MCsiden.no, et "smalt" forum ?
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Med forbehold om at jeg både er en middelaldrende mann og kjører ADV, her er mitt lille innspill.
Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.
Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)
Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.
Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.
Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.
For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.
Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Med andre og alt for mange ord: Du har rett.
[TaSK]
Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.
Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)
Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.
Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.
Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.
For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.
Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Med andre og alt for mange ord: Du har rett.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Stemmer ikke helt med hva jeg erfarte etter å ha kjørt den i to uker heller. Får se når jeg får prøvd den litt mer til neste år. Har planlagt langtur så vet vel litt mer etter den.Dexter skrev:Nå ble jeg overrasket, kan dette virkelig stemme? Det sammenfaller ikke med det jeg har lest av tester Kjører jeg forbi så skal jeg heller gi tegn til å stoppe å ta en kaffe å en pratJohnnyTh skrev:Da må du tenke deg godt om, for har lært endel etter jeg kjpte den; den er ikke god å kjøre på det aller meste av norske veier, alle adv sykkler har bedre akselrasjon, selv en 250 går bedre og alle kan kjøre fra den på norske veier uten å bryte fartsgrensene.Dexter skrev:Jeg tror ikke du skal være bekymret for å være med på noen av turene som vi har. Forøvrig så synes jeg du har en knalltøff sykkel som jeg godt kunne funnet på å ende opp med selvJohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge. Ikke engang innenfor fartsgrensene etter hva jeg forstår.
Enig at takhøyden må være stor men til tider er det nok vel mye skyts som rettes mot andre.
Men kan du leve med dette så er det en flott sykkel. Jeg håper jeg kommer til å trives på denne når jeg får kjørt den litt. Du får hilse når du kjører forbi meg et sted
Skal vel en tur forbi Kongsberg i år og. Så kanskje den kaffen blir noe
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Leste i samme svenske Motorrad i fjor hvor flere såkaltre adv.sykler ble sammenligntestet også en brukttest av GTR 1400.JohnnyTh skrev: Da må du tenke deg godt om, for har lært endel etter jeg kjpte den; den er ikke god å kjøre på det aller meste av norske veier, alle adv sykkler har bedre akselrasjon, selv en 250 går bedre og alle kan kjøre fra den på norske veier uten å bryte fartsgrensene.
Men kan du leve med dette så er det en flott sykkel. Jeg håper jeg kommer til å trives på denne når jeg får kjørt den litt. Du får hilse når du kjører forbi meg et sted
Og der sto det at aks.tiden var bedre enn hva testteamet hadde målt Stelvio'en til i hvert fall.
Men i det store bildet betyr en ask.tid på 0 - 100 på 3,2 (GTR 1400) og 0 - 100 på 3,9 (Stelvio) vel egentlig ikke så mye, muligens...
Var i hvert fall ikke derfor jeg kjøpte adv.sykkelen Moto Guzzi Stelvio...
Så får de som "må ha" sykkel med aks.tid på under 3 sekunder leve lykkelig med det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Om ikke S1000RR står øverst på lista, så lagde BMW ett ikon som het HP2 sporttagesk skrev:. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)
[TaSK]
Og det er ikke japseklon.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ZiqW1L0NQPU[/video]
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Så kort sagt er ADV sykler MC variasjon av Volvo biler?tagesk skrev:Med forbehold om at jeg både er en middelaldrende mann og kjører ADV, her er mitt lille innspill.
Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.
Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)
Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.
Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.
Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.
For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.
Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Med andre og alt for mange ord: Du har rett.
[TaSK]
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Det som teller, det som skiller gutter fra menn, det er tiden 0 - 200 - 0.AJ skrev: Men i det store bildet betyr en ask.tid på 0 - 100 på 3,2 (GTR 1400) og 0 - 100 på 3,9 (Stelvio) vel egentlig ikke så mye, muligens...
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Veldig bra skrevet. Tror dette stemmer for flere en ADV folket. Kjenner megselv igjen og. Merker jeg blir irritert når man gjentatte ganger blir fortalt hvor elendig sykkel man har kjøpt. ADV-sykkel er helt sikkert et klokt valg, det er jeg helt overbevist om. Mange av faktorene som taler for en ADV er de samme som førte til at jeg endet på en GTR. Oppreist kjørestilling, bagasjeplass (gtr har faktisk større sidevesker enn k1600;) og ikke minst behaglig for passasjeren, dette var nok hovedgrunnen til at det ble GTR og ikke ZZR.tagesk skrev:Med forbehold om at jeg både er en middelaldrende mann og kjører ADV, her er mitt lille innspill.
Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.
Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)
Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.
Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.
Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.
For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.
Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Med andre og alt for mange ord: Du har rett.
[TaSK]
Når jeg bare får modda GTR'en nok tror jeg den skal bli bra, for den har endel mangler.
Men det er en stor forskjell ser jeg. Jeg tenker ikke over noe som helst hvis jeg parkerer ved siden av en Harley, Victory, Ducati eller GS. Ikke annet en at: det var en flott sykkel.
Kanskje jeg og en gang blir så klok at jeg kjøper en ADV-sykkel
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Den er nok ikke på vei opp nei, gjennomsnittsalderen på MC-kjørere øker omtrent med 1 år pr. år som går.JK95 skrev:Grunnen til at det er som du sier flest middelaldrende med adventuresykler, er nok fordi det er ganske dårlig rekruttering(men den er vel på veg opp? )
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Det tror jeg er fordi det er mange godt voksne som rett og slett tar lappen når de (jeg) kommer i 40 års krisa....Jacobsen skrev:Den er nok ikke på vei opp nei, gjennomsnittsalderen på MC-kjørere øker omtrent med 1 år pr. år som går.JK95 skrev:Grunnen til at det er som du sier flest middelaldrende med adventuresykler, er nok fordi det er ganske dårlig rekruttering(men den er vel på veg opp? )
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Vil vel heller si at ADV syklene er å sammenligne med nordmenns tilsvarende bilvalg som SUV med dieselmotor, firehjulstrekk og automatgir. Praktiske, velegnet for dårlige norske veier, sitter høyt og greit og kan brukes til det mestehakhap skrev:Så kort sagt er ADV sykler MC variasjon av Volvo biler?tagesk skrev:Med forbehold om at jeg både er en middelaldrende mann og kjører ADV, her er mitt lille innspill.
Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.
Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)
Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.
Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.
Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.
For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.
Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Med andre og alt for mange ord: Du har rett.
[TaSK]
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Mc-siden.no, et
Den kan faktisk stemme Dagens ungdom kjører jo bare opp på moped og scooter, som et midlertidig framkomstmiddel før bil Synes det er synd at så få prioriterer sykkel, men det er dyrt å være ung i dagens Norge Jeg flyttet selv ut for å studere som 16, og nå, et halvt år senere, ser jeg jo at økonomi er en faktor for alle som ikke kan gjøre store uttak i pappabanken Stipend er oppskrytt, og holder ikke når mann skal ha hybel og sykkel og et liv generelt, så uten jobb blir det et trangt budsjettCarpa skrev:Det tror jeg er fordi det er mange godt voksne som rett og slett tar lappen når de (jeg) kommer i 40 års krisa....Jacobsen skrev:Den er nok ikke på vei opp nei, gjennomsnittsalderen på MC-kjørere øker omtrent med 1 år pr. år som går.JK95 skrev:Grunnen til at det er som du sier flest middelaldrende med adventuresykler, er nok fordi det er ganske dårlig rekruttering(men den er vel på veg opp? )
Sent from my Galaxy using Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Dette tror jeg faktisk er den beste 'analysen' jeg har lest så langtKwak skrev:
Vil vel heller si at ADV syklene er å sammenligne med nordmenns tilsvarende bilvalg som SUV med dieselmotor, firehjulstrekk og automatgir. Praktiske, velegnet for dårlige norske veier, sitter høyt og greit og kan brukes til det meste
Jeg har i hvert fall fått høre fra flere at det ser ut som at det å kjøre de syklene jeg har hatt - TDM 900, Triumph Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio - er uanstrengt og at man sitter godt forankret selv på veier med humper og andre ujevnheter.
Lang fjæringsvei, bredt styre og oppreist kjørestilling gir godt overblikk og god kjørekomfort (bortsett fra mer eller mindre turbulens og vindstøy som man finner på de fleste slike sykler...) godt tilpasset norke veier og den veistandarden vi ahr mange steder her på berget...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38084
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
AJ skrev:Dette tror jeg faktisk er den beste 'analysen' jeg har lest så langtKwak skrev:
Vil vel heller si at ADV syklene er å sammenligne med nordmenns tilsvarende bilvalg som SUV med dieselmotor, firehjulstrekk og automatgir. Praktiske, velegnet for dårlige norske veier, sitter høyt og greit og kan brukes til det meste
Jeg har i hvert fall fått høre fra flere at det ser ut som at det å kjøre de syklene jeg har hatt - TDM 900, Triumph Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio - er uanstrengt og at man sitter godt forankret selv på veier med humper og andre ujevnheter.
Lang fjæringsvei, bredt styre og oppreist kjørestilling gir godt overblikk og god kjørekomfort (bortsett fra mer eller mindre turbulens og vindstøy som man finner på de fleste slike sykler...) godt tilpasset norke veier og den veistandarden vi ahr mange steder her på berget...
Men nå er vel denne tråden i ferd med å skli litt ut, vel...?
Slår meg at mitt eget innlegg ovenfor bidrar ytterligere til dette...
Posten burde egentlig vært skrevet i denne tråden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7000
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Med fare for å drite i eget reir: ja, æ kjøre Volvo XC 70.
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?
Stemmer sklir over til å beskrive hvor fortreffelig ADV sykkel er har vel aldri skjedd før her.
Eller beviser det påstanden til trådstarter..
Eller beviser det påstanden til trådstarter..
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.