Gode/dårlige erfaringer med eBay...

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38201
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av AJ »

I dag måtte jeg "true" en eBay-selger med å kjøre løpet fullt ut med eBay Buyer Protection case hvis ikke tilbakebetalingen gikk i orden.
Vedkommende prøvde seg med at han hadde gjort dette for to dager siden.
En bestemt påminnelse og svar tilbake om at han skulle sjekke nærmere og meldingen om at "xxxx has issued a full refund for your payment." dukket plutselig opp på skjermen... ;-) .
Tett fulgt av denne:

Bilde

Har også en annen sak gående...
Begge kjøpene ble gjort i desember og varene har forsvunnet i postgangen. Pga. av all ekstraposten i julemåneden? :-k, kanskje?

Gikk bra med denne ene saken - etter mye "mas" frem og tilbake.
Ikke mange kronene det er snakk om, men drøye 400,- kr. er likevel en sum jeg ikke avskriver sånn helt uten videre...

Flere som har opplevd noe tilsvarende i det siste?
Del gjerne erfaringene i denne tråden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 499
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av MGR1 »

Jeg har hatt flere slike saker opp gjennom årene. Hvis varen blir borte går det greit å få pengene tilbake. Problemet er hvis varen er defekt eller ikke svarer til beskrivelsen, og selgeren gir deg refund under forutsetning av at du returnerer varen. Returporto må du betale selv, og å sende varer fra Norge er slett ikke billig. Da er Buyer Protection lite verdt. Vær også obs på at Buyer Protection ikke gjelder på kjøretøy.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av gorbys »

Returfrakt er et Hel.....e, nesten 400 kroner måtte jeg ut med for å returnere en defekt touchskjerm til mobil. Bare fordi ebay krever sporing... Skjermen kostet da 1300 kroner så det vart en dyr skjerm tilslutt...
Min erfaring er at folk pleier å reagere ganske snarlig så fort man truer med en "case".

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av L-NA »

Har stort sett gode erfaringer, men litt problemer med betaling. Dvs. PayPal en gang, og praktiske problemer neste gang. Første gang med PayPal, hadde jeg glemt passordet mitt og skrev feil tre ganger. Så langt min, og dumt er det. Men for å ordne opp i dette, måtte en ganske omfattende prosess til for å få åpnet kortet igjen, der i blant måte banken bekrefte et nytt passord bla, bla, etc. alt i alt husker jeg ikke hele prosessen, men selger som skulle ha pengene sine hadde jeg mail kontakt med, prøvde også å kontakte eBay, (husker ikke hele prosessen) forklarte, mailen telfon til PayPal. osv.osv. Problemet var at jeg ikke hadde mulig het til å gå i banken siden jeg var Offshore Nigeria på denne tiden, og tids fristen for å betale gikk ut. :-(

Nå handler jeg kun når jeg er hjemme, eller i dagen like før hjemreise for å unngå denne type problemer. :-)

Kort sagt - problemene jeg har hatt, har jeg hatt skyld i selv, men har hatt store problemer med å få rettet opp i dette. :roll

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Gode/dårlige erfaringer med eBay...

Legg inn av SuperMorten »

Er ingen supershopper, men det har blitt litt til både bil og MC. Har hittil bare gode erfaringer, men prøver å være bevisst på et par ting:

-Kjøper jeg ting fra Kina som er nesten gratis, må jeg forvente at kvaliteten er hakket under Biltema :knegg

-Jeg forsøker å velge butikker som virker sånn nogenlunde seriøse. Hører gjerne på venner og andre som har handlet tidligere, f.eks her på mcsiden.

-Jeg kjøper aldri brukt (fra ebay)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar