Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Disse ramlet ned i postkassa mi i går :)

Bilde

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av PetterT »

:sleepy :sleepy :sleepy
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Etter å ha prøvd noen støvler så var det disse som definitivt satt best på mine bein vertfall. Dem kostet jo litt, men penger er til for å brukes :twisted

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Italienske, om jeg tolker bildet rett?
Ser ut til at fargene i det italienske flagget er passe diskret plassert på støvelen... ;) .

Men var det ikke slik at du bare var sånn mellomfornøyd med de forrige TCX støvlene dine?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Italienske, om jeg tolker bildet rett?
Ser ut til at fargene i det italienske flagget er passe diskret plassert på støvelen... ;) .

Men var det ikke slik at du bare var sånn mellomfornøyd med de forrige TCX støvlene dine?
Jeg har vert veldig fornøyd med disse egentlig. Dem har holdt meg tørr på beina og dem satt veldig godt på foten. Kunne nesten bruke dem som hverdags sko. Det kan jeg faktisk nesten med de nye også. Utrolig gode å ha på seg.

Største problemet med de gamle var borrelåsen. Den ene fliken helt nederst. Den spretter opp når jeg spenner beinet. Men dem er 3 år gamle og har blitt med på 56.000km. Mulig jeg tar dem med til en skomaker og får fikset borrelåsene og da har jeg nok sko i noen år til. Kjekt med reserve :thumleft

Støvlene heter TCX S-Speed GTX (GoreTex)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Høres bra ut. Og absolutt et alternativ neste gang man skal ha nye støvler. Ikke akkurat samme racingtype som dine, men en annen og mer moderat variant ;) . Regner med at de har det også i sortimentet.
Tror jeg gjorde et godt kjøp selv nå nylig med Held Nevada II.
Skikkelige cowboystøvler :crazy: . Gode og kjøre med og gode å gå i. Virker å være vanntette også. Holdt i hvert i åtte regnfulle mil på hjemreisen fra Bergen i mai.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Den Cowboystilen er nok ikke helt meg, men støvlene i seg selv er jo stilige hvis man liker en slik stil. :thumleft

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av PetterT »

:sover :sover :sover :walk :walk :-({|= :-({|= *mas *mas :-)å :-)å :sunny: :prop:
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

I dag ble det også bestilling av nye Angel GT såler til BMW'en. De er på vei til Pitlane bua i skrivende stund og da kan dem ligge der og vente på meg. Blir nok ikke bytte før senere i sesongen, men jeg synes det er greit å ha et sett liggende :thumleft

Jeg venter også på Radiator beskyttelsen jeg bestillte her om dagen fra R&G Racing. Tror denen skal være lett og montere også, selv om jeg ikke akkurat er noen racer med skiftenøkkelen ;)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av WikingTnT »

Tror du skal bli fornøyd med Angel GT , det beste kombi ( tørt-vått ) dekket jeg har hatt. Conti var vel så stabilt på høyfartsvinger og Michelin ( for-dekket var ustabilt ) sikkert like bra på vått men GT fungerer A+ på vått/tørt.
Det fungerer faktisk bra på bane også - ihvertfall på amatør-nivå på norsk asfalt ( temperatur ) men er mer tvilsom på glatte mellomeuropeiske baner.
btw- jeg referer til sport-touring dekk så jeg ikke blir sablet ned,kjølhalt,tråkket på og spyttet ut av enkelte besserwissere ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Jo takk. Jeg har jo Angel GT nå også, så vet hva jeg går til. Bra dekk dette :)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av WikingTnT »

Er blitt litt fan av Pirelli - tenkte på Diablo Rosso III v neste korsvei - hørt mye bra om de.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Jeg venter også på Radiator beskyttelsen jeg bestillte her om dagen fra R&G Racing. Tror denen skal være lett og montere også, selv om jeg ikke akkurat er noen racer med skiftenøkkelen ;)
For sent, jeg vet. Men vurderte du Evotech sine rad.beskyttere?
Hadde en derfra på Triumph'en. Samme med 1290'en. Flott finish og lett å montere.
Også synes jeg de ser bedre ut en R&G... ;)

http://www.evotech-performance.com/s-10 ... ct_type=11
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Ja, jeg så også på denne AJ. Men hvis jeg ikke husker feil så måtte man fjerne flere deler for å få på denne. R&G Racing sin er bare bolt on. Så vidt jeg har sett.

Utseendet er heller ikke første pri denne gangen. Første pri er at den er enkel og montere, og andre pri er at den beskytter radiator. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Jeg dro en Cutless light i dag da jeg fikk en etterlengtet pakke i posten. Jeg var ikke veldig overrasket når ting ikke viste seg å gå akkurat som jeg tenkte under monteringen, men mer om det lenger ned...

Først så mottok jeg pakken på døren i dag, og på denne sto det at jeg ikke hadde lov til å åpne den da den ikke var fortollet enda i følge DHL. Må inrømme jeg ble LITT bekymret, men på en måte allikevel ikke... så jeg bestemte meg for at jeg fikk et lite anfall med Tourettes når jeg så denne så den gikk i glemmeboken.
Bilde

Pakken ble åpnet og nedi der så lå så klart radiatorbeskyttelsen.
Bilde

Denne skulle i følge produsent "bare stripses til hull som allerede var der. Da tenkte jeg at det var ett passende hull på sykkelen der hvor disse skulle inn, men dem mente så klart hullene i selve beskyttelsen. Akkurat som jeg ikke forventet at det var festepunkter i denne...
Bilde

Nok en gang måtte jeg rive meg hardt i kjønnshårene (Ja, jeg har kjønnshår...) for jeg fant jo faen ikke ut hvordan denne dævelskapen skulle festes! Jeg var helt på bristepunktet og det var like før denne radiatorbeskyttelsen passet perfekt rundt garasjestolpen for å si det sånn! Dævelskap altså. Hvorfor kan dem ikke bare lage fester til hullene som er der fra før for pokker!!!?
Bilde

Men jeg tok meg sammen og siden jeg er tolmodigheten selv når det først gjelder så fikk jeg den på etter jævlig mye knot og en times banning da jeg måtte tre disse stripsene halveis rundt baklykten og gjennom bremsekaliprene bak! Det føltes vertfall sånn...

Men jeg fikk den på til slutt og for meg så var dette en liten bragd i seg selv. Så nå skjønner jeg hva Cutless mener med den lille tilfredstillelsen man får når man har gjort noe selv med sykkelen. :thumleft
Bilde

Svar