
Note4
Det er santLordShaft skrev:Bare ikke få for mye wd40 på bremseskiven eller klossene... tar litt tid før du har optimalt bremsegrep igjen![]()
Støtter dette, her er en fremgangsmåte :AJ skrev:Det er santLordShaft skrev:Bare ikke få for mye wd40 på bremseskiven eller klossene... tar litt tid før du har optimalt bremsegrep igjen![]()
.
Kanskje en bedre ide å bare holde seg til bremserens.
Om det skulle vise seg å¨være flyteskivene som har "satt seg" så kan det også være lurt å skru på plass en skrue som passer i flyteskivehullet og bruke en drill på skruehodet og få i gang bevegeligheten på den måten.
Da har du i alle fall møtt på en skikkelig ålreit selger. :) Ofte blir problemet med sånne slitedeler at det er vanskelig å bevise at det har vært sånn fra før. Kast i skiver kan oppstå så enkelt som at du bremser i reduksjonsfeltet avmotorveie, som går ned i en rundkjøring. Blir du stående stille der med bremsen på, kan skivene fort slå seg.Elolz skrev:Takk for tips, skal gi det et forsøk.Men cbrarild var som sagt veldig sikker på at det var kast i skivene. Skrivene mine ser ihvertfall veldig rene og fine ut i forhold til det fastrustne greiene i den videoen. Sykkelen har 32.500km på telleren, og den hadde ikke vært brukt i regn av første eier og generelt lite brukt av selger da han har 2 andre sykler i tillegg.
Selger har sagt seg villig til å gi meg 2k i kompensasjon. Supert med folk som ordner opp etter seg.