Men det siger vel på med flere utover denne uka som er igjen regner jeg med

Kan være gubben tar feil en plass... får sjekke opp hva som er rett.Kjellrf skrev:Hvis du er i Sandefjord, er du på feil side av fjorden i forhold til Alf Graarud...rolf-arne skrev: 11 aug 2022, 15:17 Turen i år blir anderledes, noe den jo ble for to år siden også..
Som da, ankommer jeg i bil.. starter hjemmefra mandag ettermiddag. Første stopp Kongsberg hente ny jakke, så innom i Sandefjord hos Graarud å levere en Kawa...før bergensturen.
. kjører fra Bergen på torsdag ?
Sees på fredag
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Du finner sikkert noen i Sandefjord som vil ha en Kawa rolf-arne, det er kortere til Bergen derfra enn fra Graarudrolf-arne skrev: 11 aug 2022, 22:03Kan være gubben tar feil en plass... får sjekke opp hva som er rett.Kjellrf skrev:Hvis du er i Sandefjord, er du på feil side av fjorden i forhold til Alf Graarud...rolf-arne skrev: 11 aug 2022, 15:17 Turen i år blir anderledes, noe den jo ble for to år siden også..
Som da, ankommer jeg i bil.. starter hjemmefra mandag ettermiddag. Første stopp Kongsberg hente ny jakke, så innom i Sandefjord hos Graarud å levere en Kawa...før bergensturen.
. kjører fra Bergen på torsdag ?
Sees på fredag
Jaja, ganske spesielt, men vi er alle forskjellige.Bjerknez skrev: 11 aug 2022, 15:34Jeg ser jeg nesten høres ut som en skikkelig surpomp når jeg skriver dette, men min erfaring er at det blir veldig mye kokker og mye søl når mange skal kjøre sammen. Alle har sin mening om tempoet og noen har en tendens til å ALLTID overholde fartsgrensene til punkt og prikke også har vi dem som vil ta bilde i hver sving, rette på bagasjen, pisse, eller spise på spesielle steder og hver gang så må man bli enige om hvor man skal stoppe og hva man skal gjøre og det blir ofte almannamøter langs veien etc.ErikW skrev: 11 aug 2022, 14:56Bjerknez skrev: 11 aug 2022, 09:31Jeg trives nok best på tur i mindre grupper og eller alene. Har erfart at det blir mye stopp og mange meninger på turer med veldig mange deltakere og med "veldig mange" mener jeg 4 stk ish. eller flere. Så da legger jeg heller opp til en rundtur før jeg ankommer Bø eller evt. starter senere slik at jeg får malt ferdig en del av husveggen så jeg slipper dette på søndag når jeg kommer hjem. :)
Så det er grunnen til min noe sene ankomst den dagen. Kan godt hende jeg dukker opp på tunet før dette også, men jeg tenker at jeg kommer når jeg kommer og planen er å kose meg på vei bort samt glede meg til skjitprat på kvelden. Blir artig å se folk i øynene også og ikke bare bak nick i forumet![]()
ja 4 er "veldig mange"![]()
God tur kjør pent![]()
Så det har ikke noe med at jeg ikke trives på tur. Med to personer med samme kjørestil funker det veldig bra, men ellers kan det fort bli klabb og babb. :)
Sist jeg var på tur med flere var i slutten av juni. Da skulle vi til Smøgen. En liten tur på ca. 30 mil totalt. Dette ble også mye klabb og babb og dem klarte å legge inn hele to kaffepauser på 15 mil. Å dem varte ikke i 5 minutter for å si det sånn. Da blir jeg fort utålmodig, hehe.
Men jeg gleder meg til en pils eller to rundt grillen lørdag kveld. Sånt liker jeg![]()
Siden dere er venner fra før og har samme kjørestil stiller det seg litt annerledes enn når man møter folk man aldri eller sjelden har kjørt samens med tidligere.ErikW skrev: 11 aug 2022, 22:49Jaja, ganske spesielt, men vi er alle forskjellige.Bjerknez skrev: 11 aug 2022, 15:34Jeg ser jeg nesten høres ut som en skikkelig surpomp når jeg skriver dette, men min erfaring er at det blir veldig mye kokker og mye søl når mange skal kjøre sammen. Alle har sin mening om tempoet og noen har en tendens til å ALLTID overholde fartsgrensene til punkt og prikke også har vi dem som vil ta bilde i hver sving, rette på bagasjen, pisse, eller spise på spesielle steder og hver gang så må man bli enige om hvor man skal stoppe og hva man skal gjøre og det blir ofte almannamøter langs veien etc.ErikW skrev: 11 aug 2022, 14:56Bjerknez skrev: 11 aug 2022, 09:31Jeg trives nok best på tur i mindre grupper og eller alene. Har erfart at det blir mye stopp og mange meninger på turer med veldig mange deltakere og med "veldig mange" mener jeg 4 stk ish. eller flere. Så da legger jeg heller opp til en rundtur før jeg ankommer Bø eller evt. starter senere slik at jeg får malt ferdig en del av husveggen så jeg slipper dette på søndag når jeg kommer hjem. :)
Så det er grunnen til min noe sene ankomst den dagen. Kan godt hende jeg dukker opp på tunet før dette også, men jeg tenker at jeg kommer når jeg kommer og planen er å kose meg på vei bort samt glede meg til skjitprat på kvelden. Blir artig å se folk i øynene også og ikke bare bak nick i forumet![]()
ja 4 er "veldig mange"![]()
God tur kjør pent![]()
Så det har ikke noe med at jeg ikke trives på tur. Med to personer med samme kjørestil funker det veldig bra, men ellers kan det fort bli klabb og babb. :)
Sist jeg var på tur med flere var i slutten av juni. Da skulle vi til Smøgen. En liten tur på ca. 30 mil totalt. Dette ble også mye klabb og babb og dem klarte å legge inn hele to kaffepauser på 15 mil. Å dem varte ikke i 5 minutter for å si det sånn. Da blir jeg fort utålmodig, hehe.
Men jeg gleder meg til en pils eller to rundt grillen lørdag kveld. Sånt liker jeg![]()
De problemene du beskriver har jeg aldri opplevd, da mine venner har en fin kjørestil og pausene er fine og innholdsrike. Det er da venner.
Vi var 8 BMW´r til Lofoten i 2021 og ikke en ENESTE gang var det en diskusjon eller sure miner. Fantastisk rett og slett.
Sikkert fordi vi var BMW eiere siden alt var så smug og dynamiskt. Ikke sant![]()
![]()
Hyggelig om du kom en tur innom. Så jeg får sett litt på sykkelen din. Synes den sykkelen er skikkelig tøff. Noe jeg også har nevnt tidligere. :)Canutus skrev: 12 aug 2022, 13:44 Må si det frister veldig å stille på dette forumtreffet, og hilse på den harde kjerne og kanskje noen flere her.
Om jeg dukker opp eller ikke er nok avhengig av om jeg er ferdig med slåtten eller ikke begynt.
Uansett så har jeg så såpass kort kjørevei til Bø, at det kan hende jeg kan svinge innom en kveld, om det ikke er flatfyll det legges opp til da(det gidder jeg ikke være tilskuer til).
I beste fall blir det én overnatting, men mest sannsynlig bare en tur innom en kveld.
Men da er dere varslet om at det kan dukke opp en eksil-bergenser på treffet.
PS. Om det er spørsmål om kjøreruter vest for Bø, så er det min hjemmebane![]()
Ja spent er jeg også, og må si jeg er litt forundra over at det ikke er mer bevegelse i øverste stripa i pollen..AJ skrev: 12 aug 2022, 19:27 Må si jeg er en smule spent på hvor mange som faktisk kommer...
Kanskje vi får rekordoppslutning i år?
Faktisk har det vært slik helt siden 13-treffet på Tretten i 2017, med unntak av 2018 da vi i 2017 bestemte treffet i Trondheimsområdet. INGEN trøndere fant det bryet verd å bidra med annet enn tomprat, og dette gikk i vasken. På kort tid ble nytt treff planlagt og lagt til Dovreskogen Camping (nå nedlagt).
Er du siker på at denne funker som den skal?