Skulle hjem fra skolen på min Aprilia 50cc Tuono. Jeg ga alt sykkelen hadde over en liten bru for å komme meg hjem. Fulgte med på noe annet i et par sekunder og så ikke at bilen foran meg hadde stoppet helt opp. Jeg ble oppmerksom på dette sånn ca 10 meter fra bilen, og hugde det jeg kunne i bremsene. Det skal legges til at jeg hadde meget dårlige bremser på den sykkelen, så hendelen gikk i styret. Låste bakhjulet og traff bilen i 10-20km/h. Traff rett i bagasjeluka hans og bakhjulet løftet seg fra bakken. Det endte heldigvis bra, noen småskader på sykkel og en bulk i bilen. Jeg fikk litt vond rygg, men ingenting annet.
Ellers hadde jeg en nestenulykke på min tidligere sykkel, Yamaha 600R thundercat. Kjørte til jobb og var rett og slett ikke oppmerksom nok. Faktisk akkurat samme situasjonen som over, men her hadde jeg endel mer erfaring og viste hva jeg skulle gjøre i slike situasjoner. Jeg var kanskje 5 meter fra varebilen når jeg fant ut at han hadde stoppet og jeg kjørte i 30. Kontrastyrte meg til venstre og passerte han. Skjønte fort der og da at å bremse var uaktuelt.
Ellers har det vært mye småsituasjoner som skyldes uvitende bilister. Jeg har ihvertfall lært endel fra jeg var yngre.