MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vært inne i ECU'en tur. Skal på ny inn i mårra og se mæ litt rundt, bla lese av vacum ved spjelda, dvs se om de er i sync, sjekke om det står noen feilkoder, og sette nytt serviceintervall, mao en vanlig sjekk.
-
- Motorsykkelen din: KTM
I går: Fjerna bremsehendel da selve bracketen er bøyd (etter min lille slip'n'slide) slik at den ikke er brukende uansett. Erstattet fothvileren med den som hørte til passasjeren - så sykkelen er i alle fall operativ igjen. 

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Montert Shift-tech karbon bak hugger. På tide at jeg kjøpte en, hjelper forhåpentligvis mot all møkka som spruter opp under setet og på bakdempern.

- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Shift-tech selger kvalitetscarbonega16 skrev:Montert Shift-tech karbon bak hugger. På tide at jeg kjøpte en, hjelper forhåpentligvis mot all møkka som spruter opp under setet og på bakdempern.

http://www.carbonworld.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Andreas den 12 jul 2013, 19:21, redigert 1 gang totalt.
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
ZZR-Erling skrev:Vært inne i ECU'en tur. Skal på ny inn i mårra og se mæ litt rundt, bla lese av vacum ved spjelda, dvs se om de er i sync, sjekke om det står noen feilkoder, og sette nytt serviceintervall, mao en vanlig sjekk.
Fant du noen 1 og 0 inni der da?

Aha :) jeg kjøpte fra http://shift-tech-carbon.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Ble sikkert litt dyrere da, men pytt pytt :)Andreas skrev:Shift-tech selger kvalitetscarbonega16 skrev:Montert Shift-tech karbon bak hugger. På tide at jeg kjøpte en, hjelper forhåpentligvis mot all møkka som spruter opp under setet og på bakdempern.Handlet noen deler fra der til Monsteren jeg hadde, før jeg fant ut man kan spare noen kroner ved å handle rett fra produsenten i Tyskland! De sender fraktfritt til Norge :-)
http://www.carbonworld.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Har nettopp fått den, så jeg vet ikke om alle tre dras som en enhet eller separat, men jeg vet at de kan synces opp en og en. Bruker softwareen til å lese av vacum i innsuget, og ut fra det tegnes det opp tre søyler som skal stå likt. Ride by wire, vet ikke, men det kan godt være for Explorern har jo CC. De var ingen feilkoder lagret. Satte inn ny range til servicelampa skal lyse, og gikk ut igjen. Ser det fins egne sjekker man kan kjøre på feks bensinpumpe, kjølevifte mm. En fin software ser det ut til å være. Jeg er fornøyd så langtAndreas skrev:ZZR-Erling skrev:Vært inne i ECU'en tur. Skal på ny inn i mårra og se mæ litt rundt, bla lese av vacum ved spjelda, dvs se om de er i sync, sjekke om det står noen feilkoder, og sette nytt serviceintervall, mao en vanlig sjekk.
Fant du noen 1 og 0 inni der da?Regner med det er Ride-by-wire på denne? Men er det tre helt separate spjeld med egen motor, eller vris alle av den samme?

Sjekket sync på spjelda. 60, 61 og 63..dvs søylene lå nesten helt like. Lar de være slik ti lneste avlesing/service i hvertfall.
Bruker software fra Dealertool og mefølgende OBD2 kabel:

http://dealertoolcouk.ipage.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bruker software fra Dealertool og mefølgende OBD2 kabel:
http://dealertoolcouk.ipage.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Fikk sjekket spjeld-sync'en (throttle bodies) på italieneren nå nylig jeg også. Litt ut av sync... Ikke mye, men nok til at vi justerte ved tomgang og sånn ca. 3000 rpm.
Resatte derimot ikke TPS'en, men det kan det hende jeg gjør før Europa-turen.
Men kanskje ikke nødvendig siden The White Gooze synes å gå veldig bra for tiden...
Resatte derimot ikke TPS'en, men det kan det hende jeg gjør før Europa-turen.
Men kanskje ikke nødvendig siden The White Gooze synes å gå veldig bra for tiden...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Kan egentlig bare tenke mæ til at den trenger å lære sin range pånytt dersom biken har stått strømløs, men mulig det fins varianter ja.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Njaa...
litt usikker, men de fleste nysyklene og ECU'ene er vel stort sett like i så måte...
litt usikker, men de fleste nysyklene og ECU'ene er vel stort sett like i så måte...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Bytta batteri.2 år gammelt Biltema batteri,ingen problem kunne bare hente nytt 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
Hvorfor tenker du på å resette TPS'en?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Fordi noen Guzzi-folk mener det er nødvendig når throttle bodiene er sync'et. Mens andre mener at det ikke er nødvendig. Jeg heller det til det siste...ZZR-Erling skrev:Hvorfor tenker du på å resette TPS'en?
Særlig når jeg nå har en klar feeling på at innstillingene er svært gode som de allerede er.
Dette er jo noe man senser rimelig klart under kjøringen ved ulike forhold som lavgir/lavt turtal, akselerasjon og deselerasjon/motorbrems og fravær av 'popping' i eksosen...

- MrPitlane
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Kontakt:
Jeg har vært veldig snill i år, så jeg fikk besøk av Julinissen. Han hadde med seg både store og små gaver, og de måtte åpnes og testes.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=N-i-wATRzZI[/video]
God sommer alle sammen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=N-i-wATRzZI[/video]
God sommer alle sammen.