Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Fsva »

Jeg har fri hele uken, så blir gjerne med over svenskegrensa en tur :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Jeg har fri hele uken, så blir gjerne med over svenskegrensa en tur :)
Tøft! :thumleft

Mulig det blir allerede i morgen, med tanke på været. Knallsol hele dagen! :thumleft

Men må først høre om jeg får fri. Har du mulighet i morgen da evt. hvis sjefen er enig med meg?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Fsva »

Det er meldt overskyet og regn her oppe i Eidsvoll i morgen (mandag) så da blir jeg ikke med, men tirsdag-fredag ser bra ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Det er meldt overskyet og regn her oppe i Eidsvoll i morgen (mandag) så da blir jeg ikke med, men tirsdag-fredag ser bra ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mente tirsdag ja. Jeg sa i morgen fordi det tross alt er mandag i skrivende stund :P

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Fsva »

Høres bra ut :) Da blir nøyaktig dato avklart i løpet av (man/morgen)dagen :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Høres bra ut :) Da blir nøyaktig dato avklart i løpet av (man/morgen)dagen :P
Jepp. Dobbeltsjekker værmeldingene og kommer med dato i morgen (mandag) formiddag :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Det blir ikke før til torsdag eller fredag. Mye å henge fingrene i på jobb nå :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Endring i planene. Det ser ut til at jeg får fri i morgen, så hvis du har tid og lyst så setter vi kursen nedover i morgen. Har sendt deg PM

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Sharkspeed i Trollhättan en dag denne uken og dermed ta meg en dag fri, siden det er meldt strålende vær. Har vel ingen spesielle kjøpsplaner bortsett fra at jeg vil ta en nærmere titt på noe som er litt mer casual til småkjøring og jobbpendling. Er mye rimelig som selges der og den sorte skinndressen jeg har i dag ble kjøpt der. Den har jeg nå hatt i tre år og den er like hel enda.

Kanskje det er noen som har lyst til å slå følge?
Sitterer meg selv...

Det er bestemt at jeg og Fsva kjører avgårde fra Biltema i Sarpsborg kl. 10:00 i morgen onsdag .juni. Hvis noen vil slå følge til Trollhattan og Sharkspeed, så er det bare å møte opp.

Planen er å kjøre nedover og unngå motorvei så langt det er mulig. Noe motorvei må nok muligens påregnes. Jeg antar vi er tilbake til Biltema igjen rundt klokken 17:00-18:00 og da er det lagt enn en del dekksparking, kaffedrikking og kanskje en liten sightseeing i Trollhättan :thumleft

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Roargutten »

Slusene i Trollhättan er verdt et besøk, de er store. Ellers også å få med seg den daglige åpningen av demningen i byen er også artig.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Takk for tipset :thumleft

Skal se om vi får "tid" til dette :prf

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Roargutten »

Akvedukten i Håverud er også noe som er litt artig å se om man ikke har sett den før. Står litt mere om den her: http://www.dalslandskanal.se/om/historia/akvedukten/

Dette er på vei mellom Norge og Trollhättan. Og ut i fra hva jeg kan se på Google Maps vil jeg tro det er mye artig mc vei fra Svinesund og dit.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Da er jeg hjemme igjen etter en hyggelig tur til Trollhättan sammens med Fsva :twothumbs:

Svenske veier er jo svenske veier, så ikke særlig spennende, men på hjemmoverveien så fant vi faktisk et parti hvor svingene kom tett på :knegg

Det ble kjøp av denne buksen og jakken på meg:

Jakke:
http://sharkspeed.no/product-alivedenimcemcjeansjacka

Bukse:
http://sharkspeed.no/product-alivedenimcemcjeansbyxa

2.000 spenn. Helt innafor det. Langt mer luftig enn skinndressen og mer behagelig å kjøre med på varme sommerdager. Det går også ann å vandre rundt i denne uten å se ut som en gås.

Takk for en aktpågivende og varsom tur Fsva :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38171
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 2.000 spenn. Helt innafor det. Langt mer luftig enn skinndressen og mer behagelig å kjøre med på varme sommerdager. Det går også ann å vandre rundt i denne uten å se ut som en gås.

Takk for en aktpågivende og varsom tur Fsva :thumleft
Hører gjerne om erfaringene dine med disse kjøreplaggene etter en tids bruk.
Har selv kjøpt en del fra Sharkspeed og vært stort sett fornøyd, tatt prisen i betraktning. Men det var en periode de leverte saker som var under nivå... :sk? . Noe av dette havnet dessverre hos meg...
Kjøpte Xtech bukse og jakke i vinter og har helt greie erfaringer med disse så langt. Med blant annet gode lufteåpninger som faktisk virker. En glidelåsfeil på det ene innerfòret til jakka, som jeg fant å måtte klage på og fikk 150 ,- kr. i prisavslag. Ingen problemer med tilbakebetalingen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har en skinndress fra Sharkspeed som jeg har hatt i tre år og den har vert med meg på ca. 50.000km. Ikke noe å klage på angående skinndressen enda. Alt virker som det skal. Derimot er TCX støvlene mine moden for søplekassa nå. Borrelåsen har blitt dårlig og åpner seg hele tiden. Dyrt er ikke ALLTID best :) Men for all del, dem har gjort nytta si.

Skinndressen betalte jeg 1990,- for mener jeg å huske og til den prisen har den levert. :)

Svar