simpson skrev:Banditmannen skrev:simpson skrev:Hakke vognkortet tilgjengelig nå, men synen 13 kg for olje og kjølevæske hørtes mye ut

Skal vel være bensin på tanken også, eller...?

BMW S1000RR er oppgitt til 183 kg tørr, CBR1000RR, 193 tørr, Yamaha R1, 177 tørr.
Det er helt vanlig å oppgi tørrvekt.
Det er det som er den riktige vekt på sykkel.
Greit nok at det er vanlig, men det går jo ikke ann å kjøre en tør sykkel.
Våtvekt burde være det vanlige, og jeg ser at de fleste opererer med begge deler.
Honda(Kellox) sier CBR1000RR veier 200 kjøreklar uten ABS, 211 med ABS
Yamaha oppgir servicevekt (fulltanket med olje og drivstoff) 199 kg på sin R1 (Sier ikke noe om det er med eller uten ABS)
På BMWs egen side står det at S1000RR veier 204 kg kjøreklar, med full bensintank og har en tørrvekt 175,5 kg. (Har vel ABS som standard, eller tar jeg feil?)
Det står også noe om hvordan dette måles.
Våtvekt= "Iht. EU-direktiv 93/93/EU med alle driftsmidler, tanken oppfylt til minst 90 % av disponibelt volum"
Tørrvekt= "Totalvekt uten driftsmidler"
http://www.bmw-motorrad.no/no/no/index. ... ¬rack=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Fant ikke noen pålitelig kilder for våtvekt på din Ducati.