Mens eg hadde fremme noen album på leit etter min første trøsykkel, så fant eg og bilde av meg med min fars BSA. som jeg tror ble sist kjørt noen år før jeg ble født. Den ble stående ute i flere år pga huspåbygging, og ble med på flyttelasset til ny bolig for 10år siden, og nå er gamlingen i jorden, men sykkelen står der fortsatt.
Om ikke annet, så her garantert den sykkelen dyrket min interesse for mc oppigjennom barndommen.
Min fars kamerat hadde en tilsvarende men betydelig bedre, som min far tidvis fikk kjørt litt på.
Canutus logg (K1300R)
- Canutus
- Innlegg: 613
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Canutus logg (K1300R)
Moro med gamle bilder som også bekrefte minnene våre 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Canutus
- Innlegg: 613
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Da fikk omsider eg òg startet sesongen med en liten kveldstur rundt Totak.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Canutus
- Innlegg: 613
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Min far døde i fjor, og det står fortsatt en BSA 650 -54 og en Triumph 650 T120 -66 etter han, og som øvrig familie ønsker bort, men jeg sliter med å kvitte meg med de, samtidig som jeg ikke har tid til å sette dette i stand.
Fruen har vel godtatt at jeg tar en av de, så får vi se om det finnes noe tid....
BSA'en stod ute noen år under husbygging på 70-tallet,er rustet mye og må totalrenoveres.
Triumph'en ligger i kasser og har gjort det siden den ble kjøpt i -71. Vet ikke om den ble kjøpt i kasser eller demontert av far.
Far hadde også en kamerat som hadde en strøken BSA, som jeg husker far fikk prøvd litt iblandt. Så slik sett er følelsene sterkest for BSA'en, samt at det har jeg også funnet en slags delekatalog.
Om jeg ikke er veldig kravstor, så er vel renovering av Triumph mest realistisk å få gjennomført.
Noen her som har erfaring med å skru gamle engelske, som har noen synspunkt?
Har aldri kjørt noe i nærheten av denne årgangen, men husker far sa Triumph'en var mye bedre å kjøre.
Fruen har vel godtatt at jeg tar en av de, så får vi se om det finnes noe tid....
BSA'en stod ute noen år under husbygging på 70-tallet,er rustet mye og må totalrenoveres.
Triumph'en ligger i kasser og har gjort det siden den ble kjøpt i -71. Vet ikke om den ble kjøpt i kasser eller demontert av far.
Far hadde også en kamerat som hadde en strøken BSA, som jeg husker far fikk prøvd litt iblandt. Så slik sett er følelsene sterkest for BSA'en, samt at det har jeg også funnet en slags delekatalog.
Om jeg ikke er veldig kravstor, så er vel renovering av Triumph mest realistisk å få gjennomført.
Noen her som har erfaring med å skru gamle engelske, som har noen synspunkt?
Har aldri kjørt noe i nærheten av denne årgangen, men husker far sa Triumph'en var mye bedre å kjøre.
Re: Canutus logg (K1300R)
Du må nødvendigvis ikke ta stilling til å restaurere syklene nå men for all del ta vare på de til du er sikker på hva du ønsker. Det er noe spesielt når både far og sønn har og har hatt samme interesse. Omtanke i forbindelse med din far.
Salg vil uansett ikke gi mye penger utifra tilstand du beskriver, de vil heller ikke synke i verdi som årene går heller motsatt.
Har så vidt kjørt både BSA og Triumph uten å kunne anbefale en av de.
Jeg ville tatt vare på begge, sett BSA’n i ett hjørne og heng Triumph’n på veggen over eller på loftet siden den allerede er i esker
Salg vil uansett ikke gi mye penger utifra tilstand du beskriver, de vil heller ikke synke i verdi som årene går heller motsatt.
Har så vidt kjørt både BSA og Triumph uten å kunne anbefale en av de.
Jeg ville tatt vare på begge, sett BSA’n i ett hjørne og heng Triumph’n på veggen over eller på loftet siden den allerede er i esker

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Canutus logg (K1300R)
Har du plass til å ha dem, så why not. Slik de er nå, er det vel regnet som verdiløst skrot?
Gammelt engelsk er nok fint på den måten at du sansynligvis kan skaffe mye fra England. Min tidligere sjef har eldgammel Triumph, og det er nok å henge fingrene i bare for å få luftet den et par ganger i året.
Gammelt engelsk er nok fint på den måten at du sansynligvis kan skaffe mye fra England. Min tidligere sjef har eldgammel Triumph, og det er nok å henge fingrene i bare for å få luftet den et par ganger i året.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Canutus logg (K1300R)
Triumpèn er nok "best" å kjøre men mer personlighet i BSA.
men å restaurere gamle engelske sykler sånn mekanisk er en utfordring når noe er kaputt eller slitt da ofte delene må tilpasses hverandre for samlebånd er nok ikke helt riktig betegnelse når de ble bygget.
Og alt er i tommer og det er også spesifikasjoner-gjenger kan være litt så som så også...
Men flotte sykler når de er strekt opp.
men å restaurere gamle engelske sykler sånn mekanisk er en utfordring når noe er kaputt eller slitt da ofte delene må tilpasses hverandre for samlebånd er nok ikke helt riktig betegnelse når de ble bygget.
Og alt er i tommer og det er også spesifikasjoner-gjenger kan være litt så som så også...
Men flotte sykler når de er strekt opp.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Canutus
- Innlegg: 613
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Canutus logg (K1300R)
Jeg la ut et spørsmål i en fb-gruppe om formening om pris på slikt, og fikk ikke mye til svar, men det kom endel pm fra folk som ønsket å kjøpe, og var klart mest interesse på Triumph'en.
Ender vel med eg lusker begge inn i en krok
Ender vel med eg lusker begge inn i en krok