frankh skrev:Usikker på om jeg har skrevet noe tidligere i denne tråden, og så glemt det, men det får stå sin prøve. Jeg mener at: Man har jo selvsagt ikke hilsePLIKT. Det er ingen plikt. Men det er en hyggelig gest som det er fint hvis alle bruker. Men i år synes jeg det er så veldig mange som ikke hilser at jeg har nesten blitt litt tilbakeholden, slik at jeg venter og ser om den/de andre hilser først. Men det er jo egentlig bare tøv, selvsagt.
Akkurat det med hilsing, henger vel muligens igjen fra "back in the Day" dvs. søttitallet.
Her i Norge var det så vidt meg bekjent, ca. 3-tusen registrerte motorsykkler i 1973.
I dag er det vel oppunder 100- tusen, ..eller?
Det er av og til litt voldsomt med hilsing, når det ofta kommer 5-20 sykkler på rad og rekke
Med så få sykler på søttitallet, var det ett samhold - noe spesielt - å treffe en annen tung mcfører.
(Da heller hilste man ikke på mopeder lettmc'er. Det var mere for praktisk bruk, sa man. Jeg var ikke enig, for svært mange rekrutters fra mopeder til tung mc..som meg f.eks.).
Hvis du ikke bodde sentralt på Østlandet (dvs. Osloregionen), var det ikke så mange å se og treffe til daglig.
Klart du ofte stoppet og slo av en prat, når du traff noen. Men hilste gjorde du, uansett.
(unntatt Harleyfører. De gadd ikke se på deg engang..der jeg putret av gårde på min Riskoker)
Jeg glemmer ikke den svært positive overraskelsen, over å bli hilst på av andre mcførere, første gang jeg kjørte tung mc. Jeg var ikke vant til det når jeg kjøret lett mc 125cc. ..(fra 16-18 år). Følelsen var inkludrene for meg.