MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av ATWindsor »

KawaJens skrev:No er eg ikke sikker på va du mener. Den du linka til er priser som gjelder i dag. Ta f.eks Hayabusa som koster ca 244 500kr, den er ca 46 000kr billigere en va den kostet i 2014. Tar en fram kalkisen så ser en at 46 000kr er ca det avgiftskuttet er.
Sammenlikn prisene på den PDFen med de veil prisene som faktisk står hos erling sande i dag, sjekket alle sportsyklene, og de er dyrere i dag enn det er på den lista.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av KawaJens »

Det står på Erling Sande si side priser på 2014 og 2015. Ta en titt og trykk litt på kalkisen din. Lykke til

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av KawaJens »

Dævn så eg bet på.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av ATWindsor »

KawaJens skrev:Det står på Erling Sande si side priser på 2014 og 2015. Ta en titt og trykk litt på kalkisen din. Lykke til
Så GSXR-1000L5 og GSXR-1000 er samme sykkel?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av KawaJens »

Nei ikke heilt. Eine har to hjul mens den andre har 18 hjul.

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av Jørgen L »

Denne hadde egentlig vært perfekt! http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;


Ventilsjekk / justering kommer på 40.000km.... Noen som kan anslå en ca pris på slikt??

Sendte en mail til selger, og han skrev blant annet at jeg kunne komme med et bud. Slik jeg ser det er 55-60.000kr mere riktig for denne. Men jeg vet hvor kjedelig det er med skambud (i forhold til utropspris), så skrev at jeg ville avvente med å komme med bud foreløpig.

Bremseklosser ble byttet for 3 år siden, bakdekk bør byttes innen kort tid.

Dog aldri sett den fargekomboen på 3.generasjons R1 før.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av Bjerknez »

Vil tro at en slik service koster rundt 10.000,-
Nye dekk inkludert omlegg på mc verksted koster fort 4-5.000,- inkludert alt. Så hvis du trekker fra 15.000,-så får du vertfall dekket dette.

Hva med service historikk? Mangler denne, så mener jeg du kanskje bør prute enda litt til...

Men det skal sies at jeg ikke har den fjerneste anelse om hva denne sykkelen i utgangspunktet er verd. Men du kommer til å få en vesentlig kostnad når dekk og hovedservice skal tas.

EDIT:
Så først nå at det kun var bakdekk som var utslitt, men tror jeg ville byttet både fremme og bak i samme slengen. Da vet du at alt er på stell :thumleft

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av Jørgen L »

Bjerknez skrev:Vil tro at en slik service koster rundt 10.000,-
Nye dekk inkludert omlegg på mc verksted koster fort 4-5.000,- inkludert alt. Så hvis du trekker fra 15.000,-så får du vertfall dekket dette.

Hva med service historikk? Mangler denne, så mener jeg du kanskje bør prute enda litt til...

Men det skal sies at jeg ikke har den fjerneste anelse om hva denne sykkelen i utgangspunktet er verd. Men du kommer til å få en vesentlig kostnad når dekk og hovedservice skal tas.

EDIT:
Så først nå at det kun var bakdekk som var utslitt, men tror jeg ville byttet både fremme og bak i samme slengen. Da vet du at alt er på stell :thumleft

Ser ut i fra bilder i annonsen kun førstegangssjekk, og stempling fra 2005. Det er jo tross alt 10 år siden.

Dekk får jeg til gode priser hos to kompiser som driver innen dekkbransjen, men ja, det blir jo en utgift, og enig i at to ferske dekk gjør susen, da det virker som om sykkelen har blitt lite brukt siste årene, og dekket mest sannsynlig er av eldre dato. Bakdekket ser nesten ikke ut som om det holder fra Gardermoen til Nordmøre en gang :roll

Når det kommer til hovedservice/ventiljustering, så er dette noe jeg mest sannsynlig kan ta selv, med hjelp av fatter`n. Jeg er maskinist, og han har vært bil/lastebil/mc-mekaniker i en mannsalder.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av Bjerknez »

Jørgen L skrev:
Bjerknez skrev:Vil tro at en slik service koster rundt 10.000,-
Nye dekk inkludert omlegg på mc verksted koster fort 4-5.000,- inkludert alt. Så hvis du trekker fra 15.000,-så får du vertfall dekket dette.

Hva med service historikk? Mangler denne, så mener jeg du kanskje bør prute enda litt til...

Men det skal sies at jeg ikke har den fjerneste anelse om hva denne sykkelen i utgangspunktet er verd. Men du kommer til å få en vesentlig kostnad når dekk og hovedservice skal tas.

EDIT:
Så først nå at det kun var bakdekk som var utslitt, men tror jeg ville byttet både fremme og bak i samme slengen. Da vet du at alt er på stell :thumleft

Ser ut i fra bilder i annonsen kun førstegangssjekk, og stempling fra 2005. Det er jo tross alt 10 år siden.

Dekk får jeg til gode priser hos to kompiser som driver innen dekkbransjen, men ja, det blir jo en utgift, og enig i at to ferske dekk gjør susen, da det virker som om sykkelen har blitt lite brukt siste årene, og dekket mest sannsynlig er av eldre dato. Bakdekket ser nesten ikke ut som om det holder fra Gardermoen til Nordmøre en gang :roll

Når det kommer til hovedservice/ventiljustering, så er dette noe jeg mest sannsynlig kan ta selv, med hjelp av fatter`n. Jeg er maskinist, og han har vært bil/lastebil/mc-mekaniker i en mannsalder.
Okay, men uansett så mener jeg dette bør være prutningsgrunnlag. Ikke service hefte, utslitt dekk og storservice.

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av Jørgen L »

Elolz: Aner meg at det kan fort bli noe sånt ja!


Bjerknez: Enig. Har bestemt meg for å ha litt is i magen, og vente til jeg kommer hjem på fritur med å evt gi han et bud. Det er 3 uker til, så kanskje har han satt ned prisen litt til da også. Jeg tror ikke den blir solgt for den prisen der i alle fall :)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av KawaJens »

Jørgen L skrev:Denne hadde egentlig vært perfekt! http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;


Ventilsjekk / justering kommer på 40.000km.... Noen som kan anslå en ca pris på slikt??

Sendte en mail til selger, og han skrev blant annet at jeg kunne komme med et bud. Slik jeg ser det er 55-60.000kr mere riktig for denne. Men jeg vet hvor kjedelig det er med skambud (i forhold til utropspris), så skrev at jeg ville avvente med å komme med bud foreløpig.

Bremseklosser ble byttet for 3 år siden, bakdekk bør byttes innen kort tid.

Dog aldri sett den fargekomboen på 3.generasjons R1 før.
No skal eg ikke utale meg direkte om den gjeldene sykkel men på det generele så hadde eg aldri gadd å tatt kontakt med en som skal selge en veldig overpriset sykkel. Mulig at eg går glipp av noe men første inntryket av selgeren sier meg at eg ikke vil ha noe med han å gjøre.

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av Jørgen L »

Kawajens: Tja, nå vet jeg litt om sykkelen, og hvis det viser seg at prisen kan ned, så kan det jo bli aktuelt.

Elolz: Nei, synes ikke det. Med tanke på prisene de to siste årene, så mener jeg 55-60k er en fair pris. Som skrevet over her, så er hovedservice for tur, samt ventilsjekk/justering, to nye dekk osv. Da er det fort 70k for den alikevel, før den er "good to go", om man er litt trangsynt.

Da kjøper jeg heller en som har passert 40.000km, der alt dette er gjort, for 55-60k.

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: MC-priser brukt mc i Norge. Opptur?

Legg inn av Jørgen L »

Da er det snart to mnd`er siden siste post.

Jeg har maaange ganger daglig fulgt med på FINN hva som dukker opp av MC`er i kategorier "sport", og prisene ser ikke ut til å endre seg riktig vel.

Fortsatt legges det ut til i mine øyne stive priser. Noen av syklene jeg så på i april ligger til salgs enda.............


Og jeg har fortsatt ikke kjøpt noe :(

EDIT: Ser faktisk at en del litt nyere sykler er litt snillere i pris, spesielt 600ccm rundt 2002-2006. Disse ryker kjapt, men er desverre over mitt budsjett.

Svar