Mye kjøring, smått med bilder....

.
Idag opplevde jeg Suleskarveien på sitt mest begredelige

. Lovende til å begynne med, men så "korket" det seg med to sneglebobiler hvorav den første av to som ledet an "kolonnekjøringen" var så stor at d3n strengt tatt burde vært forbhdt åkjøre med på slike veier.
Bobilene ble tett fulgt av to biler med båt på henger

!
Og ingen ga tegn til å la stadig flere biler i "kolonnekø" bak dem få slippe forbi... :-)å
Etter hvert åpnet det seg en mulighet for meg og en annen motorsyklist fikk frest forbi. Og det med kraftig hoderysting i det jeg passerte.
Elldrs på turen har jeg bare godt å si om bobilfolket, men de som hadde forvillet seg inn på Suleskaveien gir jeg ikke fem flate for!
Så ingen god tur over Suleskaret i dag, altså...
Og siden jeg ikke helt stoler på ryggen om dagen blir turen kortere enn tenkt.
Ingen Nordsjøvei (444)tur fra Flekkefjord til Egersund, den retningen jeg aldri har kjørt, denne gangen. Så den får komme senere.
Men til gjengjeld fikk jeg en for det meste strålende tur på 42 fra Tonstad til Evje. Her har jeg heller aldri kjørt tidligere, utrolig nok!
Frister absolutt til gjentakelse

!
På denne strekningen tok jeg for øvrig igjen et MC-følge på en 7-8 stykker, som lå bak enn bil med (altfor) stor campingvogn og betenkelige kjøreferdigheter. Det gikk i rykk og napp og særlig gjorde det nettopp det i de morsomme svingpartiene...
Så da kjørte en i følget opp på siden av caravanbilisten og forsøkte å kommunisere meget tydelig at nå var det på tide å endre kjøreatferd. Virket sånn med en gang, så det ut som, men etter hvert ble budskapet åpenbart forstått og ekvipasjen stoppet og vi på to hjul freste forbi.
Ikke helt etter boka? Ganske sikkert ikke, men noen ganger må man faktisk utøve tydelig praktiskpedagogisk voksenopplæring overfor enkelte i trafikken.
Da jeg kom til Evje ved 16:30 tiden var det godt over 30 grader og svetten hadde begynt å renne inne i hjelmen.
Dermed ble en tur innom Odden Camping, ned å kikke på mulig teltplass. Fant et par og fant det best å bli her til morgen.
Orket faktisk ikke tanken på å fortsette kjøringen i denne varmen.
Da nyter jeg heller pils eller to her på teltplassen

:
20210716_173035.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.