Garmin vs TomTom

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Re: Garmin vs TomTom

Legg inn av Bringisen »

GSF skrev:Til dere som vurderer å handle på Pixmania. Sjekk brukeromtalene før dere handler. Ikke mye positivt som skrives om de. Tror dette er en skikkelig snuskebedrift gitt.
Ja jeg har lest dem og var i tvil da jeg handlet derfra en gang , men jeg har vært heldig begge gangene jeg handlet der. Tror det er et lotteri uansett nettbutikk , dessuten har en nettbutikk med store kundemasser lettere for og få brukeromtaler i sine lister. Og det er sjelden de som har opplevd et normalt kjøp som gidder skrive om det.
Men klart man bør være obs på nettkjøp uansett.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Bringisen skrev:
biker7 skrev:Blir nok evt. 220 på meg. Mere snerten, har alt jeg trenger på en GPS, og "telefon-dilldall" har JEG ikke bruk for når jeg kjører mc. Bare godt å ha fri fra mobilen under kjøring vel..? Stopper jo med jevne mellomrom, og tar heller en tlf-samtale da, hvis behov. Men det er MEG. Vi er jo ikke alle like. :-)
Jeg trenger ikke snakke med noen om jeg ikke ønsker det ;-) Man kan med andre ord være helt i fred for samtalene. En annen ting er om man bruker menyen i GPS f.eks for og finne nærmeste hotell eller spisested så trykker man bare inn knappen for telefon og GPS ringer opp stedet du har valgt , genialt :-)
Du er inne på noe viktig.
Om du har muligheten til å ha tlf linket opp mot gps betyr ikke det at du alltid MÅ være "online"
Men hvis du av en eller annen grunn må være tilgjengelig kan du være det også, selv om du kjører sykkel.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Nettopp kommet hjem fra 14 dager ute i sør europa med min Garmin Zumo 220. Liker den godt. Jeg har holder fra Touratech med lås. Det jeg liker spesielt godt er "lane assistant", det høvelige formatet og dens vanntetthet. En herlig sak!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Noen som har meninger, evt. erfaringer med denne - zūmo® 350LM :

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID ... 79&ra=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Det er er vel de siste modellene til zumo?..spennende! Ser de har endret GUI noe, kjenner ikke til denne nye...enda :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

AJ skrev:Noen som har meninger, evt. erfaringer med denne - zūmo® 350LM :

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID ... 79&ra=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Den samme der lurte jeg litt på om jeg skulle kjøpe til Exploreren til jul også :scratch

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Busa Trond skrev:
AJ skrev:Noen som har meninger, evt. erfaringer med denne - zūmo® 350LM :

Den samme der lurte jeg litt på om jeg skulle kjøpe til Exploreren til jul også :scratch
Ikkje for å ødlegge jule moroa, men er sikkert ikkje dumt å vente til like før sesongen starter, ikkje umulig at en kan spare en god slump.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Det har du sikkert helt rett i ZZR-Tom. Heller gå noe julebukk til venner og folk med tiger Explorer :D og vente på at den værste ribbelukta har lagt seg, så kan man handle den til redusert pris på vårparten :thumleft .

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Husker når Zumo 220 kom ut, då kostet den nesten 4500kr, gjekk ikkje langtid før den datt i pris og sist eg såg den på komplett så meiner eg den koset ca 2500kr.
Ser at komplett har Zumo 350 til 3595kr som er 605kr billigare en den andre linken. Ekje så galen pris då alikavel, men den kjem ikkje til å stige i pris så venting kan sikkert lønne seg :)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Jeg ville vel vert litt på hugget etter gode tilbud på Garmin Zumo 660,
nå da ny modell har kommet :prf En glimrende gps
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

ojda skrev:Jeg ville vel vert litt på hugget etter gode tilbud på Garmin Zumo 660,
nå da ny modell har kommet :prf En glimrende gps
Har ikkje såtte meg inni Zumo GPS så mykje, ka er den store forskjellen på 350 og 660?

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Den nye ser bra ut den, men ville nok ha ventet litt ja. Jeg hadde 660 før, var ikke helt fornøyd med den. Den var treg i oppdateringen av kart/skjerm og blåtannfunksjonene var ikke helt i Sync. Den slet med telefonoppkoblingene når tlf ringte slet den med å koble tilbake til forrige modus. Kan hende v3.0 av BT har løst noe av dette.Synes også at den var litt "stor", ....synes jeg da!

Kjøpte en 220 nå sist. Kjappere og 'enklere" og alt den har i seg, fungerer knirkefritt. Bedre størrelse!

Har stor tro på 340 og 350, for oppdatering av noen funksjoner og GUI, er på høy tid for Garmin!! :)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Det lar jeg andre svare på, bortsett fra at 350 kommer med livstidskart :thumleft
Det jeg mente var at det bør komme bra tilbud på 660 nå når ny modell er sluppet :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Helt klart, 660 vil nok bli en del redusert i pris. Garmin har mange modeller nå, så noen vil nok bli "ryddet" :)

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

ojda skrev:Det lar jeg andre svare på, bortsett fra at 350 kommer med livstidskart :thumleft
Det jeg mente var at det bør komme bra tilbud på 660 nå når ny modell er sluppet :prf
Får 660 med livstidkart hos komplett for 4200kr.
Ser at 350 ikkje har MP3 funksjon som 660 har.

Har en Garmin 1390T(?) for bil med 4.3" skjerm og slik den er plassert så er den ikkje i veien for meg. Muligens at ramma er mindre en Zumo660 og derfor ikkje tar så stor plass, men ser heller ikkje noke problem med en 3.5" skjerm.
Hadde Zumo220 vore billigare når eg handlet inn GPS,vanntett veske,ram krybbe tilpasset 1390T og 12v ledning så hadde eg tvert kjøpt den.Ser no ut som at Zumo220 er på vei ut.
Lurer på å gje fattern Nuvi`n og kjøpe Zumo350 :redface

Svar