The Tob
Re: The Tob & Beistet - Forfengelig
Klarte ikke å dy meg så ble litt garasjekos på formiddagen og bakskiva er nå på plass! Hadde egentlig tenkt å dreve om og montere nytt kjede i samme slengen, men det får bli en annen dag ..
Egentlig veldig straight forward og kjapp jobb. Møtte på samme problemet som skivene framme med felgsenter i metall (og sort felg. Nyskivene er mer åpne) så måtte ta en kjapp minilakkeringsjobb.
Av med gamle og på med ny (og locktight)!
Etter nesten en hel sesong med bruk var klossene litt oppskrapet og glasert, men sandpapir fikser biffen
Matcher fronten bra nå, vel? :-)
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Sted: Rogaland
Re: The Tob & Beistet - Nyskiver på plass!
Ble veldig bra!
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Sted: Karmøy
Re: The Tob & Beistet - Nyskiver på plass!
Berre lekkert
For livets glade gutter går solen aldri ned.
Re: The Tob & Beistet - Nyskiver på plass!
Thanks! Veldig fornøyd! Både ser bra ut og tåler mye juling
Skivene ble kjøpt fra STP Motorsport i UK. Ble på tett under 5000,- for komplett kit med frakt og toll (frontkitet seilte rett igjennom. Hadde vært en drøy 500lapp billigere om alt hadde gjort det..).
Skivene ble kjøpt fra STP Motorsport i UK. Ble på tett under 5000,- for komplett kit med frakt og toll (frontkitet seilte rett igjennom. Hadde vært en drøy 500lapp billigere om alt hadde gjort det..).
Re: The Tob & Beistet - Nyskiver på plass!
Litt garasjknot idag også! Endelig er R1 rulla på plass så nå blir det litt kortere vei fra null til full gass
Måtte justere alt som var å justere heelt ut på kablene for å unngå at gassen hengte seg, men det gikk til slutt. Nå gjenstår bare å få lurt inn Symtec'ene, men tviler på at jeg klarer det med metall-rullene mine uten å frese ut en millimeter eller så ..
Måtte justere alt som var å justere heelt ut på kablene for å unngå at gassen hengte seg, men det gikk til slutt. Nå gjenstår bare å få lurt inn Symtec'ene, men tviler på at jeg klarer det med metall-rullene mine uten å frese ut en millimeter eller så ..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: The Tob & Beistet - R1 rulle!
Og der var den orginale rulla på plass igjen! Viste seg at det fortsatt var litt heng i gassen og denne lot seg rett og slett ikke fjerne med justering da alt var makset ut. Går nok fint med orginal kabel og styre, men med MV-riserne og kablene til de så ble det for stramt.. Var betraktelig mer kjapp på gassen så like igrunn oppsettet (ville dog krevd et par-fem mil til å venne seg helt til), men får heller gjøre dette på et annet vis senere. Har jo sett slike innsats-greier som gjør omkretsen litt større..
R1 rulla får ligge på lur i tilfelle det skulle passe på et annet prosjekt i framtiden :-)
Og aldri så gæli at det ikke er godt for noe. Har da fått smurt og finjustert kablene nå
R1 rulla får ligge på lur i tilfelle det skulle passe på et annet prosjekt i framtiden :-)
Og aldri så gæli at det ikke er godt for noe. Har da fått smurt og finjustert kablene nå
Re: The Tob & Beistet - R1 rulle!
Det begynner å bli småfriskt om morgenen nå! Begynner også å bli veldig skeptisk til hvorvidt jobbturer til Bergen på to hjul om morgenen lar seg gjøre lengre (uten å fryse ihjel) når jeg må starte før 07. Bør vel i alle fall ha på meg mer en dongri da
Men jeg kan vel kanskje ikke klage på temperaturen - jeg som leiter etter vintersykkel?
Men jeg kan vel kanskje ikke klage på temperaturen - jeg som leiter etter vintersykkel?
Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec
Da var man klar for høstkulda! Med nye holker (Progrip 719) ble monteringen av Symtec'ene en lek!
Framgangsmåten var ca slik: Isolerte først clutch siden med eltape, limte på Symtec'ene, varmte opp holkene, spraya de med hårspray og klinte de på plass. Trakk så ledninger bak, tok minus rett fra batteriet og pluss fra bremselyset (EDIT: les, baklyset ).
Strøm ble trukket opp etter bildet ble tatt. Mangler fortsatt ordentlig feste til varmeknappen, men det finner jeg ut av senere. Burde burde bestilt med en sånn festedings da jeg er lite gira på å borre i plasten ..
Merk forøvrig isoleringen av clutch siden.
Framgangsmåten var ca slik: Isolerte først clutch siden med eltape, limte på Symtec'ene, varmte opp holkene, spraya de med hårspray og klinte de på plass. Trakk så ledninger bak, tok minus rett fra batteriet og pluss fra bremselyset (EDIT: les, baklyset ).
Strøm ble trukket opp etter bildet ble tatt. Mangler fortsatt ordentlig feste til varmeknappen, men det finner jeg ut av senere. Burde burde bestilt med en sånn festedings da jeg er lite gira på å borre i plasten ..
Merk forøvrig isoleringen av clutch siden.
Sist redigert av TBI81 den 27 okt 2013, 14:09, redigert 2 ganger totalt.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec
Så nå blir du varm på fingrene hver gang du bremser ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec
Jeg mente selvfølgelig å skrive baklyset. SÅ fort i svingene gikk det da ikke
Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec
Tok så lang tid å skrape bilen at jeg bare måtte ta sykkelen gitt! Funker upåklagelig disse varmeholkene altså
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Sted: Rogaland
Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec
Du forsøkte ihvertfallTBI81 skrev:Tok så lang tid å skrape bilen at jeg bare måtte ta sykkelen gitt! Funker upåklagelig disse varmeholkene altså
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec
Et lojalt forsøk ja. Sykkel var helt klart det eneste alternativet
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec
Ja, hvordan er været og hva gjør jeg akkurat nå? De siste dagene har det vært noen få grader i øllen og opp mot 27 i skyggen. Tar knekken på noen flextimer i Spania og snublet forleden innom et snedig lite motorsykkelmuseum på vei opp i fjellene (nær Guadalest). Her var det mye snacks! Synd en ikke kunne leie sykler her
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec
Dette må være samme sted jeg var for noen år siden. Ble invitert inn på museet av innehaveren av butikken i svingen rett før vi endte opp i Guadalest.TBI81 skrev:Ja, hvordan er været og hva gjør jeg akkurat nå? De siste dagene har det vært noen få grader i øllen og opp mot 27 i skyggen. Tar knekken på noen flextimer i Spania og snublet forleden innom et snedig lite motorsykkelmuseum på vei opp i fjellene (nær Guadalest). Her var det mye snacks! Synd en ikke kunne leie sykler her
Husker at fyren snakket litt skandinavisk (mest svensk... ) også, faktisk.
Det ble ingen omvisning på museet den gangen, men har mange ganger hatt lyst til å dra tilbake. Ikke minst fordi det er mange skikkelige fine MC-veier i området
Blir nok til at vi tar turen en dag - på MC .
Kanskje noe å planlegge til neste sesong...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering