NY ZUMO 550 OG NY MC BRAKETT TIL KUNDEN. GARANTI

Jeg er lykkelig!
Belanor har lenge forsvart "norske priser" med at de gir bedere garantiordninger. De har tapt en del markedsandeler på grunn av parallellimport og postordrekjøp fra utlandet.beemer skrev:Mottok følgende melding fra BELANOR:
![]()
Jeg er lykkelig!
:=D> :=D>beemer skrev:Mottok følgende melding fra BELANOR:
![]()
Jeg er lykkelig!
beemer skrev:Kjenner ikke så mye til 660, men det jeg kunne tenkt meg på 550 var radio og stereo bluetooth support.
Jeg tror 660 ihvertfall har stereo BT.
Når det er sagt så har jeg aldri hatt problem med kablet headsett.
Jeg har alltid lest meg frem til det meste ang ZUMO på http://www.zumoforums.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Leste litt tilfeldige sammenligninger, og for meg synes 660 å være et bedre kjøp en 550.
De har også endre design på brakett (550 braketten har et design problem som gjør at kontaktene kan korrodere bort i kombinasjon med påtrykt spenning og fuktighet.)
TomTom har i grunn aldri vært et alternativ for meg, og i de testene jeg leste våren 2008 så var det kun ZUMO som "var noe".
Som alternativ til zumo vil jeg heller anbefale en vanlig bil gps til 1/3 av prisen, såfremt du kan koble til headsett/bluetooth. Det fungerer fint å legge GPS'en i kartlommen på tankveska f.eks. om man absolutt må bruke GPS'en i øs pøs regn..
Dortmunder skrev:Kikket litt på Zumo 220, ser jo greit ut den ... men ikke noe pris å finne....
Det som er det irriterende er at differansen mellom gode og billige GPS for bil (kjøpte min TOMTOM 630 for 1400 kroner) til GPS for MC (ca. 5000) er so store...![]()
Håper de legger seg på en fornunftig pris ... for rund 2500 hadde jeg vel invistert i en til.
Dortmunder
Vel, dette er vel ikke bare et GPS-råd.beemer skrev:TMEN : La ikke spenning stå på braketten når du ikke bruker GPS'n Ved regnvær så kommer det lett fuktighet til kontaktpinnene i braketten, og dette setter i verste fall opp en galvanisk strøm, som i mitt tilfelle korroderte bort en pinne i braketten, samt sansynligvis også skadet Zumoen.
Ser ut til at den blir en god del dyrere enn du håper:Dortmunder skrev:Kikket litt på Zumo 220, ser jo greit ut den ... men ikke noe pris å finne....
Håper de legger seg på en fornunftig pris ... for rund 2500 hadde jeg vel invistert i en til.
Dortmunder
Men sikring har du vel på her? Sikring ER et minstekrav i mine øyne.ejs skrev:Jeg har lighter uttak uten rele.slik at jeg kan lade mobil osv.uten å ha på tenninga...TaSK skrev:Reléstyrt sikringsboks for alt ekstrautstyr (lys, varmehåndtak, GPS, intercom, etc) er, efter min mening,
et minstemål på en MC. [TaSK]