Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

MH434 skrev:
Aktiv kjøring med GS på asfalt går fin det også.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=peQaeU4O_pA[/video][/quote]

Håper du skjønner at den HP4'n bare tasser rundt utpå der? At du ikke baserer kjøp på hva du så på den videoen der :roll

Når jeg var på rudskogen sist, så testet en av de norske sbk førerne en Kawa ER6, den hadde fullt tur oppsett med vesker, kofferter og orginale dekk.
Han kjørte ræva av de med R1, s1000rr, zx10 og de som var der å kjørte!

Så her forleden en video av en s1000rr og en ktm 1290 superduke på A1 Ring, folk ble jo helt gira fordi den holdt følge med BMW'n.
Men sannheten er jo at bmw'n hadde masse å gå på.....

Så ta alle sånne videoer med en klype salt, detta er kun show og promotion av sine nye lanseringer. :prop:[/quote]

Skulle ikke det bare mangle da :scratch En reindyrka supersportmaskin til 300.000,- mot en ADV maskin. :roll Det som faktisk var forsøket med utlegg av videoen var å vise at en ADV maskin faktisk kan kjøres på asfalt. Noen her inne lever jo i den villfarelse at dette ikke er mulig.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Lyden i boxeren er pyton orginal, men fin fin med Ackra!
På K1300S derimot.. :knegg ...er lyden fin fin med orginalpotta også.

Egentlig så er vel denne tråden glidd over i "Beste Adv".

Jeg har kun kjørt forrige GS og GSA, så jeg ville prøvd Versys 1000..men den ekke fin akkurat, men er vist bra:
Bilde

Hondaen er for topptung..har prøvesittet, det var nok.

Men denne her...njaaaa-a! :
Bilde

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_VpIxhcOxBI[/video]
Men Erling , det er vel med lyden som med utseende. Man oppfatter det som forskjellig. Mange med meg liker faktisk lyden boxeren gir fra seg. Jeg er heller ikke av den typen som monterer andre potter , det har jeg aldri gjort på noen av mine tidligere sykler. Som oftest gir 4 sylindrede motorer en symaskinlyd etter min mening , ingen spesiell karakter som skaper diskusjoner som denne. Kjedelig kanskje.

Eneste av syklene du viser til her som var med i min betrakting var Ktm 1190 Adventure. Men etter min mening var kvalitetsfølelsen på brytere og instrumentpanel m.m en nedtur. Vindbeskyttelsen var også middelmådig dessverre. Eneste pluss for meg var motoren som selvfølgelig er en perle på grunn av effekten. Dog litt for mye effekt i forhold til det jeg har behov for. Da sitter jeg igjen med at en slik sykkel kunne gitt meg "kjekt å vite at man har 150hk og at den kan kjøre over 230 km/t" helt uviktig for meg.
Av det jeg leser er KTM'en nærmest overlegen på grus, og det hadde jeg hatt vanskelig for å "glemme"...du vet, jeg kjører jo endel cross på fritida :)

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
MH434 skrev:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=peQaeU4O_pA[/video]

Håper du skjønner at den HP4'n bare tasser rundt utpå der? At du ikke baserer kjøp på hva du så på den videoen der :roll

Når jeg var på rudskogen sist, så testet en av de norske sbk førerne en Kawa ER6, den hadde fullt tur oppsett med vesker, kofferter og orginale dekk.

Så her forleden en video av en s1000rr og en ktm 1290 superduke på A1 Ring, folk ble jo helt gira fordi den holdt følge med BMW'n.

Så ta alle sånne videoer med en klype salt, detta er kun show og promotion av sine nye lanseringer. :prop:[/quote]

Skulle ikke det bare mangle da :scratch En reindyrka supersportmaskin til 300.000,- mot en ADV maskin. :roll Det som faktisk var forsøket med utlegg av videoen var å vise at en ADV maskin faktisk kan kjøres på asfalt. Noen her inne lever jo i den villfarelse at dette ikke er mulig.[/quote]

Den vilfarelsen har ikke ikke jeg. Etter å ha vært på dette forumet en stund, så vet jeg at en ADV kan kjøre fra alle på alle veier bortsett fra på 4 felts motorvei.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

MH434 skrev:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=peQaeU4O_pA[/video][/quote]

Copy that :mk

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Lyden i boxeren er pyton orginal, men fin fin med Ackra!
På K1300S derimot.. :knegg ...er lyden fin fin med orginalpotta også.

Egentlig så er vel denne tråden glidd over i "Beste Adv".

Jeg har kun kjørt forrige GS og GSA, så jeg ville prøvd Versys 1000..men den ekke fin akkurat, men er vist bra:
Bilde

Hondaen er for topptung..har prøvesittet, det var nok.

Men denne her...njaaaa-a! :
Bilde

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_VpIxhcOxBI[/video]
Men Erling , det er vel med lyden som med utseende. Man oppfatter det som forskjellig. Mange med meg liker faktisk lyden boxeren gir fra seg. Jeg er heller ikke av den typen som monterer andre potter , det har jeg aldri gjort på noen av mine tidligere sykler. Som oftest gir 4 sylindrede motorer en symaskinlyd etter min mening , ingen spesiell karakter som skaper diskusjoner som denne. Kjedelig kanskje.

Eneste av syklene du viser til her som var med i min betrakting var Ktm 1190 Adventure. Men etter min mening var kvalitetsfølelsen på brytere og instrumentpanel m.m en nedtur. Vindbeskyttelsen var også middelmådig dessverre. Eneste pluss for meg var motoren som selvfølgelig er en perle på grunn av effekten. Dog litt for mye effekt i forhold til det jeg har behov for. Da sitter jeg igjen med at en slik sykkel kunne gitt meg "kjekt å vite at man har 150hk og at den kan kjøre over 230 km/t" helt uviktig for meg.
Av det jeg leser er KTM'en nærmest overlegen på grus, og det hadde jeg hatt vanskelig for å "glemme"...du vet, jeg kjører jo endel cross på fritida :)
Jepp , som en offroadmaskin er den nok bedre for dem som har dette i blodet. Problemet er at jeg bare kan ha en sykkel :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
MH434 skrev:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=peQaeU4O_pA[/video]

Så ta alle sånne videoer med en klype salt, detta er kun show og promotion av sine nye lanseringer. :prop:
Skulle ikke det bare mangle da :scratch En reindyrka supersportmaskin til 300.000,- mot en ADV maskin. :roll Det som faktisk var forsøket med utlegg av videoen var å vise at en ADV maskin faktisk kan kjøres på asfalt. Noen her inne lever jo i den villfarelse at dette ikke er mulig.[/quote]

Den vilfarelsen har ikke ikke jeg. Etter å ha vært på dette forumet en stund, så vet jeg at en ADV kan kjøre fra alle på alle veier bortsett fra på 4 felts motorvei.[/quote]

Da er du virkelig i villfarelse , eller så kan du ikke lese ordentlig :vs

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

den beste comboen for meg, og som kanskje flere burde prøve, er å kjøre en eller annen mc, helst K1300S :D ...og en crosser!
Det er mange crossbaner rundt omkring, det er lett å få kjørt, sesongen forlenges betydelig, og man får god trim og en motivasjon til å trene vekter og kondis! :prf

Brukeravatar
MH434
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R

Legg inn av MH434 »

ZZR-Erling skrev:den beste comboen for meg, og som kanskje flere burde prøve, er å kjøre en eller annen mc, helst K1300S :D ...og en crosser!
Det er mange crossbaner rundt omkring, det er lett å få kjørt, sesongen forlenges betydelig, og man får god trim og en motivasjon til å trene vekter og kondis! :prf
Om noen år kanskje jeg er enig med deg angående k1300s ;-)
Når det gjelder cross, så deler vi nokk samme synspunkt :prop:
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

MH434 skrev:
ZZR-Erling skrev:den beste comboen for meg, og som kanskje flere burde prøve, er å kjøre en eller annen mc, helst K1300S :D ...og en crosser!
Om noen år kanskje jeg er enig med deg angående k1300s ;-)
Når det gjelder cross, så deler vi nokk samme synspunkt :prop:
..nu har jo "jeg" en sort GSXR1000 -08 med fullt Yoshi og magnesiumfelger stående til fri disp :twisted

Bilde

Brukeravatar
MH434
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R

Legg inn av MH434 »

Hva er det du ikke har? :P :p
Bruker du den ikke eller? Kan ikke huske du har nevnt den før..
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

MH434 skrev:Hva er det du ikke har? :P :p
Bruker du den ikke eller? Kan ikke huske du har nevnt den før..
:knegg

Det er Hege sin, min kone. Jeg mekker den, og får i betaling, fritt lån :)

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg satt å så på videoer fra Isle of Man TT Races og ikke en eneste ADV sykkel så jeg. Enda det er denne typen sykkel som er overlegen på slike smale svingete veier :vs håper det går ann å lese ironien her.

Er mye selvmotsigelser her, ikke bare fra meg. Det har blitt sagt at GS er bra for man kan kjøre fortere på dårlig vei. For så etterpå si at men ikke er så interesert i å kjøre fort. Hvor sent tror man egentlig man må kjøre over et telehiv med en plastrakett?

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Det kan da ikke betviles at lang fjæringsvei er meget komfortabelt på dårlig underlag, SELV om en plastrakkett kan fyke fortere over?
husker min Tiger 800 -13, den er klaaart overlegen på humpete vei komfortmessig, jamført min K1300S!

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:Det kan da ikke betviles at lang fjæringsvei er meget komfortabelt på dårlig underlag, SELV om en plastrakkett kan fyke fortere over?
husker min Tiger 800 -13, den er klaaart overlegen på humpete vei komfortmessig, jamført min K1300S!
Joda, men det som er sagt i tillegg til at det er komfertabelt er at de er raskere.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

JohnnyTh skrev:
ZZR-Erling skrev:Det kan da ikke betviles at lang fjæringsvei er meget komfortabelt på dårlig underlag, SELV om en plastrakkett kan fyke fortere over?
Joda, men det som er sagt i tillegg til at det er komfertabelt er at de er raskere.
Hvor fort har du lyst å dundre over dårlig vei? Det er jo følelsen du har når du kjører som spiller en rolle, ikke om det går 1s fortere her og der.

Svar