Rundtur i Telemark, lørdag 22. September.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ZZR-Erling

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av ZZR-Erling »

Busa Trond skrev:Her har du nok en fin tur i morgen. Og med nytt kjede og nye drev får du nok kjørt det inn der :thumleft . God tur.
Ble en fin tur ja sammens med Marius. Marius kjører mest roadracing på sin R6 banesykkel, (A-fører), men fikk låne mors GSXR1000 :twisted
Kjedet og drevene summet fint nu ja :D
Ble mer en 50% vått, så tørrstrekkene ble veldig velkommen! 36mil ble det.

Vil anbefale hele den runden for de som liker å Kjøre!

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av Jinta »

Mulig je henger meg med je også - hvertfall på deler av turen......digger Jondalen, Ormemyr-Gransherad og Tinnsjøveien :prf
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Banditmannen, takk for sist!, og alle andre som vil være med på Telemarkskjøyring :D
Morro å se at så mange vil være med :thumleft
Det ser ut som jeg kan ta meg en tur sørover i uke 38, så da er det Laurdag 22. evt Sundag 23. september som er aktuell for en MC-rundtur i Telemarks bygder. Høres det ut som en grei dato? Kjørerute og møtested/tidspunkt kommer vi straks tilbake til.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av AJ »

Har ikke fått sjekka denne tråden før nå :redface
Kan fort hende jeg slenger meg på en sånn runda, ja :thumleft
Dog litt tidlig enda å si om foreslått helg er ledig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av joo »

ArcticTiger skrev: så da er det Laurdag 22. evt Sundag 23. september som er aktuell for en MC-rundtur i Telemarks bygder. Høres det ut som en grei dato?
Hvordan er værmeldinga for de dagene? . . . . . . :scratch
Jeg suser rundt i Telemark støtt og stadig og titt og ofte, stortrives der. Passer det med alt annet dukker jeg nok opp.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av Banditmannen »

ArcticTiger skrev::vs Banditmannen, takk for sist!, og alle andre som vil være med på Telemarkskjøyring :D
Morro å se at så mange vil være med :thumleft
Det ser ut som jeg kan ta meg en tur sørover i uke 38, så da er det Laurdag 22. evt Sundag 23. september som er aktuell for en MC-rundtur i Telemarks bygder. Høres det ut som en grei dato? Kjørerute og møtested/tidspunkt kommer vi straks tilbake til.
Sjøl takk! :thumleft Datoen er helt grei for min del, men som den pingla jeg er, tar jeg jo værforbehold... :redface
joo skrev:Hvordan er værmeldinga for de dagene? . . . . . . :scratch
Hehe, laaaaaaaangtidsvarsel...? :P :p

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av ArcticTiger »

@Joo: Sist jeg var på Telemarkskøyring i siste del av september, var det et utrulig fantastisk flott høstvær: sol fra skyfri himmel, krystallklar høstluft, "frisk" tempratur men sola varma godt i skinndressen, det var ingen bobiler/campingvogner som forurenset veiene, og de flotte høstfargene gjorde det til en kjempetur :thumleft :D :D

@Banditmannen: Hører du ikke at jeg sier været blir bra :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av Busa Trond »

joo skrev:
ArcticTiger skrev: så da er det Laurdag 22. evt Sundag 23. september som er aktuell for en MC-rundtur i Telemarks bygder. Høres det ut som en grei dato?
Hvordan er værmeldinga for de dagene? . . . . . . :scratch
Jeg suser rundt i Telemark støtt og stadig og titt og ofte, stortrives der. Passer det med alt annet dukker jeg nok opp.
Sikker på dette blir en fin høst tur :thumleft . Etter dem siste dagene å bedømme kommer vi nok alle til å kjøre på Trelleborgdekk :lol .
Hadde med jentungen opp på kobolt gruvene like ved Sysle i går, og jammen meg blåste lauet fra trærne da =; . Litt tidlig, men dette snur sikker til Telemarksturen.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av joo »

Busa Trond skrev: Etter dem siste dagene å bedømme kommer vi nok alle til å kjøre på Trelleborgdekk :lol .
Skjønner. Får hive piggdekkene på Betaen så er man forberedt :knegg
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av Banditmannen »

ArcticTiger skrev:@Banditmannen: Hører du ikke at jeg sier været blir bra :knegg
OK, da stoler jeg på deg! :prf

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Da var flybilletten innkjøpt, jeg fikk den for kr. 788,- T/R Evenes-Torp, det vakke gæærnt det :D
Så da skal nå jeg på Telemarkskjøyring iaffal :vs

Vi satser på LAURDAG 22. SEPTEMBER Gutter og Jenter!

Skal sette meg ned med kartet en dag, og se litt på forslaga dere har kommet med, så skal vi se om vi kan få til ein fin tur.
Mitt startpunkt blir i Andebu, Vestfold. Så regner jeg med at vi drar ad omveier til Rauland og spiser middag der. (Håper det er noen kafe som er åpen :-k ) Og så kjører vi en annen omveg hjem igjen.
Med litt kaffe og gåtteri i sidevska skulle det være et bra utgangspunkt for å bli en bra dag :yeyeye

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av Hjernen »

Det ser ut som om jeg må melde frafall til dette gitt, jobber dem helga og siden det skjer masse ellers den mnd har jeg ikke mulighet til å bytte helg eller...... :sorry
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av joo »

Rauland er fint og luftig, bare det ikke blåser for ille. Med klar høstluft over kåpeglasset og med høstfargene malt på landskapet er det reinhekla nytelse.

Dalen med en avstikker opp til Ravnejuv? Noen svært få km med grus opp og ned, men verdt utsikten/stupet...? Bare to minutter å gå ut på stupet.

Betan mellom Bø og Seljord har finfine høyfartssvinger med god oversikt framover, men innbyr strengt tatt til i overkant med fart...? Svake sjeler fins sikkert, slike som meg. Og så er turen inn/ut fra Bø lite å skryte av.

Snutten Gransherad forbi Bolkesjø har vel de fleste her inne som frekventerer Telemar jevnlig oppdaga er fresha opp og deilig nå...?

Personlig tar jeg alltid sløyfa over fjellet mellom Tinn og Sauland når jeg er i nærheten. (Den forbi Tuddal ja)

Vakkert langs Fyresvatn med et par fine rasteplasser med fin utsikt. Men syntes det er stumpete en del av vegen! Selv med langbeint demping.

Myllargutvegen kanskje? Stikker og utforsker den nærmere med litt nyervervet lokalhistorie-info i bagasjen bare jeg både har fri og der er en oppholdsbyge samtidig :P :p

Bilde

Sist helg skulle jeg ta en kaffekopp i høyden på turen fra Tinn og ville ha litt ekstra utsikt. Dørge lat og la i vei utover naturlige flater med litt steiner innimellom for styrekorreksjoner. På våt lyng fikk jeg bevisst (atter en gang!) at on/offroad-dekk duger lite på alt som ikke er tørt. Men lærer man? Kunne i alle fall parkert i nedoverbakke! Joda, jeg kom meg inn på vegen og videre mot Sauland :[-o<

Vet av noen andre sløyfer, men de blir nok for trange, svingete og med for mye grus til at de kan anbefales til en fellestur for flest mulig forumister.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Godtvoksen

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av Godtvoksen »

ArcticTiger skrev: Vi satser på LAURDAG 22. SEPTEMBER Gutter og Jenter!
Det er varslet dårlig vær denne helga som jeg hadde planlagt Telemarkstur, så den er avlyst. Imdlertid har jeg frihelg 22. september, og det hadde vært hyggelig å hilse på deg også. Det kan derfor hende jeg blir med på dette... :thumleft

Da blir vel kanskje også Globe med.... :-#

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Rundtur i Telemark i september.

Legg inn av ArcticTiger »

Det hadde vært moro det GV! Jeg skal foreslå kjørerute snart, så kan du se om det er noen plass du kan "koble" deg på.

Svar