Takk for tipset, men jeg har bestilt et kåpeglass fra http://bikerman.no/Nettbutikk/nettbutikk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er 10cm høyere enn originalen og 4 cm lavere enn det høye jeg har nå.
Hvis jeg setter meg lenger bak på salen og bøyer meg litt fram, blir turbulensen på det høye glasset borte.
Håper med det nye at det er passelig høyt til at jeg slipper den meget sjenerende vindstøyen og lavt nok til at det ikke blir turbulens.
Hvis ikke denne teorien stemmer skal jeg prøve Laminar Lip.
Uansett skal jeg ha ny "stille" hjelm, ørepropper har jeg blitt vandt med.
Tok meg en tur opp til MC-huset Nydalen å kjøpte meg ny hjelm i dag, Arai Chaser.
Stor forskjell fra gamlehjelmen. Det som plaget meg mest med den var ulinga fra vind og at den dugget lett.
Dette er nå helt borte. Kjempefornøyd så langt.
arai_chaser_flour_yellow_angle.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Svein2 skrev:Også kona ville vise fram sitt nyeste leketøy:
Kona sitt leketøy Kawa 500.jpg
Blid og fin
Ser flott ut den ekvipasjen der :-)
Men hva med et bilde av sykkelen i profil også? - og selvfølgelig gjerne med fører (som kanskje ikke er registrert som medlem her inne... Minner diskret om den pågående konkurransen... )
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Har reklamert for siden, hun smugleser innimellom men hadde ikke tid. Det klarte seg visst å være medlem i sjukepleierforbundet .
Det hender de har noen rare meninger
Uansett, her kommer mine turkamerater i høst:
Kona sin Kawa 500.jpg
Kameratens sykkel:
Triumph 1700 2010.jpg
Og skulle vi mot formodning bli leie av å kjøre tar vi en båttur:
Fat%20Guy.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Svein2 skrev:Har reklamert for siden, hun smugleser innimellom men hadde ikke tid. Det klarte seg visst å være medlem i sjukepleierforbundet .
Det hender de har noen rare meninger
Flotte sykler!! Fine motorer på begge
Men må jo si at Triumph'en er rå, da...
Godt verveobjekt han kameraten der, sku' je mene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Triumph`n hans er rå ja. Vi er litt forskjellige når det gjelder turer og bruk av MC, men vi finner kompromisser når vi kjører sammen.
Han skyr grusveier og regnvær kjører han ikke i.
Kommentaren jeg fikk fra ham når jeg sa at han kunne melde seg inn på forumet var at han satt ikke ved datan når han kunne gå i garasjen å pusse krom og polere.
Svein2 skrev:Triumph`n hans er rå ja. Vi er litt forskjellige når det gjelder turer og bruk av MC, men vi finner kompromisser når vi kjører sammen.
Han skyr grusveier og regnvær kjører han ikke i.
Kommentaren jeg fikk fra ham når jeg sa at han kunne melde seg inn på forumet var at han satt ikke ved datan når han kunne gå i garasjen å pusse krom og polere.
Ja, ja... ;)
Er jo koselig å pusse krom på en så fin sykkel. Men det går jo an å gjøre begge deler - kanskje ikke samtidig, men...
Vel, det er nok ikke alle som bryr seg om slike forum som dette, men at det å være medlem her er en ypperlig måte å bli kjent med andre motorsyklister, tror jeg det er rimelig mange her inne som kan underskrive på.
Og vi sitter jo ikke foran data'en og kjører MC, for å si det litt flåsete. Men data'en er et greit sted å møtes for å avtale hvor vi møtes på veiene
Det er der vi er ånkli motorsyklister! Og gjerne også i garasjen når vi pusser krom... Så kan man jo også få mange gode tips om nettopp det og andre ting i et forum som dette...
Vel, det var dagens reklame...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Parkere sykkelen for vinter`n? Tjaa litt for tidlig tenker jeg. Spådd bedre vær til helga.
Her er den nyvasket og klar så får jeg se, vasker den gjerne noen ganger til hvis det blir kjøring.
03102010144.jpg
03102010145.jpg
Her passerte den 3000 i løpet av 6 uker, slett ikke værst. Pen kjøring og mye grusveier.
01102010141.jpg
Pitbullen forkledd som dvergschnauser er klar til å ta på seg jobben som MC-vakt i vinter.
03102010146.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Da var Transalp`n parkert, så nå er det bare å vente på våren
Er litt skeptisk da det er litt varierende temperatur i rommet, spesiellt på vårparten.
Tror kanskje jeg prøver å få plass i uthuset, men det innebærer rydding og kasting.
15102010160.jpg
16102010163.jpg
Har forresten meldt meg inn i Old Bikers MC, etter tips fra Intruder.
Ble kjempegodt mottatt på klubbhuset forrige torsdag, så det blir spennende.
De er veldig aktive sommer og vinter.
old_bikers_mc.gif
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nå er det akkurat 4 mnd. siden Transalp`n ble parkert, så nå er det på tide å
gjenåpne bloggen selv om det er for tidlig å rulle ut sykkelen enda.
Det ble så jeg satte den i uthuset, der er det ihvertfall jevn temperatur, kaldt hele tida.
Den har stått under ett stretchlaken og jeg har ladet batteriet tre ganger i vinter, så får vi se
om den starter og går ut på vårparten en gang.
Blir det problemer får jeg la proffene på Nydalen MC ta seg av vinterlagring senere.
Blir været som det er spådd til helga har jeg planer om å ta ut Honda 50`n og dure noen kilometer.
Selv om det ikke går så fælt er det ihvertfall to hjul på den.
Honda CD50 1975 mod.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.