Generell advarsel mot PostNord

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av mortenolb »

Det er helt vanlig praksis hos dem. Dog ikke forvent at de faktisk dukker opp. Anbefaler å bestille levering tidlig på formiddagen, 9-10 tiden, om du kan velge så spesifikt. Nærmer det seg slutten av ruta for sjåføren så virker det nesten som regelen mer enn unntaket at de faller for fristelsen og trykker på "forsøkt levert" og heller drar hjem.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Orion »

Fikk tilsendt teltet mitt med PostNord fra en lokal butikk i Bodø.

Ingenting å si på leveringstid eller service der. Bestilte forrige onsdag, og fikk det i posten fredag.

Ble varslet på SMS og e-post ved ankomst Oslo. Måtte hente det på en rimi-butikk som har post-i-butikk. Men utenom det virket alt normalt. Mulig jeg var heldig :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Det er helt vanlig praksis hos dem. Dog ikke forvent at de faktisk dukker opp. Anbefaler å bestille levering tidlig på formiddagen, 9-10 tiden, om du kan velge så spesifikt. Nærmer det seg slutten av ruta for sjåføren så virker det nesten som regelen mer enn unntaket at de faller for fristelsen og trykker på "forsøkt levert" og heller drar hjem.
Å jeg skal heldigvis være hjemme i kveld, var bare mulig å bestille på kveldstid på nettet? Jeg håper virkelig jeg får melding om forsøkt levert..... å de ikke har vært her. Da skal de få tidenes konfirmering.

Note 4

Toven

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Toven »

Måtte bruke Postnord sist jeg bestilte dekk og så på loggen at pakken var forsøkt levert på ettermiddagen. Min bror var hjemme hele dagen og der hadde ingen vært...
Hadde til og med hengt opp et A4 ark med "Om ingen hjemme, legg pakke her" ved inngangspartiet.
Ringte neste dag for jeg måtte avtale ny tid pakken skulle leveres, og spurte "Kan dere levere den på postkontoret så jeg kan hente den når jeg har tid?"

Neeeeeeei, det var hjemlevering så det gikk ikke...

Neste dag presterte de å putte den på feil bil som gikk en annen rute, så da måtte jeg få avtalt ny tid. Etter litt om og men fikk jeg melding av sjøfåren som leverte på en butikk 15 min unna så jeg stakk innom på kvelden.

Min opplevelse med postnord ihvertfall :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av LordShaft »

Ja det er gått 12 dager nå....siden jeg bestilte.... vanligvis går dette 2 - 3 dager. Aldri opplevd at det tar mer enn 3 dager. Å jeg har hørt masse negative historier om postnord. Så jeg har liksom klart å fyrt meg bra opp bare med de historiene og at det er tatt så SATANS lang tid. Jeg sier bare STAKKARS sjåfør som skulle prøve å ta en spansk en på slutten av ruten sin i dag. Det blir i såfall den dummeste han gjør.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av mortenolb »

Neste gang du bestiller noe du vet blir sendt med postnord så vil jeg anbefale å sette leveringsadresse til jobben din, og gjerne med firmanavn og bare ditt eget navn som referanse. Tipper det blir tatt mer seriøst da.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Neste gang du bestiller noe du vet blir sendt med postnord så vil jeg anbefale å sette leveringsadresse til jobben din, og gjerne med firmanavn og bare ditt eget navn som referanse. Tipper det blir tatt mer seriøst da.
Dette er faktisk et jævlig godt tips.... Takker :thumleft Samtidig som den er døgnkassanert så skal det godt gjøres å ta en spansk en der :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av mortenolb »

Det stemmer. Det som KAN skje, som har skjedd de gangene jeg har kjørt for PostNord, er at sjåføren får varer til 50 kunder, og dermed ikke har sjans i havet til å rekke å levere til alle, særlig om det da nærmer seg slutten av ruta, men jeg tviler på at såpass "sentrumsnært" i Arna er seint i ruta.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Jeg bestilte en pakke fra MyRevolution forrige uke.... Vanligvis får jeg meldig på telefonen, at pakken kan hentes på det lokale postkontoret osv osv.... Vanlig rutine.

Men ikke denne gangen. Denne gangen får jeg et brev i posten, fra PostNord... Meldig om ankommet gods.
Jeg må inn på hjemmesiden deres å avtale utkjøring? Er det andre som har opplevd dette?

For det første, dette er jo forbanna unødvendig i forhold til levering. Det går jo fort en uke i stede for 2 - 3 dager med postgang?? :-k
Ikke har jeg bedt om det heller?

Er det slik postgangen blir framover? Har postnord tatt over det meste av bring sine tjenester?
De tar det mer når de har flere leveringer i det området du bor i,spare penger vet du.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av mammut89 »

jeg har alltid fått pakken (til slutt) fra postnord men makan til likegyldige og evneveike folk skal du lete lenge etter...
irriterende at motorsykkeldekk.com bruker dem, en irritasjonsfaktor en gang i året..
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av LordShaft »

De har ganske nøyaktig 20 min igjen å lev......Hahaha, du snakker om sola. Akkurat i det jeg skulle til å boltilte ringte det faen meg på døren :lol

Jaja, de kom nå før fristen :thumleft

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7010
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Jompa »

mortenolb skrev:Det stemmer. Det som KAN skje, som har skjedd de gangene jeg har kjørt for PostNord, er at sjåføren får varer til 50 kunder, og dermed ikke har sjans i havet til å rekke å levere til alle, særlig om det da nærmer seg slutten av ruta, men jeg tviler på at såpass "sentrumsnært" i Arna er seint i ruta.
Da kjører man vel bare til alt er levert ?
Jeg har fått varer levert både klokka fem og seks om ettermiddagen mange ganger, riktignok varer til
Jobben, men uansett.
Og alltid uskadete pakker i rett tid i de 18 årene jeg har hatt min nåværende jobb.
Nå kan det jo hende at det er flere sjåfører som hater å kjøre lastebil, akkurat som deg.
Mistenker deg nesten for å ha starta denne tråden for å hevne deg på en tidligere arbeidsgiver.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av LordShaft »

Gleden var dessverre kortvarig..... Fikk selvfølgelig skadet produkt i pakken. Jeg begynner å misstenke PostNord for akkurat dette... Jeg har bestilt proteinpulver fra samme sted i flere år, har aldri opplevd skadet forsendelse før denne gangen :-k
Kan selvfølgelig være tilfeldig, har sendt mail med bilder til leverandør nå, så får vi se hva de svarer :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av mortenolb »

Jompa skrev: Da kjører man vel bare til alt er levert ?
Jeg har fått varer levert både klokka fem og seks om ettermiddagen mange ganger, riktignok varer til
Jobben, men uansett.
Og alltid uskadete pakker i rett tid i de 18 årene jeg har hatt min nåværende jobb.
Nå kan det jo hende at det er flere sjåfører som hater å kjøre lastebil, akkurat som deg.
Mistenker deg nesten for å ha starta denne tråden for å hevne deg på en tidligere arbeidsgiver.
Tollpost/postnord har aldri vært min arbeidsgiver. Det er heller ingen sjåfører som er det. Transportører er leid inn av dem. Jeg har jobbet og jobber fortsatt hos samme ttansportør som tidvis har vært leid inn av dem, men det er heller ikke jeg som hovedsaklig har utført den jobben. Kun steppa inn ved behov.

Uansett, grunnen til at man kanskje ikke fullfører ruten er at man har innhentinger som gjerne skal skje før bedriften du skal hente hos stenger, 15-16-17 tiden, hvertfall i litt sentrale oområder, og det skal tilbake til terminal innen et klokkeslett for å komme med neste bil. Er terminalen i samme nabolag så kanskje du kjører ut igjen det siste etter dette igjen, men det er også ofte noen mil unna. I tillegg har man noe som heter kjøre- og hviletid.

Så kan du også tenke på at vi også er mennesker, og begynner man på terminalen klokken 6 på morgenen, og er tilbake på terminalen med innhentinger 12 timer senere, så er verken kroppen eller arbeidsmiljøloven enig i at du skal kjøre ut igjen. De som leverer på kveldstid begynner gjerne på ettermiddagen.

Svar