Det er godt mulig. Samtidig registrer jeg flere steder at farten ikke er nedsatt ved f.eks høy asfaltkant eller grus. Så dette er i beste fall varierende.Sakkle skrev: 29 okt 2018, 16:00 I mange tilfeller, f.eks. der et tunnelløp er stengt slik at man får motgående trafikk i samme løp, innsnevringer, sand/grus i veibanen, langsgående asfaltkant osv. er det jo naturlig at den midlertidige fartsgrensen beholdes så lenge vei-standarden er lavere, selv om det ikke er noen på jobb. Jeg tror det er det som ofte er årsaken.
Når det gjelder underskilt er ideen grei, men litt av problemet er at veiarbeidere (i alle fall de jeg jobbet med) er sesongarbeidere og jobber EKSTREMT mye i sommerhalvåret. De jobber nesten til de kollapser, tar noen timer fri og er på igjen. Det arbeidslaget jeg var mye med jobbet i perioder så mye som 18 timers i døgnet. Ofte har de flere oppdrag parallelt som de sjonglerer på et eller annet vis også. Får inn nye hasteoppdrag underveis osv. osv. I det hele tatt tror jeg ikke det er så lett å planlegge når det jobbes i et anleggsområde.
Jeg regner med at det vil være tilfeller der dette er vanskelig å regulere. Problemet for min del er at jeg stort sett kjører når det ikke er noen som jobber der.