Hallo.Busa Trond skrev:MrPitlane. Hadde vært moro å høre hva for erfaringer du har gjort deg om 23 plassen vs 29 plassen. Sammenligning av de to, du har jo hatt dem i fordømt rekkefølgeslikt års messig, så du er sikkert rette persjon og beskrive forskjellene.
Kjørte zzr1400 i 2 år/25000 km. Kjempefin sykkel. Nok power, god komfort for to, abs for heftige nedbremsinger.
Solgte den, kjørte "feil" sykkel i ett år, og ville tilbake i rett spor. Kjøpte zx12r, da den sto på min "vil ha" liste.
Dette er en liste som inneholder sykler jeg en gang i livet skal eie. Ingen fornuftig begrunnelse på disse sykla, mer en følelse greie. Noen kommer aldri til å ende opp som
min, men drømmen vil være der. Typisk Yamaha R7..
Zzr1400 har bedre touringkomfort, en bedre tunet innsprøytning, abs og fremstår som en bedre bike, men av og til så bra at det nærmer seg det "kjedelige".
Zx12 er mer basic, må jobbe mer i sving, da spriten er litt av og på. Ingen ABS, kun pure power. Har kjørt 6000 km med den, og begynner å like den mer og mer.
Går som et helvete, og føles mer rå enn zzr1400.
Selger zx12 etter st.hans, og da blir det enten K1300R eller Busa. Velger nok bort Zzr1400, men da kun fordi jeg har hatt en.
Ser jeg fjornuftig på de to (hater fornuftige valg) så er det mer gøy for penga med en ZX12 da den koster omlag 60000 mindre. Nok til å ha en xt600 eller banesykkel for å leke, i tillegg til en powerbike.
oppsummering: kubikk er konge, og med årene blir motorteknikken bedre.