Endelig er den stygge snøen på vei bort og våren er i anmarsj.
Siste uken har jeg gjort en del forberedelser på sykkelen; renset forgasserne og "nullet" ut instillingene. Sjekket oljenivå (til tross for at jeg vet det ikke er noen lekkasje). Sjekket at det elektriske virker (etter å ha pensjonert den gamle sikringsboksen og erstatten den, og sikringene, med en ny type).
Igår var det duket for å se om sykkelen starter - har tross alt satt inn nye coiler.
Brukte Biltemas trakt for å fylle forgasserne med bensin filtrert gjennom et papirfilter før jeg skrudde på tenningen og trykket på den magiske elektroniske tenneren. Ingenting!
(Hadde fått sykkelen i 1. gir uten at jeg merket det

, men det verste er at Atarien - dashbordet - har et veldig fiffig, grønt lys som skal varsle meg om at sykkelen ikke står i nøytral. Denne hadde man glatt oversett :=D> )
Tilbake til nøytral med giret, og der starta ho gitt!
Litt spytting mens ellers tomme forgassere puster inn luft og bensin... deretter var man oppi respektable 500 RPM på 50% åpne choker.
Tenning på 3 av 4 sylindre først. "Merkelig", tenkte jeg. Tok ut tennpluggen, som forøvrig var svart tvers gjennom.
Denne ble renset med forgasserrens og slipt litt for å få fram elektrodene, og deretter satt tilbake i sylinder #4.
Fortsatt ingen tenning. Tok ut tenningskabelen og byttet om denne med #1, hvilket så ut til å hjelpe.
Tenning på alle 4. Hurra!
Det gjenstår fremdeles en omgang med Colortune og synkronisering av forgasserne, men jeg antar at dette blir lekende lett nå som alle 4 sylindere tenner...