Kuleberg's Intruder 1400

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Svolp »

Grise rå sykkel kuleberg! kult og lese tråden. Kjøpte sykkel i fjor og hadde veldig lyst på intruder 800 men en eller annet snakket meg i fra dette så det ble en sportstourer alikavell. :prf Har mye familie i lillesand og er mye nedover, far min bodde i vennesla før så har en krets der jeg treffer i ny og ne og skal nedover til sommeren. Må se detta gliset hvis det kan passe en gang, så ikke se bort i fra at du får en pm når det bærer nedover mot våren!! :thumleft

mvh Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

jo takker og bukker. Har drømt om intruder siden jeg var 13 14 år gammel. Utelukket mindre enn 1400 da jeg visste det ble noe ombygging og rigging av personlige detaljer. Og da er det kjedelig å ha bruke tid og penger og sjel i sykkelen, for så å finne ut at man skulle hatt større motor. Ja det er bare å ta turen! det er morro å treffe andre likesinnede.

mvh Kenneth ;)

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Svolp »

hehe, høres kjempe bra ut! :thumleft

En 800 hadde nok blit litt daut i lengeden, sitte vell knappe 50hk i en slik en så det var vell også noe av grunnen til at det ble en annen sykkel. Tenkte faktisk ikke så mye på 1400 merkelig nok :-k Det jeg likte med intrudenen var detaljene, dem var noe helt annet en på f.eks dragstar eller shadow modellene til yamaha og honda.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Gammelgutt

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Gammelgutt »

pelsen skrev:
en annen "fordel" med lave speil er at alle kjøretøy bak vil blende deg i speilet, det er ganske lurt å ha speilet plassert høyere enn der nærlyset til de bak treffer.
Men det hjelper ikke stort med alle de bilistene som tror at fjernlyset bare er til sjenanse for personbilister foran. De forstår ikke at det er til sjenanse både for motorsyklister og førere av store kjøretøy selv om de ikke har en kupe som kan lyses opp bakfra. De forstår ikke at med riktig justerte speil blir den forankjørende blendet. :ills

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Intruder »

Jeg for min del blir blendet hver gang jeg ser en :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

endelig begynner sola å varme litt. Var nede i garasjen en tur i går og satte batteriet til lading. Tenkte å hjem å starte den opp i dag. Savner lyden nå ;)
tok et bilde også i samme slengen da jeg først var der nede =)

http://img3.nettby.no/users/k/u/l/kuleb ... 517024.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Globe »

Den ser klar ut den ja....stilig!! :bananas :bananas

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Intruder »

Den blir artig,rå og lekker....
Du blir kulest i gata......... *mas :b_c: :bb_p: :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

var nede å plåste liv i sykkelen i dag. utrolig deeeilig \:D/

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2iTMohMEWvk[/video]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Globe »

:hallo :bananas :\m/: FANTASTISK!! :\m/: :bananas

Det var så deilig å høre lyden...jeg tror jeg må ta meg en røyk her ;e

TAKK...for at du deler :thumleft

Den hørtes da virkelig tight og fin ut.....grom lyd...slik det skal være fra en slik sykkel...Hvor bliver våren av!! seier jeg bare :jada:

Godtvoksen

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev:var nede å plåste liv i sykkelen i dag. utrolig deeeilig \:D/
Sykkelen er bare råtøff og jeg gleder meg til å få se den i løpet av sesongen. Det er vår i luften i disse dager - når tar du første turen på den?

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

takker for fine kommentarer :notworthy:
første turen vet jeg ikke helt når kommer. Jeg bor litt avsides i en trang dal, og mellom meg og 2-felts vei så er det 2 km med en vei som vanligvis er den veien snøen ligger lengst. men så fort denne er så godt som tør, da vet jeg at da er det bare å tut å kjøre =)
håper på en tur over brokke-suleskar så fort den veien der er tørr også. Ser ut som en kjempeopplevelse ut ifra hva jeg har sett på bilder

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Relax »

kuleberg skrev:takker for fine kommentarer :notworthy:
første turen vet jeg ikke helt når kommer. Jeg bor litt avsides i en trang dal, og mellom meg og 2-felts vei så er det 2 km med en vei som vanligvis er den veien snøen ligger lengst. men så fort denne er så godt som tør, da vet jeg at da er det bare å tut å kjøre =)
håper på en tur over brokke-suleskar så fort den veien der er tørr også. Ser ut som en kjempeopplevelse ut ifra hva jeg har sett på bilder

Bil og henger fram til kjørbar vei om tiden faller for lang ;)
Leier jo henger på diverse bensinstasjoner for noe hundrelapper.... ;e
Suleskar!!! Oh yeah ....rå mc vei det!!! MEN, der kan også snøen ligge lenge og ofte åpner ikke veien før nesten i slutten av mai :roll

Rå sykkel du har der !!! :thumleft :thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38096
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av AJ »

kuleberg skrev: håper på en tur over brokke-suleskar så fort den veien der er tørr også. Ser ut som en kjempeopplevelse ut ifra hva jeg har sett på bilder
Det blir garantert en flott tur hvis sola skinner! Hvis ikke blir det ikke like hyggelig, med tåke og dårlig sikt... :[-(

Kjempevei i finvær! :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av pelsen »

AJ skrev:
kuleberg skrev: håper på en tur over brokke-suleskar så fort den veien der er tørr også. Ser ut som en kjempeopplevelse ut ifra hva jeg har sett på bilder
Det blir garantert en flott tur hvis sola skinner! Hvis ikke blir det ikke like hyggelig, med tåke og dårlig sikt... :[-(

Kjempevei i finvær! :thumleft
Fin vei det ja.
Husker jeg kjørte østover en vår noen dager etter åpningen, på en plass fikk jeg et overblikk og så at det var klar bane et langt parti, så var det å holde fullt øs i blinde svinger mellom høye brøytekanter. En fartsopplevelse utenom det vanlige. :prop:
Senere på sommeren kommer sauene og bobilene ut, og begge deler er vel like uforutsigbare i trafikken.

Svar