Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
hvis du har noen (små)biter med abs kan du løse de delvis opp i aceton og bruke de på samme måte.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Verkstedet med det rare i: Prosjekt Kawasaki GPX750R
Tror jeg handlet på West System sist, de har fysisk butikk i Strømsveien 230 i Oslo + nettbutikk,husker ikke hvilke epoxy.dypen skrev: 30 sep 2024, 21:11Aluminium tape for å holde deler sammen og glassfiberduk får jeg lett tak iGammelsmurfen skrev: 30 sep 2024, 01:46 Har brukt glassfiberduk og 2-komponent epoxy på innsiden ved plastreparasjoner. Armér gjerne først med plastreparasjons "kramper".
Er det ABS så har jeg fra flere hold hørt om å "bløtne" Lego-klosser med Aceton/neglelakkfjerner og legge på mindre skader, evt. påføre litt Aceton da man legger på den oppmykede Legoen og presse de sammen.
Har aldri prøvd sistnevnte, men glassfiberduk og epoxy har jeg brukt flere ganger. Puss med litt sandpapir for å rubbe overflaten hvor duk og lim skal påføres.
Må du av en eller annen grunn bruke noe på synlige flater, så har jeg brukt "lappeteknikk" med tynn støpeepoxy og veldig tynn finmasket glassfiberduk klippet i bittesmå lapper som ca. 1/4-dels frimerkestørrelser. Pensler på litt epoksy med en liten malerpensel og "dytter" på glassfiberlapper med penselen. En etter en og pensler på litt epoxy etter behov.
Man kan også fortynne epoxylim med rødsprit, men to-komponent støpeepoxy er nok best.Hvilke merke / type 2-komponent epoxy bruker du …
Jeg har også brukt "vanlig" klar 2-komponent epoxy fortynnet med rødsprit.
Er det på en innside som ikke syntes, så trenger du egentlig ikke å fortynne den heller men velge en med herdetid som passer med den tiden du trenger for å få på plass duk og evt. deler. Rapid som herder på ca. 5 minutter blir nok i raskeste laget for tykk.
På utsiden eller synlige steder har jeg slipt ned fugen med Dremel eller liknende i trykkluftversjon med hurtigroterende liten rondell (viktig å vente til den er skikkelig gjennomherdet), til slutt sprøytesparklet og hånd/våtslipt.