Nordkapp er like langt unna som Lake Como

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av JohnnyTh »

Hadde ikke vært så farlig med regn på Nordkappplatået, det verste er at det sikkert regner hele veien opp dit.
sommeren 2012 gikk jeg og ventet på sol hele sommeren. Fikk det aldri. De periodene det var ok så var jeg på jobb i havet
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

evike skrev:Nå skal jeg også få lov til å være litt kverulant oppi dette:
Det holder ikke med en ukes varsel når en må søke om sommerferie i løpet av februar.

Da må en gjøre valg som kan være litt mer fleksible / eller som kommer med en viss form for garanti.
He, he, du må bare kverulere litt, det kan være kjedelig her inne til tider :)
Jeg har jo lest bloggen din/deres og de 2 siste årene har vel været vært litt ymse når dere har hatt ferie, kanskje prøve noe nytt, Nord-Norge, for eks? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

evike skrev:For en som hater å fryse og blir anspent i muskulaturen selv til fots, når det er kjølig, så er temperaturen på regnet vesentlig. Det holder ikke å kle på seg, samme hva dere måtte ha å si.
Derfor holder jeg fortsatt en knapp på land under Dansk breddegrad.
Jeg forstår godt hva du mener. Det er akkurat samme grunn til at folk reiser til syden. Ferien må avklares ved påsketider, og da nytter det ikke å be om godt vær og planlegge Norgesferie. Ønsker du sol og varme, er sjansen for dette større, jo lengre sør i Europa man kommer :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

og nettopp derfor har vi altså lagt planer for sommeren 2014:
Via tidligere DDR - Østerrike - Ungarn - tilbake NESTEN samme rute, bare såvidt litt til høyre/venstre for å unngå samme hjulsporet hjem igjen.
Sist vi var i Balaton med sykkel ankom vi i 38 graders varme og hvis jeg må velge mellom 38 og 12, så velger jeg 38 hvilken dag som helst.
Snakker for meg selv her, vet at KM gjerne ville svart annerledes.

Edit: For å gjøre noe annerledes enn de siste par år så har vi i år lagt ferien SENT, starter ikke fra Tønsberg før torsdag 14. august. Ankomst tilbake i Gøteborg ca. 5./6. september.
Sist redigert av evike den 12 feb 2014, 21:31, redigert 1 gang totalt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

evike skrev:og nettopp derfor har vi altså lagt planer for sommeren 2014:
Via tidligere DDR - Østerrike - Ungarn - tilbake NESTEN samme rute, bare såvidt litt til høyre/venstre for å unngå samme hjulsporet hjem igjen.
Sist vi var i Balaton med sykkel ankom vi i 38 graders varme og hvis jeg må velge mellom 38 og 12, så velger jeg 38 hvilken dag som helst.

Edit: For å gjøre noe annerledes enn de siste par år så har vi igjen lagt ferien SENT, starter ikke fra Tønsberg før torsdag 14. august. Ankomst tilbake i Gøteborg ca. 5./6. september.
Mulig Tsjekkia allerede er utforsket av dere. Hvis ikke hadde jeg vurdert å Ta den veien tilbake.

Motorvei 93 til Regensburg i Tyskland er en veldig fin motorvei. Skal vistnok være kjent som en av de fineste i Tyskland. Riktig nok motorvei men den slynger seg fint gjennom landskapet. Og krysser noen nationalparker
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

JohnnyTh skrev:
evike skrev:og nettopp derfor har vi altså lagt planer for sommeren 2014:

Edit: For å gjøre noe annerledes enn de siste par år så har vi igjen lagt ferien SENT, starter ikke fra Tønsberg før torsdag 14. august. Ankomst tilbake i Gøteborg ca. 5./6. september.
Mulig Tsjekkia allerede er utforsket av dere. Hvis ikke hadde jeg vurdert å Ta den veien tilbake.

Motorvei 93 til Regensburg i Tyskland er en veldig fin motorvei. Skal vistnok være kjent som en av de fineste i Tyskland. Riktig nok motorvei men den slynger seg fint gjennom landskapet. Og krysser noen nationalparker
Takk for tips, men jeg ELSKER Østerrike og vil på død og liv kjøre lengst mulig der, derfor ruta slik + at jeg nå har en fetter i Wien som gjerne vil ha besøk også.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar