Nettbrett for mc tur +++

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Re: Nettbrett for mc tur +++

Legg inn av Voodoodoo »

SuperMorten skrev:
Voodoodoo skrev:
JohnnyTh skrev:En gps er overlegen en pad eller telefon når det gjelder navigasjon. Skjerm man kan bruke med hansker på. Ingen bekymring med tanke på regn. Lettere å se skjermen og i forhold til en ipad så kan den monteres mye høyere slik at man ikke må se så langt ned. Skal man se på en ipad i tankveska så er veien helt ute av synsfeltet ditt. Jeg har prøvd det og hatet det.
Men å bruke gpskartet til å planlegge turen, så finner man fort ut at det er en tolmodighetsprøve.
I disagree!

Synes en telefon med navi programvare er langt overlegen en gps.
Telefonen har bedre skjerm, en kan hente info om steder en passerer fra nettet, brukes til musikk, surfing etc. Et par sting med konduktiv tråd i hansken så funker skjermen med hansker på. En skal uansett ikke fikle med gps'n når en kjører.

Skrota zumo'n for flere år siden når jeg fant ut at navigon for iphone støttet plotting via pc og deling av ruter via Mail. Et lifeproof deksel gjør enheten vanntett i den grad det trengs med min plassering rett over speedo&turteller.

Bilde

Med kapasiteten til moderne telefoner blir en gps rett og slett en overflødig duppeditt.
Har prøvd med både iPhone og Samsung Galaxy, men ser ikke skjermen i dagslys. TomTom'en ser jeg både natt og dag. En annen ting jeg har oppdaget (gjelder iPhone, usikker med Galaxy), er at om du bruker iPhone som GPS, og så ringer tlf, da lukkes GPS-appen, og når samtalen er over må du åpne skjermlås, og starte GPS-appen på nytt. Det gidder jeg ikke...
Merkelig, min navigon funker fint etter mottak av anrop. Rører ikke telefonen når den ringer, svarer ved å trykke på scala rider'n.
Synes det er mer lys i iphonen enn det det var på Zumo. Justerer lysstyrke manuelt.
Er forresten en fryd å plotte ruter på no annet en mapsource helvetet.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Voodoodoo skrev:
JohnnyTh skrev:En gps er overlegen en pad eller telefon når det gjelder navigasjon. Skjerm man kan bruke med hansker på. Ingen bekymring med tanke på regn. Lettere å se skjermen og i forhold til en ipad så kan den monteres mye høyere slik at man ikke må se så langt ned. Skal man se på en ipad i tankveska så er veien helt ute av synsfeltet ditt. Jeg har prøvd det og hatet det.
Men å bruke gpskartet til å planlegge turen, så finner man fort ut at det er en tolmodighetsprøve.
I disagree!

Synes en telefon med navi programvare er langt overlegen en gps.
Telefonen har bedre skjerm, en kan hente info om steder en passerer fra nettet, brukes til musikk, surfing etc. Et par sting med konduktiv tråd i hansken så funker skjermen med hansker på. En skal uansett ikke fikle med gps'n når en kjører.

Skrota zumo'n for flere år siden når jeg fant ut at navigon for iphone støttet plotting via pc og deling av ruter via Mail. Et lifeproof deksel gjør enheten vanntett i den grad det trengs med min plassering rett over speedo&turteller.

Bilde

Med kapasiteten til moderne telefoner blir en gps rett og slett en overflødig duppeditt.
Veldig fin løsning det der :thumleft Hvordan har du gjort med lading. Ser ikke noe på bildet. Blåtann for lyd ut?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Du ser 12v uttaket nede i bunnen av speedometeret.
En slik biltema marine sak til 20-30 kroner.

BT sender lyd til scala rider G9

Bruker gopro fester til telefonen, lifeproof hadde et eget feste som var kompatibelt med gopro, trur det har gått ut av produksjon men det går lett å lage et av belteklipset om en er litt kreativ,
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar