Tja.Historien bak denne er jo litt artig ihvertfall selv om jeg ikke kan dokumentere det lett sånn uten videre. Det ruller nok flere av disse under annen modellbetegnelse i Kongeriket vil jeg tro men med mindre motorer. Det spesielle med Cagge er motoren, resten er temmelig standard Cagiva/Ducati/Aprilia utstyr. Og andre steder i Europa så finner du disse med både 350,450 og 660 motorer men disse er ikke typegodkjent i Norge. Denne modellen er levert med både Cagiva, Aprilia og Yamaha motorer hvorav Yamaha er ansett å være det gjeveste. Men så var det det med typegodkjennelse da.... 49 hk motoren er mix av Aprilia/Cagiva og den er i grenselandet her i landet den og men jeg regner med at det blir godkjent. Kanskje.
Neida, den blir godkjent da den største forskjellen mot std motor er gearkassa. Effektøkningen er beskjeden og innen Tollvesenets og Trafikkstasjonens regler både avgifts og ytelsesmessig. Det gjelder bare å ha dokumentasjonen og ombyggingsjobbingen skikkelig dokumentert og ordentlig presentert så er det ok.