Påsken 2011: noen med planer om korte eller lange turer?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Påsken 2011: noen med planer om korte eller lange turer?

Legg inn av mekkern »

blir tur til sverige med bil i dag..har kjøler og fryseboks så jeg kan handle masse grillmat..og så skal jeg le litt(mye) av rånerene ved svinesund/strømstad..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da er Tiger klar for årets første Harriet-tur til EU i Øst-Europa :P :p
"Harriet" har prøvesittet passasjersetet med den 'nye' ryggstøtten og fant seg godt til rette :thumleft

Kommer flere bilder fra turen i kveld... :janikk

Bilde

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

AJ skrev:18 grader og så og si skyfritt i Årjäng i dag :b_c:
http://www.klart.se/v%C3%A4der-%C3%A5rj%C3%A4ng.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ut til å bli en strålende dag, dette :prf
Frokost inntatt, og om en time starter jeg turen, først til Kubikken i Drammen...Vi sees :bananas :bananas
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Tigern'n ser veldig klar ut ja!

Jeg husker du la ut en filmsnutt fra en av turene deres i fjor, må si jeg da ble imponert over hvor MYE dere hadde greid å få med dere i vesker og bagger, på sykkelen.

Regner med at hele bagasjeløsningen til Tigern'n nå er med?

God tur, kjør Aktivt og Aktsomt!!

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Da har det blitt opplest og vedtatt at jeg og en kompis skal på påsketur.
1300 km.... Men i bur :sorry :[-(
En liten tur til sverige, siden han skal til Oslo likevel. Starter i morgen, og kjører hjemigjen på lørdag.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Tigern'n ser veldig klar ut ja!

Jeg husker du la ut en filmsnutt fra en av turene deres i fjor, må si jeg da ble imponert over hvor MYE dere hadde greid å få med dere i vesker og bagger, på sykkelen.

Regner med at hele bagasjeløsningen til Tigern'n nå er med?

God tur, kjør Aktivt og Aktsomt!!
Da er vi kommet hjem fra Sverige-turen. En utrolig flott tur, må jeg bare få lov å si! \:D/ Kjempevær stort sett hele tiden, bortsett fra noe kald tåke rund Øyeren på formiddagen på vei til EU :P :p

Når det gjelder bagasje tror jeg neppe du blir mindre imponert i år! Bilder kommer i "AJ Arena..." i løpet av kvelden... ;-);)

Edit:
Da kan dere lese mer om turen og kikke på noen bilder her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 995#p75995" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Då er ZZR`n komt heim på tunet, har hatt en fin fin tur til Lavik der regnet kom og varmen forsvann.

La meg inn på hotell i Stavanger sentrum i går kveld klokka 2130 og koste meg på senge kanten med peppes pizza og ei carlsberg mens eg såg på den sjukt dårlige American pie2. Foresten så har comfort hotell i Stavanger det minste singelrom som eg noken gang har sett(på land ivertfall).Liten tabbe å legge seg på et hotell midt i sentrum natt til skjærtorsdag når en har planer om å køye tideligt :notlistening

Frisk og rask hoppa eg ut av senga klokka 0700 og vart henta 0830. Kaffe og mc preik tok litt tid og var ikkje på veien før 0930.
På ferja til Bergen møtte eg på en trivelig kar med en BMW og blei sittandes og drikke kaffe og preike på turen, fløyta hade i bergen sentrum då eg skulle vidare til Åsane og oppedal.
På ferga fra oppedal vart det kledd på litt ekstra då temperaturen sank og regnet begynnte smått å vise seg, men det var svinkaldt til førde og berre måtte stoppe for en varm kaffe :~|
1830 parkerte eg på tunet til ho mor og var strålandes fornøgd med første turen i året og på ny bike`n tiltross for en kald avsluttning.

ZZR`n er fantastisk lett og hendig snill men kraftig og vist du sparker litt med hælane i siden så blir den brutal :knegg Men lyden fra triumps rekketrer er og blir et stort savn :sorry
sessongen er no begynnt :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Grattis med ny bike. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:Grattis med ny bike. :thumleft
Hiver meg på denne: gratulerer så mye! Tenker du og Svolp kommer til å utveksle mange gode erfaringer :thumleft
Vi andre ser gjerne enda flere bilder av syklene deres og ikke minst fra turene de gjør :janikk

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Tok litt bilder men få, vart alltids noken som ville preike når eg stoppa ;e

Skal være flinkare på lørda`n vist været blir bra, då er det kompisen sin Aprilia RSV1000 Factory som skal ut av vinterlagringa, og eg skal kjøre han dit med ZZR`n ;e

AJ har du vore sjauar før eller? Slik du pakka Tigeren så får du lett jobb som det, skills kallest det :lol

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Grattis med moppen,på tide du fikk den heim :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ZZR-Tom skrev:
AJ har du vore sjauar før eller? Slik du pakka Tigeren så får du lett jobb som det, skills kallest det :lol
:knegg Nei, gitt. Aldri vært sjauer, men har måttet brukt hue når vi skulle på ferietur med bil og fire barn i "hine hårde" dager... ;-);)

Faktum er at jeg kunne fått med enda mer i tankveske og sidevesker på Årjäng-turen.
Og hadde jeg slengt på en 40 liters skipssekk oppå RevPack'en, som er godt utstyrt med D-ringer å stroppe en slik sekk fast i, så hadde vi fått med oss betydelig mye mer :P :p
Men så er det noe som heter totaltvekt på sykker'n, som setter rimelig klare begrensninger på sånt no'... :-k
Men sykker'n hadde nok helt sikkert greid jobben helt fint uavhengig av disse reglene... :-)

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Hehe jo takk takk, men den er fremdeles ikkje komt til møre enda :blae
Må seie at dok har fantastisk vær der nede.
Nok en gang har eg vore i Stavanger og fremdeles ikkje sett byen, trur eg må få det til i sommer en gang.

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

AJ skrev:
ZZR-Tom skrev:
:knegg Nei, gitt. Aldri vært sjauer, men har måttet brukt hue når vi skulle på ferietur med bil og fire barn i "hine hårde" dager... ;-);)
hehe sant, husker før i tida då folk for på ferie i sedaner med takstativ, no må en jo ha SUV skal en til butikken med 1styk onge :lol

Svar