det sikkert er en grei sykkel er det ikke noen tvil om. :-)
Så du har rett i at den nye skal være ganske mye forandret , til det bedre. Jeg var veldig fornøyd med forrige generasjon også. At den nye er mer komfortabel , har mer elektroniske hjelpemidler , sterkere motor og bedre kjøreegenskaper kan jeg ikke forstå skal være negativt.
Det andre jeg baserer mine påstander på er reportasjer fra mennesker som jobber med å skille sykler fra hverandre.
JohnnyTh skrev:Gleder meg til å prøve en GS. Jeg tror det er en flott sykkel når en ser bort fra manglene. At du skal klare å holde en GTR på norske veier tviler jeg ikke et sekund på. Vi har jo tross alt 80 som høyeste hastighet.![]()
jeg var på en del veier i sommer som jeg nok helt sikkert hadde foretrukket en GS.
Gtr er for eksempel ikke noe særlig på stranda
Dette hullet hadde sikkert vært litt stort også for en GS?
Dette var et helvete. Og så bratt at bakhjulet slapp på rullesteinene.
Her gikk det egentlig ganske greit men viste seg å være en blindvei
Enda en liten elvekryssing
Her var jeg egentlig glad jeg hadde verken GTR eller GS. Dette var vel den beste delen
Her hadde det vært greit med litt mer fjæring. kunne ikke kjøre veldig fort her.
JEg kjørte stort sett bare hovedveier og motorveier i god stand
Men på sånt som dette er den helt glimrende
Her var den sikkert i sitt ess
Fikk kjørt litt i vinter og.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=GIJDJqhjziw[/video]
hmm, mekanikere, er ikke det urovekkende?Bringisen skrev:Det andre jeg baserer mine påstander på er reportasjer fra mennesker som jobber med å skille sykler fra hverandre.
Men Erling , det er vel med lyden som med utseende. Man oppfatter det som forskjellig. Mange med meg liker faktisk lyden boxeren gir fra seg. Jeg er heller ikke av den typen som monterer andre potter , det har jeg aldri gjort på noen av mine tidligere sykler. Som oftest gir 4 sylindrede motorer en symaskinlyd etter min mening , ingen spesiell karakter som skaper diskusjoner som denne. Kjedelig kanskje.ZZR-Erling skrev:Lyden i boxeren er pyton orginal, men fin fin med Ackra!
På K1300S derimot.....er lyden fin fin med orginalpotta også.
Egentlig så er vel denne tråden glidd over i "Beste Adv".
Jeg har kun kjørt forrige GS og GSA, så jeg ville prøvd Versys 1000..men den ekke fin akkurat, men er vist bra:
Hondaen er for topptung..har prøvesittet, det var nok.
Men denne her...njaaaa-a! :
[video]http://www.youtube.com/watch?v=_VpIxhcOxBI[/video]