Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av d.strand »

ArcticTiger skrev:Dette er vel kanskje en ekte drømmesykkel :yeyeye :yeyeye :yeyeye http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=25847376" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunne ikke sagt det bedre selv!!!! :yeyeye :yeyeye :yeyeye
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

d.strand skrev:
ArcticTiger skrev:Dette er vel kanskje en ekte drømmesykkel :yeyeye :yeyeye :yeyeye http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=25847376" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunne ikke sagt det bedre selv!!!! :yeyeye :yeyeye :yeyeye

Litt mer info her for den teknisk interesserte: http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Desmosedici_RR" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Onsløv »

Dersom jeg først hadde råd til å kjøpe en slik, hadde jeg neppe tørt annet enn å gnu og gnikke på den.

Aldri i livet om jeg hadde tatt den ut på veien.

Hva er forsikringssummen i året på denne da?

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av d.strand »

Hadde jeg hatt en slik en, så hadde jeg parkerten midt på Karl Johan og stått der og glisa dagen lang :D
Men uansett, var ikke sååååå dyrt som jeg trodde det ville være og forsikre den i mitt navn, alder 22.
Her er svaret jeg fikk fra IF:

"Hei igjen.
Takk for opplysningene.
Denne mc har en svært høy risiko. Det er ikke sikkert du vil få forsikret denne da vi må søke. Prisen vil da være ca 55.237,- for full kasko, 23.643,- for delkasko og 13.617,- for kun ansvar.
Ønsker du at jeg skal søke på denne for deg?


Vennlig hilsen
for If"

Dyrt, ja. Men skulle jeg først brukt 600.000 på en sykkel, så hadde jeg sikkert hatt råd til å brukte 55 tusen på forsikring :lol
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Baron von Waffel »

En så dyr sykkel vil jeg faktisk tro de vil slippe utbetalinger på. For den vil bli behandlet som eierens baby.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Gammelgutt

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Gammelgutt »

Den forsikringsprisen er jo under 10% av prisen på sykkelen. Tryg Vesta ville ha 13% for en naken Hyosung gt 250 med 30hk , fører 57 år, bonus 70%. Uten noen form for bonus ville de da ha nesten 50%. :-k

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av pelsen »

Baron von Waffel skrev:En så dyr sykkel vil jeg faktisk tro de vil slippe utbetalinger på. For den vil bli behandlet som eierens baby.
det tror jeg også, KTM'en min kostet ikke mer enn halvparten men får fin behandling likevel.
Ikke setter jeg den fra meg hvor som helst heller.
Men If kalkulerer premien på slike sykler blindt etter sykkeltype, effekt og vekt. Og siden dette er såpass sjeldne sykler får de ikke opparbeidet noe brukbare erfaringsdata heller.

Det går også an å bruke hue når man velger forsikring, kåpedeler er såpass billige på KTM'en at jeg valgte bort kasko. Foreløpig har det vært lønnsomt.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av RuneMC »

Hmm, ubegrensede midler?

Da tror jeg at jeg ville valgt dette som en Nr2 sykkel. Nr2 fordi dette er en fullblods Café Racer, men akk ikke så praktisk/pålitelig i daglig bruk... innbiller jeg meg... men for småturer uten opppakning - Yess! :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=xJNSJrNJjlU[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Ahh, en TRIPLE, ja nå snakker vi :knegg :knegg !
Men, siden den bare har 12 hk mer enn tripelen i -09 Tigern, så holder jeg en knapp på Desmosedici som den mest :yeyeye :yeyeye :yeyeye og upraktiske nr 2 sykkel :jada:

Foresten: Rekk opp hånda den som syns det ville vært kooolt med en topp-boks på Desmocedicien eller Bennellien :-k

Godtvoksen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Godtvoksen »

ArcticTiger skrev:
Foresten: Rekk opp hånda den som syns det ville vært kooolt med en topp-boks på Desmocedicien eller Bennellien :-k
Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Bringisen »

Nye BMW K1600GT virker jo som en skikkelig drømmesykkel som har det meste av antastisk teknikk og duppeditter for en teknikkfrelst mann som jeg føler meg selv.
Men jeg var veldig godt fornøyd med R1200GS som jeg hadde , så kanskje en helt ny spekket R1200GSA hadde vært det riktige?

Samtidig er røttene mine plassert i sport-touring segmentet og tanken på å ha en sykkel som gjør en M5 til skamme er fristende , så er kanskje er ZZR1400 eller K1300GT det rette?

Det er ikke lett når man kan velge på øverste hylle men det hadde helt sikkert blitt en av disse. :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Cbr »

Fireblade 1000 RR med abs og antispinn. Ble ikke kjøpt nå pga er ikke på det nivået så trengs for å kunne kjøre slik mc trygt. Kunne og tenkt meg banesykkel, men si det ennå ikke er nogen bane på vestlandet for uskilta banesykkler får det og vente.

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av TheBandit »

Drømmesykkel basert på utseende må være Suzuki RF900 og GSX1400.... Men selvsagt har jo Bandit'n min oppfylt min største motorsykkeldrøm :D GSX600R e å nå som har vært artig, men æ skjønne jo hvordan det villa ha gått :-P
BildeBilde

Har æ nevnt at æ e fan av Suzuki? :thumleft

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Rottenikken »

Godtvoksen skrev:
ArcticTiger skrev:
Foresten: Rekk opp hånda den som syns det ville vært kooolt med en topp-boks på Desmocedicien eller Bennellien :-k
Bilde

Det heter "pizzakasse"
Veien er viktigere enn målet.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Kawasaki »

En sånn en har jeg tittet på mange ganger. Den dukker opp med jevne mellomrom,syns den er grom:

[img]http://bildr.no/thumb/781614.jpeg[/img]
ikkebike.norwegianforum.net

Svar