Vekt på motoren blir for voldsomt på grus og i skogen, tror jeg. Men det er ikke noe jeg vet, men tror :)jhn skrev:Når du formulerer det på den måten blir det kanskje litt selvdestruerende å spørre, men likevel ... Hvorfor ikke egentlig?DrGreve skrev:Selv jeg skjønner at en V-4 ikke vil være en hensiktsmessig motorkonfigurasjon i en ADV-sykkelsimpson skrev:Jeg så du skrev touring og det er vel der seksere gjør seg best.
Skal ikke motsi deg på dine argumenter, men ville høre hva som ligger bak påstanden din.
Hva er den beste sykkelen?
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Du har jo den derre crosstourer eller hva den heter.DrGreve skrev:Vekt på motoren blir for voldsomt på grus og i skogen, tror jeg. Men det er ikke noe jeg vet, men tror :)jhn skrev:Når du formulerer det på den måten blir det kanskje litt selvdestruerende å spørre, men likevel ... Hvorfor ikke egentlig?DrGreve skrev:Selv jeg skjønner at en V-4 ikke vil være en hensiktsmessig motorkonfigurasjon i en ADV-sykkelsimpson skrev:Jeg så du skrev touring og det er vel der seksere gjør seg best.
Skal ikke motsi deg på dine argumenter, men ville høre hva som ligger bak påstanden din.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ja, den har jeg jo glemt, sykkelen som vil spise den utdaterte GS-boxern til frokost som ADV-sykkel :)simpson skrev:Du har jo den derre crosstourer eller hva den heter.DrGreve skrev:Vekt på motoren blir for voldsomt på grus og i skogen, tror jeg. Men det er ikke noe jeg vet, men tror :)jhn skrev:Når du formulerer det på den måten blir det kanskje litt selvdestruerende å spørre, men likevel ... Hvorfor ikke egentlig?DrGreve skrev:Selv jeg skjønner at en V-4 ikke vil være en hensiktsmessig motorkonfigurasjon i en ADV-sykkelsimpson skrev:Jeg så du skrev touring og det er vel der seksere gjør seg best.
Skal ikke motsi deg på dine argumenter, men ville høre hva som ligger bak påstanden din.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Tja, eller å stå i veikanten og spytte grus og småstein etter å ha prøvd seg på en Multistrada 

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Multistrada er grei nok, men har ikke V-4 motor :)simpson skrev:Tja, eller å stå i veikanten og spytte grus og småstein etter å ha prøvd seg på en Multistrada
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?

DrGreve skrev:Multistrada er grei nok, men har ikke V-4 motor :)simpson skrev:Tja, eller å stå i veikanten og spytte grus og småstein etter å ha prøvd seg på en Multistrada

Den har NEMLIG V-TWIN
Og det er saker skal jeg si deg

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Merkelig at de ikke bruker V-twin i MotoGP men etterligner konfigurasjonen som Honda har i V-4 med stempler som jobber synkront?simpson skrev:
DrGreve skrev:Multistrada er grei nok, men har ikke V-4 motor :)simpson skrev:Tja, eller å stå i veikanten og spytte grus og småstein etter å ha prøvd seg på en Multistradanettop
Den har NEMLIG V-TWIN
Og det er saker skal jeg si deg

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Vel, det har vært innom mye rart der du, før siste regelendring kjørte de fleste 5 sylinra, inkludert Honda.
Men se på Superbike, som er det nærmeste du kommer gatesykler, kun Aprilia som kjører V 4. Til og med Honda kjører rekkefirer
Men se på Superbike, som er det nærmeste du kommer gatesykler, kun Aprilia som kjører V 4. Til og med Honda kjører rekkefirer

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ikke for å virke frekk, men hvis V eller L-twin er så suveren, så er det litt motstridende å ikke bruke den i MotoGP?simpson skrev:Vel, det har vært innom mye rart der du, før siste regelendring kjørte de fleste 5 sylinra, inkludert Honda.
Men se på Superbike, som er det nærmeste du kommer gatesykler, kun Aprilia som kjører V 4. Til og med Honda kjører rekkefirer

Jeg skal ikke strekke strikken noe lenger

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
En stor fordel som de er avhengig av i motogp er å ha så smal motor som mulig.
Og det har V motorer.
Men V motorer har bakdeler som ikke rekkemotorer har, så det blir litt pest eller kolera.
Men jeg sier ikke at V 4 er dårlig, men vil heller ikke si at det er best.
Men det er kun en V 4 som kan matche Ducati v2 og den også italiensk, Aprilia RSV
Og det har V motorer.
Men V motorer har bakdeler som ikke rekkemotorer har, så det blir litt pest eller kolera.
Men jeg sier ikke at V 4 er dårlig, men vil heller ikke si at det er best.
Men det er kun en V 4 som kan matche Ducati v2 og den også italiensk, Aprilia RSV
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hva er den beste sykkelen?
De fleste ?simpson skrev:Vel, det har vært innom mye rart der du, før siste regelendring kjørte de fleste 5 sylinra, inkludert Honda.
Men se på Superbike, som er det nærmeste du kommer gatesykler, kun Aprilia som kjører V 4. Til og med Honda kjører rekkefirer
Æ prøvde å søke på nettet og fant bare en 5 -cyl sykkel, Honda.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Korrekt Jompa, kun Honda som kjørte V5.
Alle de andre hadde 4'ere. Duc-V4, Yam-R4, Kaw-R4, Suz-R4, Apr-V4...
V4 har en fordel som simpson var inne på.. den er smalere og et lavere tyngdepunkt.
V-twin er underlegen i racing! Er jo en grunn for at de er langt unna i sbk og helt fraværende i motogp
Itillegg har Ducati trumphet igjennom å ha 200ccm mer for å være konkurransedyktig, men ikke engang det er nok...
Så V4 og R4 er det som gjeld!
Ikke sant? :[-o<
Alle de andre hadde 4'ere. Duc-V4, Yam-R4, Kaw-R4, Suz-R4, Apr-V4...
V4 har en fordel som simpson var inne på.. den er smalere og et lavere tyngdepunkt.
V-twin er underlegen i racing! Er jo en grunn for at de er langt unna i sbk og helt fraværende i motogp

Itillegg har Ducati trumphet igjennom å ha 200ccm mer for å være konkurransedyktig, men ikke engang det er nok...
Så V4 og R4 er det som gjeld!
Ikke sant? :[-o<
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Hva er den beste sykkelen?

teoretisk sett er det vel 90 graders v4, eller rekke4 med 270 graders veiv som er best.

If it ain't broke, I'll break it.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Litt morsomt at duc har trumfet gjennom 1200 for TWIN.MH434 skrev:Korrekt Jompa, kun Honda som kjørte V5.
Alle de andre hadde 4'ere. Duc-V4, Yam-R4, Kaw-R4, Suz-R4, Apr-V4...
V4 har en fordel som simpson var inne på.. den er smalere og et lavere tyngdepunkt.
V-twin er underlegen i racing! Er jo en grunn for at de er langt unna i sbk og helt fraværende i motogp![]()
Itillegg har Ducati trumphet igjennom å ha 200ccm mer for å være konkurransedyktig, men ikke engang det er nok...
Så V4 og R4 er det som gjeld!
Ikke sant? :[-o<
Vel, historien er lett å lese. Det har vært tilbake til på 70 tallet i USA vært diskusjon mellom vtwin og rekkefirer.
Da var det 1000 for TWIN og 750 for firer.
Dette har videre kommet inn i superbike.
I begynnelsen var det 750 for firere og 1000 for twinner.
Ducati var overlegene og japsene trodde at det var en kjempefordel.
Honda kom med VTR 1000 og vant to vm titler, Suzuki kom med TL og vant inengting oh trakk seg.
Når det kom nye regler med 1000 for firere og 1100 for V TWIN så trakk Honda seg.
Det er ikke en Ducati regel, men en V TWIN regel som alle kan benytte seg av.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Selektiv argumtasjon er lov, men siden du glemmer det, skal jeg passe på å friske litt opp.simpson skrev:Litt morsomt at duc har trumfet gjennom 1200 for TWIN.MH434 skrev:Korrekt Jompa, kun Honda som kjørte V5.
Alle de andre hadde 4'ere. Duc-V4, Yam-R4, Kaw-R4, Suz-R4, Apr-V4...
V4 har en fordel som simpson var inne på.. den er smalere og et lavere tyngdepunkt.
V-twin er underlegen i racing! Er jo en grunn for at de er langt unna i sbk og helt fraværende i motogp![]()
Itillegg har Ducati trumphet igjennom å ha 200ccm mer for å være konkurransedyktig, men ikke engang det er nok...
Så V4 og R4 er det som gjeld!
Ikke sant? :[-o<
Vel, historien er lett å lese. Det har vært tilbake til på 70 tallet i USA vært diskusjon mellom vtwin og rekkefirer.
Da var det 1000 for TWIN og 750 for firer.
Dette har videre kommet inn i superbike.
I begynnelsen var det 750 for firere og 1000 for twinner.
Ducati var overlegene og japsene trodde at det var en kjempefordel.
Honda kom med VTR 1000 og vant to vm titler, Suzuki kom med TL og vant inengting oh trakk seg.
Når det kom nye regler med 1000 for firere og 1100 for V TWIN så trakk Honda seg.
Det er ikke en Ducati regel, men en V TWIN regel som alle kan benytte seg av.

4 sylindersyklene fikk en vektstraff på 30kg som ikke ble endret før i 1994.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
