Den er fantastisk. Hentet ut på fredag og dro på tur til Lysebotn samme dagAJ skrev:Grattis!
Spent på å høre mer etter hvert hvordan du synes denne er :) .

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Den er fantastisk. Hentet ut på fredag og dro på tur til Lysebotn samme dagAJ skrev:Grattis!
Spent på å høre mer etter hvert hvordan du synes denne er :) .
Takk for det ErikW. Jeg har turopplegget klart på papir om ikke annet. Ta gjerne kontakt på pm så skal jeg sende deg det om du kan bruke noe av det.ErikW skrev: 19 jan 2020, 23:08
Gratulerer men lapp og flott MC.
GS er herlig sykkel. Når jeg byttet nå i November, så var det GS eller RT som var valgene. Denne gangen ble det RT, men neste kan fint bli en GS :)
Jeg planlegger slik tur i 2021 og kunne tenkt meg dette du planlegger, så ønsker gjerne en kopi av den turen om du vil.
Joa, jeg ser den men jeg tenker at de stedene det er mye snø så kan det kompenseres med med snøscooterkjøring ? Imidlertid så var fjoråret igang den 18.mars. Det var tørt på veiene med jeg måtte hugge ei stripe i isen foran garasjen. Første turen i år var vel i begynnelsen av februar. Kald og jæ....ig så det ble bare ei halv mil. Og mars kan jo absolutt være full av snø (la oss be til den det måtte gjelde at snø må til rett før jul, ikke før) Nå er det bare å glede seg til å kjøre :)AJ skrev: 12 mar 2020, 20:34 Ah...!
Litt misunnelig på at du allerede er i gang med sesongen, må jeg innrømme!
Blir nok fortsatt en stund til her opp i høyden. 450 moh., hvor det fortsatt er såpass mye snø at det ikke er tohjulskjørbart enda...
Men ikke noe unormalt med det.
Det er ikke ofte vi får startet sesongen før april her vi bor.
Men jeg husker fortsatt godt at det skjedde i 1991. Da hadde jeg tatt min først tur rett før 1. april og da 1. april opprant kom en av ungene mine med den usedvanlige dårlige aprilspøken som gikk ut på at "Pappa, pappa! Motorsykker'n din har vælva!" hvorpå jeg løp mot kjøkkenvinduet for å se om så var tilfelle.
Noe det så klart ikke var... :-)å .
Var nok barnas mor som selvfølgelig av helt uforståelig grunner hadde satt griller i hodet på det lille barnet som altså kom med en så hårreisende aprilspøk![]()
I henhold til profilen, så er det Honda AfricTwin 1100 som nå er valget. Grattis så mye !!Audi Mannen skrev: 27 jan 2022, 11:31 Da er menigheten spent på hvilken produsent og modell den nye kommer fra. Fortsatt BMW kanskje?
Det har du kanskje meget rett i ja, jeg tenkte 22 modell og så bort fra Honda'n av en eller annen grunn. Jeg håper vi får en fyldig avklaring og begrunnelse på valget av sykkel. Det er jo mange tanker, betraktninger og følelser rundt valg av sykkel for hver og en av oss og alltid en erfaring rikere for oss andre ved neste valg.biker7 skrev: 27 jan 2022, 11:53I henhold til profilen, så er det Honda AfricTwin 1100 som nå er valget. Grattis så mye !!Audi Mannen skrev: 27 jan 2022, 11:31 Da er menigheten spent på hvilken produsent og modell den nye kommer fra. Fortsatt BMW kanskje?![]()
Interressant å høre hvorfor det ble Honda denne gang, og ikke BMW som sist (?) :)
Flere som er spent på det ... CRF1100 er jo en veldig flott sykkel uten at jeg har noen erfaring med den eller CRF1000. Honda er Honda.biker7 skrev: 27 jan 2022, 11:53I henhold til profilen, så er det Honda AfricTwin 1100 som nå er valget. Grattis så mye !!Audi Mannen skrev: 27 jan 2022, 11:31 Da er menigheten spent på hvilken produsent og modell den nye kommer fra. Fortsatt BMW kanskje?![]()
Interressant å høre hvorfor det ble Honda denne gang, og ikke BMW som sist (?) :)
Takk for det AJ.AJ skrev: 27 jan 2022, 14:57 Gratulerer med ny sykkel, utc![]()
Nærmeste MC-butikk her jeg bor er også Hondaforhandler i tillegg til Aprilia og Moto Guzzi.
Har kikket på Africa Twin maskinen selv, men enda ikke prøvekjørt en. Kun prøvesittet "Rallye" utgaven. Den med 21" forhjul.
Og den har altfor høy salhøyde for meg. Såpass mye for høy at jeg turde rett og slett ikke prøve den en tur.
Skal bli spennende å høre mer om dine erfaringer med Honda'en i løpet av sesongen :) .
Også får man håpe og tro at du ikke opplever trøbbel med denne som du åpenbart gjorde med sykkelen du kvittet deg med.
Takk for detmekkern skrev: 27 jan 2022, 17:51 Gratulerer med Hondaen-vet flere som har denne utgaven med DTC og er fornøyde.
![]()
det eneste ankepunktet de har hatt er prisen på hovedservice som føltes litt høy.![]()
Takk for detGammelsmurfen skrev: 27 jan 2022, 19:31 Gratulerer med ny fin sykkel!
Honda AT kan ikke bli/gå feil, kvalitet tvers igjennom og går for å være bra på ymse underlag.
Kjøpte R1250RT i høst , og ser gjerne at folk er ærlige i sine betraktninger --- det tjener vi alle på --- jeg skal være så rett frem at jeg syntes etter 200 mil på RTèn at min Gamle Pan European var bedre å kjøre--- men har no gitt RTèn frist ut sesongen på å overbevise....utc skrev: 27 jan 2022, 14:44 gikk i stykker. Kardang, starter, clutch osv. Jeg vet man skal være forsiktig med å si noe negativt om BMW i feil fora men her er det vel ikke bare BMW-folk så jeg sier det som jeg tenker det. For oss som har kjørt en slik eller fler vet at gearkassa er satt sammen av overskuddsmateriell fra krigen. Iallefall høres det sånn ut. Quickshift på disse var jo nesten revolusjonerende da det kom men det var for mye røsk&riv. Det både høres og føles for dårlig ut.
Gratulerer selv Rolf-Arne. RT'n er en superfin maskin.rolf-arne skrev: 28 jan 2022, 15:38Kjøpte R1250RT i høst , og ser gjerne at folk er ærlige i sine betraktninger --- det tjener vi alle på --- jeg skal være så rett frem at jeg syntes etter 200 mil på RTèn at min Gamle Pan European var bedre å kjøre--- men har no gitt RTèn frist ut sesongen på å overbevise....utc skrev: 27 jan 2022, 14:44 gikk i stykker. Kardang, starter, clutch osv. Jeg vet man skal være forsiktig med å si noe negativt om BMW i feil fora men her er det vel ikke bare BMW-folk så jeg sier det som jeg tenker det. For oss som har kjørt en slik eller fler vet at gearkassa er satt sammen av overskuddsmateriell fra krigen. Iallefall høres det sånn ut. Quickshift på disse var jo nesten revolusjonerende da det kom men det var for mye røsk&riv. Det både høres og føles for dårlig ut.
Men gratulerer med ny sykkel.