Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Sånn ser V-strommen ut + tamkveske
Men kan også se sånn ut
Sånn så Hornet'n ut, det funka også
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Har jeg vært innom dette før? Javisst!
Men en repetisjon for noen kan være greit. Mens andre må gjerne riste på hodet... Jada, jeg vet! AJ og all denne pakkinga hans...
Uansett så er det på'an igjen
Here we go...:
MC-folk skal på tur i disse dager. Også vi - Bakpå og jeg. På én MC...
Det byr på noen utfordringer...
Etter fjorårssesongen bestemte vi oss for at de gangene vi tar med oss telt, som til de store treffene hvor det er god tradisjon å overnatte i telt, skulle det være et med mulighet for full takhøyde.
Telt med max. takhøyde 120-130 cm. er for ungdommen, fant vi ut etter noen turer ,med slikt telt...
I år sto valget mellom lavvo og vanlig telt. Lavvo ble innkjøpt, men senere solgt til fordel for praktiske Etesian 4 med ferdig montert innertelt og det det hele
Og med en vekt på 6 kg. For et romslig firemannstelt!? Det lot seg høre
Utfordringen som nevnt ovenfor er å få med seg alt man bør ha med seg for to på tur - på én sykkel.
Denne tråden vier mange løsninger. Vår er fortsatt RevPack festet på toppboksplata på Tiger. Ny toppboksplate i år; vekk med Triumphs originale og på med GIVI Monokey (tror jeg det er?), som gjør at festemulighetene til RevPack'en blir litt annerledes.
I tillegg er altså Etesian teltet kjøpt inn, nye TigerStorm soveposer likeså i tillegg til Thale 3.8 selv-oppblåsbare liggeunderlag og Eagle ditto puter innkjøpt for sesongen. Disse tingen pluss litt til i den store og lille RevPack'en på Tiger bagasjebrettet...:



I tillegg to campingstoler stroppet bakpå. Testkjørt i dag i ca. 4 mil og det funker som bare det
Telt, soveposer og liggeunderlag i den store bagen:

Og Eagle puter i den lille oppe den store + et par sånne mikro (hurtigtørkende håndklær).

Ingen avskrekkende vekt på bagasjen heller, faktisk.
Resten av det vi skal ha med får vi plass i sidevesker og tankveske. Totalt sett en god løsning på vår turklare MC, synes vi.
Å pakke slik gjør vi bare på de store treffturene hvor teltet skal være med. Ellers pakker vi selvfølgelig mye, mye lettere og tar sikte på annen type overnatting og kjøp av nødvendigheter (f.eks. ekstra klesskift) underveis.




Here we go...:
MC-folk skal på tur i disse dager. Også vi - Bakpå og jeg. På én MC...
Det byr på noen utfordringer...
Etter fjorårssesongen bestemte vi oss for at de gangene vi tar med oss telt, som til de store treffene hvor det er god tradisjon å overnatte i telt, skulle det være et med mulighet for full takhøyde.
Telt med max. takhøyde 120-130 cm. er for ungdommen, fant vi ut etter noen turer ,med slikt telt...
I år sto valget mellom lavvo og vanlig telt. Lavvo ble innkjøpt, men senere solgt til fordel for praktiske Etesian 4 med ferdig montert innertelt og det det hele


Utfordringen som nevnt ovenfor er å få med seg alt man bør ha med seg for to på tur - på én sykkel.
Denne tråden vier mange løsninger. Vår er fortsatt RevPack festet på toppboksplata på Tiger. Ny toppboksplate i år; vekk med Triumphs originale og på med GIVI Monokey (tror jeg det er?), som gjør at festemulighetene til RevPack'en blir litt annerledes.
I tillegg er altså Etesian teltet kjøpt inn, nye TigerStorm soveposer likeså i tillegg til Thale 3.8 selv-oppblåsbare liggeunderlag og Eagle ditto puter innkjøpt for sesongen. Disse tingen pluss litt til i den store og lille RevPack'en på Tiger bagasjebrettet...:



I tillegg to campingstoler stroppet bakpå. Testkjørt i dag i ca. 4 mil og det funker som bare det

Telt, soveposer og liggeunderlag i den store bagen:




Og Eagle puter i den lille oppe den store + et par sånne mikro (hurtigtørkende håndklær).

Ingen avskrekkende vekt på bagasjen heller, faktisk.
Resten av det vi skal ha med får vi plass i sidevesker og tankveske. Totalt sett en god løsning på vår turklare MC, synes vi.
Å pakke slik gjør vi bare på de store treffturene hvor teltet skal være med. Ellers pakker vi selvfølgelig mye, mye lettere og tar sikte på annen type overnatting og kjøp av nødvendigheter (f.eks. ekstra klesskift) underveis.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Orginal tankbag, wolfmann dry bagger og litt ekstra bensin.


Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Med utstyr for telting på lasset...

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
- Innlegg: 114
- Registrert: 19 jul 2011, 23:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
- Bosted: Kolbotn
Re: Hvordan ser din "turklare" MC ut?
Hei!
Tenkte bare å dele et lite bilde av min turpakkede GS.
Bildet er tatt på Atlanterhavsveien denne uken, etter en fantastisk tur gjennom Norge opp til Kristiansund.
Kjørte videre til Molde, en liten omvei utom Ålesund, før turen gikk til Åndalsnes, Trollstigen, Geiranger til Lom.
Videre til Turtagrø, over fjellet til Årdal, opp til Tyin, ned til Fagernes - og dessverre hjem
Nok om det, her er bildet:

Knut
Tenkte bare å dele et lite bilde av min turpakkede GS.
Bildet er tatt på Atlanterhavsveien denne uken, etter en fantastisk tur gjennom Norge opp til Kristiansund.
Kjørte videre til Molde, en liten omvei utom Ålesund, før turen gikk til Åndalsnes, Trollstigen, Geiranger til Lom.
Videre til Turtagrø, over fjellet til Årdal, opp til Tyin, ned til Fagernes - og dessverre hjem


Nok om det, her er bildet:

Knut
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Pakket for 2, pause ved Polarsirkelen svensk side.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Se der, ja! :-)OMAAS skrev:Pakket for 2, pause ved Polarsirkelen svensk side.
Det med å feste et par bag'er slik det er gjort på din Stelvio, OMAAS, har vi så langt ikke gjort eller funnet nødvendig. Men ser at både du og tagesk har brukt denne løsningen. Har et par vanntette med kompresjonsegenskaper som er godt egna til dette.
Kanskje prøve til sommer'n...?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Er glad jeg skal på tur til sommeren med ei som har pakket noen ganger før kjenner jeg. Trenger nok noen gode tips ja....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Fordelen er at vekt kommer lenger fram og ned. Toppboksen brukes kun til lette ting.AJ skrev:
Se der, ja! :-)
Det med å feste et par bag'er slik det er gjort på din Stelvio, OMAAS, har vi så langt ikke gjort eller funnet nødvendig. Men ser at både du og tagesk har brukt denne løsningen. Har et par vanntette med kompresjonsegenskaper som er godt egna til dette.
Kanskje prøve til sommer'n...?
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Har du veid sykkelen med all bagasjen?OMAAS skrev:Pakket for 2, pause ved Polarsirkelen svensk side.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Beste tipset eg har lest er: Legg fram alt du vil og må ha med, fjern det minst nødvendige som du ikkje får plass til. Når det er gjort så fjerne du litt til.Carpa skrev:Er glad jeg skal på tur til sommeren med ei som har pakket noen ganger før kjenner jeg. Trenger nok noen gode tips ja....
Er ikkje vits i å overkomplisere pakkinga, verktøyskrinet legger en igjen heime og tar med en kraftigteip rull og verktøyet som følgte med sykkelen.
Eller så treng en kun PPP eller i dit tilfellle PPV

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Verktøy? hehe, da betinger vel det at jeg skrur selv....ZZR-Tom skrev:Beste tipset eg har lest er: Legg fram alt du vil og må ha med, fjern det minst nødvendige som du ikkje får plass til. Når det er gjort så fjerne du litt til.Carpa skrev:Er glad jeg skal på tur til sommeren med ei som har pakket noen ganger før kjenner jeg. Trenger nok noen gode tips ja....
Er ikkje vits i å overkomplisere pakkinga, verktøyskrinet legger en igjen heime og tar med en kraftigteip rull og verktøyet som følgte med sykkelen.
Eller så treng en kun PPP eller i dit tilfellle PPV
Joda, jeg har jo vært på tråsykkeltur så jeg skal vel kanskje klare å pakke bare det mest nødvendige
PPP/PPV what?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Nei, men vi ligger opp mot maksimum for sykkelen som er 495 kg.Carpa skrev:Har du veid sykkelen med all bagasjen?OMAAS skrev:Pakket for 2, pause ved Polarsirkelen svensk side.
Den tar 238 kg som nyttelast inklusive sjåfør.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Pass,penger og siste får du finne ut av sjølv.Carpa skrev:PPP/PPV what?