Første sykkel for høy person

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Første sykkel for høy person

Legg inn av TomB »

torsan skrev:
Det jeg er på jakt etter, er en nybegynner sykkel som jeg kan lære og bli flinkere på, helst noe litt lettkjørt. Jeg er ikke på jakt etter noen R sykkel, men heller ikke noe turbuss. Har begynt å tråle internett, og sett på noe slik som BMW F800R, Suzuki GSR750, Yamaha Z750, Yamaha FZ8, noe i den stilen, naken sykkel med oppreist sittestilling. Egentlig synes jeg BMWen virker ganske fin, men lurer på om den ikke er litt for liten for min høyde.


På lang sikt, tror jeg en BMW R1200GS kan passe meg perfekt, men føler kanskje ikke det er helt riktig sykkel å begynne med..

Jeg er 182, F800R har skarp knevinkel, synes jeg. Kan få høyere sal til den.

R1200GS, er rene sofa`n sammenliknes med F800R.

Satt mye bedre på GS`n og den er fin å kjøre :D
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

torsan
Innlegg: 11
Registrert: 26 sep 2012, 21:02
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Første sykkel for høy person

Legg inn av torsan »

TomB skrev: Jeg er 182, F800R har skarp knevinkel, synes jeg. Kan få høyere sal til den.

R1200GS, er rene sofa`n sammenliknes med F800R.

Satt mye bedre på GS`n og den er fin å kjøre :D
Som jeg sa i mitt forrige innlegg, så blir det nok en F800GS (Altså ikke 1200n). Den passer min kroppsfasong ganske så perfekt. F800R er nok altfor liten til meg ja :)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Første sykkel for høy person

Legg inn av Bringisen »

torsan skrev:
TomB skrev: Jeg er 182, F800R har skarp knevinkel, synes jeg. Kan få høyere sal til den.

R1200GS, er rene sofa`n sammenliknes med F800R.

Satt mye bedre på GS`n og den er fin å kjøre :D
Som jeg sa i mitt forrige innlegg, så blir det nok en F800GS (Altså ikke 1200n). Den passer min kroppsfasong ganske så perfekt. F800R er nok altfor liten til meg ja :)
Du kommer sikkert ikke til å angre , flott sittestilling , god komfort og et flott moment. En av de mest allsidige motorsyklene jeg har hatt og testet. For ikke å snakke om alt snackset man kan få til den fra Touratech m.f. Kan legge til at jeg byttet fra R1200GS til F800GS og at jeg hadde gjort det igjen. Ønsker meg ESA og litt annet dilldall som den nye R1200GS har fått. Nå har 2013 modellen av F800GS fått ESA så kanskje om et år eller to så får også F800GS litt mer av dilldallet jeg kunne ønske meg.
Motor , komfort og bruksegenskapene er helt perfekt (for meg) ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Første sykkel for høy person

Legg inn av TomB »

torsan skrev:
TomB skrev: Jeg er 182, F800R har skarp knevinkel, synes jeg. Kan få høyere sal til den.

R1200GS, er rene sofa`n sammenliknes med F800R.

Satt mye bedre på GS`n og den er fin å kjøre :D
Som jeg sa i mitt forrige innlegg, så blir det nok en F800GS (Altså ikke 1200n). Den passer min kroppsfasong ganske så perfekt. F800R er nok altfor liten til meg ja :)

Har ikke kjørt 800GS, derfor jeg sammenliknet med 1200 :redface
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Første sykkel for høy person

Legg inn av EasyRider »

torsan skrev:Er det kun meg som er sær, eller er det andre som er svak for analoge paneler med nåler som beveger seg, istedet for heldigitale instrumentpaneler ? :)
Kan ikke være mer enig. :prop:

Runde analoge klokker er bare så nice.

Og velkommen hit til mcsiden :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Første sykkel for høy person

Legg inn av LordShaft »

Godt å se at du har funnet deg en sykkel du liker og føler deg vel på :-)

Selv er jeg 200cm på sokkelesten. Riktig laget, men feil sammensatt vil noen si :redface
Jeg finner meg overraskende godt til rette på de fleste sykler. Alt fra 125 til 1++++ ccm. Jeg har selv hatt VFR800 i noen år og Ducati 748 i en del år. Jeg sitter faktisk bedre på Ducati'en enn jeg gjorde på VFR'en. Der hadde jeg en tendens til å få vondt i ræva etter mange mil og ugunstig høye mellom meg og styre gjorde at jeg fikk sånn trøtthets-smerter i skuldrene. Ja dette er noe som kan justeres, men greit å vite :-)

Lykke til med valg av sykkel :-) Beste måten å finne den "perfekte" sykkel på. Er å kjøre mye :-)
Benytt deg av prøvekjøringsmuligheter når de forskjellige merkene har sånn åpen dag :-) Der får du muligheten til å prøvekjøre en del som du vanligvis ikke får muligheten til :-)

Svar