Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på

Legg inn av Olav K »

En overraskende fin søndag, fikk luftet sykkelen litt, vasket og polert grundig, OG fått røsket ut lyddemperne.... det gjorde godt, blei litt mer voksen lyd kan man si ☺
Så må jeg få bestillt meg 800 km service, så bajken er klar til jeg kommer hjem fra havet den 4.sept :)Bilde

Snart halvveis i innkjøringen, kan dra på til 6000, og så mye mer trenger man ikke i hverdagen:oops:
Bilde
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av LordShaft »

Den lappen der bør du fjerne, jo fortere jo bedre... Hvis ikke får du et slikt kjempefestelig skille på tanken som aldri blir borte

Sony Z2

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av DrGreve »

Lim det inn på innsiden av visiret, så får du slik HUD (head up display)..? :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Den lappen der bør du fjerne, jo fortere jo bedre... Hvis ikke får du et slikt kjempefestelig skille på tanken som aldri blir borte

Sony Z2
Jeg kan forsikre om at det klistremerket er borte allerede :)
Jeg tror faktisk at du skal få hjelpe meg med en ting, jeg kommer til Bergen onsdag kveld og skal ha sykkelen på service mens jeg er ute. Kanskje du kunne levert den ned på Bikerstreet for meg, på torsdag/fredag?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av LordShaft »

Selvfølgelig kan jeg hjelpe deg med det!! Skulle bare mengle :thumleft

Men bare om du lover å ta meg med på en kjøretur når du kommer hjem igjen :prop:

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Selvfølgelig kan jeg hjelpe deg med det!! Skulle bare mengle :thumleft

Men bare om du lover å ta meg med på en kjøretur når du kommer hjem igjen :prop:

Kjøretur skal det bli, jeg må få kjørt opp Pirellidekkene før vinteren :-D
Håper og tror på noen fine dager i september... har du noen ønsker for tur? Spørs nok om ikke Znirlen vil henge med også...
:thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- "The 1. Lady" har fått ett nytt h

Legg inn av Olav K »

Og da var min kjære lille grå Lady solgt fra Graarud Motor.
ode=50772544&searchclicktwww.finn.no/finn/mc/used/object?finnkhrough=true

Håper virkelig nestemann er snill og grei med den ....
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av ZnirlN »

Olav K skrev:
LordShaft skrev:Selvfølgelig kan jeg hjelpe deg med det!! Skulle bare mengle :thumleft

Men bare om du lover å ta meg med på en kjøretur når du kommer hjem igjen :prop:

Kjøretur skal det bli, jeg må få kjørt opp Pirellidekkene før vinteren :-D
Håper og tror på noen fine dager i september... har du noen ønsker for tur? Spørs nok om ikke Znirlen vil henge med også...
:thumleft

Sitte ut her på nattskift å har lite å gjør å en heil del lesing på Kant`1ns sin biker logg å ta igjen.
Masse god lesing her Olav. Savne turan våre og er litt sjalu på alle som har fått bli med deg :sorry
Kjenne savne etter det som står i garasjen e stort :sorry
E heilt klar med på tur. Bare gi beskjed om tid å sted :D

Gratulere med ny sykkel forresten :prf
Rekne med jeg får prøve denne :)

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- "The 1. Lady" har fått ett nytt h

Legg inn av Zadnez »

er det på naterstad du bor i omvikedalen?... da er vi jo naboer når jeg er hjemme, svigerfar min bor på elvarhaug rett nedenfor ved elva
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- "The 1. Lady" har fått ett nytt h

Legg inn av Olav K »

Zadnez skrev:er det på naterstad du bor i omvikedalen?... da er vi jo naboer når jeg er hjemme, svigerfar min bor på elvarhaug rett nedenfor ved elva
Jeg bor ikke her, jeg bare er her en hel del.... Frk. Fryd har sitt, og jeg har mitt :knegg
Men det er ikke på Naterstad, for det ligger vel i Guddal men gården her kalles Heimdal.
Elvarhaug ja, det ser jeg rett ned på akkurat nå :) Knallflott plass :)
Da får du gi en lyd neste gang du er her... mr T.S?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:
Olav K skrev:
LordShaft skrev:Selvfølgelig kan jeg hjelpe deg med det!! Skulle bare mengle :thumleft

Men bare om du lover å ta meg med på en kjøretur når du kommer hjem igjen :prop:

Kjøretur skal det bli, jeg må få kjørt opp Pirellidekkene før vinteren :-D
Håper og tror på noen fine dager i september... har du noen ønsker for tur? Spørs nok om ikke Znirlen vil henge med også...
:thumleft

Sitte ut her på nattskift å har lite å gjør å en heil del lesing på Kant`1ns sin biker logg å ta igjen.
Masse god lesing her Olav. Savne turan våre og er litt sjalu på alle som har fått bli med deg :sorry
Kjenne savne etter det som står i garasjen e stort :sorry
E heilt klar med på tur. Bare gi beskjed om tid å sted :D




Gratulere med ny sykkel forresten :prf
Rekne med jeg får prøve denne :)
Rolig på nattskift?? På Scarabeo 8?? Jaja det måtte jo skje det også, engang :lol (for de uinnvidde--ironi...sterk sådann)

Det var vel 2.påskedag vi var på tur sist? Hmm lenge det.. men en Saudarunde i september er ikke å kimse av :)
Så får vi stramme opp HR koordinatoren vår litt, så vi ikke alltid går motsatte turer.
Har vært en bra sesong i år, men du har jo fått deg en tur som jeg mangler, nemlig Trollstigen og Geiranger. Og så skulle man gjerne hatt en snartur nedi Lysebotn også :) Så ser vi hva som lager seg av vær og føre fra den 4. september.... skal gå dagskift denne gang, så man er i rute når man kommer hjem.

Prøve nye sykkelen... tør du det? Du kommer ikke til å få sove om natta vettu :P :p
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- "The 1. Lady" har fått ett nytt h

Legg inn av Zadnez »

Olav K skrev:
Zadnez skrev:er det på naterstad du bor i omvikedalen?... da er vi jo naboer når jeg er hjemme, svigerfar min bor på elvarhaug rett nedenfor ved elva
Jeg bor ikke her, jeg bare er her en hel del.... Frk. Fryd har sitt, og jeg har mitt :knegg
Men det er ikke på Naterstad, for det ligger vel i Guddal men gården her kalles Heimdal.
Elvarhaug ja, det ser jeg rett ned på akkurat nå :) Knallflott plass :)
Da får du gi en lyd neste gang du er her... mr T.S?
Heter vel ikke Naterstad nei.. men het ikke de som drev gården Naterstad?... husker ikke lenger:) Det er ikke T.S men A.S :) Hadde det vært T.S hadde han nok satt dere på glattcelle hele gjengen:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- "The 1. Lady" har fått ett nytt h

Legg inn av Olav K »

Zadnez skrev:
Olav K skrev:
Zadnez skrev:er det på naterstad du bor i omvikedalen?... da er vi jo naboer når jeg er hjemme, svigerfar min bor på elvarhaug rett nedenfor ved elva
Jeg bor ikke her, jeg bare er her en hel del.... Frk. Fryd har sitt, og jeg har mitt :knegg
Men det er ikke på Naterstad, for det ligger vel i Guddal men gården her kalles Heimdal.
Elvarhaug ja, det ser jeg rett ned på akkurat nå :) Knallflott plass :)
Da får du gi en lyd neste gang du er her... mr T.S?
Heter vel ikke Naterstad nei.. men het ikke de som drev gården Naterstad?... husker ikke lenger:) Det er ikke T.S men A.S :) Hadde det vært T.S hadde han nok satt dere på glattcelle hele gjengen:)
A.S.... jeg fikk litt hjelp med den "T.S", men joda, Naterstad er riktig, svigerfar hadde tilnavnet "Apisen" :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- "The 1. Lady" har fått ett ny

Legg inn av Olav K »

Så var man etter litt klabb og babb på kvelden igår, innsjekket og klar for nye 14 dager "all inclusive" på Stålholmen Eller Snorre B om man vil.
Det blir nok bra, har viktige oppgaver å ta meg av i div. nettbutikker som leverer carbondetaljer "og sånn"
På vei bort igår for å levere Speedy til mr. Lordshaft, svingte jeg innom Er-An veikro, der var det opptil flere representanter fra Triumph i Vest, ja sågar Ducati og MotoGuzzi var representert.... og en kul Suzuki cafe racer. En hyggelig stund, med kjekke folk (ingen nevnt og ingen glemt.)
Takk til Lordshaft som skulket jobb en stund, og gav Speedy plass i garasjen. Så om noen ser en diger mann på min svarte Speedy er det nok han som tar seg en tur:o
Bilde
Kule cafe racers fra Suzuki, BSA og Triumph

Bilde
Lekker line up.

Traff forresten en trivelig svenske på fergja fra Venjaneset, han kjørte Speedmaster. Fikk han med opp til ErAn så fikk han hilse på de andre Triumphistene der... tror nok han blir med på Run idag. :mrgreen:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- "The 1. Lady" har fått ett nytt h

Legg inn av LordShaft »

Jeg kan forsikre deg om at sykkelen din ikke blir kjørt en meter lenger enn herfra og ned til biker street... :thumleft
Skulle vi bytte låne sykkel på tur en gang, vil det være noe helt annet! ;-)
Hadde ikke likt at noen drev å freste rundt på min egen sykkel når de hadde sagt de skulle kjøre den på service for meg :thumleft

Hahaha.... Du kommer til å bli så hekta på karbon deler.... Gleder meg å høre egentlig. Da kan jeg leve litt av min egen fantasi ut gjennom deg :lol

Sony Z2

Svar