masse reserveeffekt holder membranene i stramt grep...samtidig låter det ikke presset i transienter..

Nettopp, og Cayin D1205.1A er jo i praksis 5 mono blokker bygd inn i et kabinett som passer inn i resten av opsettetmekkern skrev:et par skikkelige KL-A forsterkere varmer jo godt om vinter`n også..![]()
![]()
masse reserveeffekt holder membranene i stramt grep...samtidig låter det ikke presset i transienter..
Ja, det har jeg vert borti flere ganger...Snikkeren skrev:Ellers har jeg merket en ting som irriterer meg litt, men det kan jo være at det finnes en fiks til det. Det som irriterer meg er at når jeg kobler til iPhonen via USB'en i front, så kommer det en knitrelyd i høyttalerne når jeg hører på musikk. Den knitrelyden kommer ikke når jeg hører på CD, ser film, eller streamer musikk via PS3'en.
Noen som har vært borti det?
Jeg hører en del på klassisk og opera. (tenke seg det :) ).mekkern skrev:På listepop spiller det ingen rolle..
men på gode innspillinger så er cd formatet også en begrensning når det gjelder å formidle dybde bredde og rom.
dette pga for lav samplingsfrekvens-LP er faktisk mye bedre(ikke kom med bedritne billigspillere som referense)
All digitalisering og komprimering ødelegger det analoge signaler det faktisk er ut av kjeften inn i micken og ut av høytalerne.
selfølgelig farger analoge enheter signalet også -men dette kompangseres gjennom valg av enheter.
er ikke mange som faktisk vet hvordan lyden er "live" på en akustisk intimkonsert eller symfonikonsert/opera.
den nærheten kan vanskelig gjenskapes digital.
men setter du på fks Kari bremnes lukker øya og TROR hun står ca3 meter unna og synger for deg DA har du truffet bra.![]()
spiller mest på dårlige løsninger selv så jeg er ikke "fin" på det..det jeg hører mest på om dagen trenger bare en feit basser..