Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Skal følge med her :) dette er drømmesykkel altså! (Må vente selv til eg har litt erfaring haha)
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Løp og kjøp :)
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Helt klart min absolutte drømmesykkel også! Sitter og sikler etter å ha sett videoene til Royal Jordanian på tubern. Har sett den et par ganger når jeg har vært innom MC Oslo. Skal definitivt prøvesitte neste gang!
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Du kan få prøvesitte min, men da må du vaske stumpen og tørke av deg på beina først :)
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Spørs om det blir litt heftig som førstesykkel hahaBjerknez skrev:Løp og kjøp :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Man kan vende seg til det meste, også motorkraft :) Neste sykkel satser jeg på 160-190 hester en plass, 131hester på førstesykkelen var helt rått de to første dagene. Nå synes jeg den er litt treig i frasparket. Den er dog veldig fin å kjøre effektivt med.
Skal ikke ha deg E34 igjen istedenfor da burny_?
Kan forøvrig anbefale BMW
Veldig fornøyd med min K1200RS.
Skal ikke ha deg E34 igjen istedenfor da burny_?

Kan forøvrig anbefale BMW

-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Lurer på om det blir noen nye artige duppe dingser på s1000r 2017?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Er litt oppskrytt det der med at en motorsterk sykkel kan være farlig. Det er sjåføren som evt. er farlig, ikke sykkelen. Kreftene merker man ikke spesielt til før man virkelig lar den få lufte seg litt. Går helt fint å kjøre denne som vanlig. Veldig smooth og fin motor.
Om det kommer flere duppeditter på 2017 modellen tviler jeg på. Må i så tillfelle kanskje være andre fargekombinasjoner eller kanskje Quickshifter som også virker ved nedgiring.
Bortsett fra det så har vel denne sykkelen det aller meste man kan tenke seg av teknologi, hvis man velger de to obligatoriske utstyrspakkene som til sammen koster rundt 20-lapper. Kjøper du sykkelen uten disse pakkene så vil du få problemer med å selge den igjen. Forhandlerene tar det også som selvfølge at du velger disse.
Om det kommer flere duppeditter på 2017 modellen tviler jeg på. Må i så tillfelle kanskje være andre fargekombinasjoner eller kanskje Quickshifter som også virker ved nedgiring.
Bortsett fra det så har vel denne sykkelen det aller meste man kan tenke seg av teknologi, hvis man velger de to obligatoriske utstyrspakkene som til sammen koster rundt 20-lapper. Kjøper du sykkelen uten disse pakkene så vil du få problemer med å selge den igjen. Forhandlerene tar det også som selvfølge at du velger disse.
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Blir og prøvekjøre s1000r og s1000rr å Yamaha R1 til neste sesong, så får vi se om det blir sykkel bytte:)Bjerknez skrev:Er litt oppskrytt det der med at en motorsterk sykkel kan være farlig. Det er sjåføren som evt. er farlig, ikke sykkelen. Kreftene merker man ikke spesielt til før man virkelig lar den få lufte seg litt. Går helt fint å kjøre denne som vanlig. Veldig smooth og fin motor.
Om det kommer flere duppeditter på 2017 modellen tviler jeg på. Må i så tillfelle kanskje være andre fargekombinasjoner eller kanskje Quickshifter som også virker ved nedgiring.
Bortsett fra det så har vel denne sykkelen det aller meste man kan tenke seg av teknologi, hvis man velger de to obligatoriske utstyrspakkene som til sammen koster rundt 20-lapper. Kjøper du sykkelen uten disse pakkene så vil du få problemer med å selge den igjen. Forhandlerene tar det også som selvfølge at du velger disse.
Men noe usikker om det vil svare seg og kjøpe helt nytt eller brukt? For og imot?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Det mest økonomiske er nok å kjøpe en pent brukt sykkel. Å kjøpe en klin ny sykkel og attpåtil klinke til med en haug med ekstrautstyr er dårlig butikk. Det ekstrautstyret får du nada igjen for. Den blir muligens lettere å selge etc. men du får ikke tilbake brøkdelen av det du har kostet på den.
Har sett det dukker opp en S1000R fra titt til annen på finn.no.
Har sett det dukker opp en S1000R fra titt til annen på finn.no.
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Bjerknez skrev:Det mest økonomiske er nok å kjøpe en pent brukt sykkel. Å kjøpe en klin ny sykkel og attpåtil klinke til med en haug med ekstrautstyr er dårlig butikk. Det ekstrautstyret får du nada igjen for. Den blir muligens lettere å selge etc. men du får ikke tilbake brøkdelen av det du har kostet på den.
Har sett det dukker opp en S1000R fra titt til annen på finn.no.
Er inne og ser hver eneste dag :) tror eg må komme meg opp i 1000cc men som sagt vipper mellom racing og streetracer
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Eneste som frister med helt ny er jo at eg vet alt og holder styr på alle servicer og får en sykkel som ikke er herjet i stykker osv.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Lurer på å ta den for en prøvetur om forhandler lar meg, så får eg se om det føles noenlunde fornuftig ut eller bare ren pur galskap å kjøre den haha.
Har en følelse at en av de neste sykkelene ned på lista (XSR900) kan funke godt nok
Har en følelse at en av de neste sykkelene ned på lista (XSR900) kan funke godt nok

-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
MT 10 eller MT 09 ?burny_ skrev:Lurer på å ta den for en prøvetur om forhandler lar meg, så får eg se om det føles noenlunde fornuftig ut eller bare ren pur galskap å kjøre den haha.
Har en følelse at en av de neste sykkelene ned på lista (XSR900) kan funke godt nok
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Det er jo ikke slik at man vil oppleve et nirvana/galskap så fort man kjører avgårde med en mer motorsterk sykkel. Man tar det jo alltid pent i førsten uansett når man kjører noe man ikke er vent til. Ved vanlig kjøring så er som sagt S1000R veldig smooth og fin.
Faktisk så kan XSR900 oppleves som like motorsterk som S1000R til vanlig kjøring. XSR900 er også en meget flott sykkel. Ja jeg har prøvekjørt den. Langt bedre sykkel i mine øyne enn MT09 som har den samme motoren. MT-10 er sikkert en flott sykkel hvis du liker utseendet på den. Personlig synes jeg faktisk den er skikkelig fæl å se på. Minner meg mer om en MT09 Tracer uten kåpe (dog med spenstigere motor)
Det er først når man virkelig tyner S1000R at man vil oppleve galskap. Flatt jern i de tre første girene (kanskje ikke første gir hvis du ikke vil bli vitne til en salto) helt til rødmerket vil nok gi deg hår på brystet vil jeg tro.
S1000RR har jeg ikke kjørt, men det sies at S1000R har mer krefter enn denne faktisk opp til rundt 9.000rpm. Fra 9.000rpm og opp så tipper jeg også du får hår på brystet med RR'en. Det er over 9.000rpm at den er i sitt ess med tanke på krefter hvis jeg skal tro hva testene skriver.
Liker du ytseendet på XSR900 og vil spare 50-60.000,- så tror jeg ikke du vil bli skuffet. Til aktiv kjøring på norske svingete fylkesveier så er det sjåføren det står på og ikke hvor motorsterk sykkelen er.
Et tidligere medlem her inne (LordShaft) kjørte en S1000RR på en alpetur samens med flere herfra. De andre kjørte traktorer (Adventure sykler) og han ble regelrett frakjørt på svingete alpeveier.
Faktisk så kan XSR900 oppleves som like motorsterk som S1000R til vanlig kjøring. XSR900 er også en meget flott sykkel. Ja jeg har prøvekjørt den. Langt bedre sykkel i mine øyne enn MT09 som har den samme motoren. MT-10 er sikkert en flott sykkel hvis du liker utseendet på den. Personlig synes jeg faktisk den er skikkelig fæl å se på. Minner meg mer om en MT09 Tracer uten kåpe (dog med spenstigere motor)
Det er først når man virkelig tyner S1000R at man vil oppleve galskap. Flatt jern i de tre første girene (kanskje ikke første gir hvis du ikke vil bli vitne til en salto) helt til rødmerket vil nok gi deg hår på brystet vil jeg tro.
S1000RR har jeg ikke kjørt, men det sies at S1000R har mer krefter enn denne faktisk opp til rundt 9.000rpm. Fra 9.000rpm og opp så tipper jeg også du får hår på brystet med RR'en. Det er over 9.000rpm at den er i sitt ess med tanke på krefter hvis jeg skal tro hva testene skriver.
Liker du ytseendet på XSR900 og vil spare 50-60.000,- så tror jeg ikke du vil bli skuffet. Til aktiv kjøring på norske svingete fylkesveier så er det sjåføren det står på og ikke hvor motorsterk sykkelen er.
Et tidligere medlem her inne (LordShaft) kjørte en S1000RR på en alpetur samens med flere herfra. De andre kjørte traktorer (Adventure sykler) og han ble regelrett frakjørt på svingete alpeveier.
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Er ikke lordshaft medlem her lengre?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Joda, men han har vel gitt ganske klar beskjed om at han ikke kommer til å bruke kontoen noe særlig.KevinmsR6 skrev:Er ikke lordshaft medlem her lengre?
Så bare sånn for ordens skyld; han har fortsatt alle brukerrettigheter.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
AJ skrev:Joda, men han har vel gitt ganske klar beskjed om at han ikke kommer til å bruke kontoen noe særlig.KevinmsR6 skrev:Er ikke lordshaft medlem her lengre?
Så bare sånn for ordens skyld; han har fortsatt alle brukerrettigheter.
Eneste karen som eg vet er ifra Bergen, dårlig til felles kjøring her i strøket :-/
Ble noen kilometer med lane splitting i dag hjem ifra jobb, ble godt sliten men var kjekt at vi plutselig var 3 på rekke tilslutt

Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Sluttet helt å blogg?:/
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Jøss... får vel blåse litt liv i denne bloggen igjen med å kludre ned noe, slik at den ikke dør helt bort
Den siste tiden har jeg hatt mange prosjekter på gang, både privat og i jobbsammenheng på flere nivåer. Jeg har også brukt en del tid på og friske opp min egen personlige blogg (se link i signatur under).
Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)
Men den obligatoriske turen til Molde er bankers. Det er nærmest en tradisjon for meg og ta denne turen. Dessuten så må jeg jo holde liv i kjellv her inne. Har blitt kjent med mange hyggelige MC folk der oppe gjennom Kjellv så en tur samens med dem ser jeg frem til

Den siste tiden har jeg hatt mange prosjekter på gang, både privat og i jobbsammenheng på flere nivåer. Jeg har også brukt en del tid på og friske opp min egen personlige blogg (se link i signatur under).
Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)
Men den obligatoriske turen til Molde er bankers. Det er nærmest en tradisjon for meg og ta denne turen. Dessuten så må jeg jo holde liv i kjellv her inne. Har blitt kjent med mange hyggelige MC folk der oppe gjennom Kjellv så en tur samens med dem ser jeg frem til

- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: RE: Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Det er første gang jeg ser at noen planlegger å trappe ned MCkjøringen. At det skulle bli du som var først hadde jeg aldri trodd! Mange opplever at interessen dabber av og erstattes av andre, men å planlegge dette..?Bjerknez skrev:Jøss... får vel blåse litt liv i denne bloggen igjen med å kludre ned noe, slik at den ikke dør helt bort![]()
Den siste tiden har jeg hatt mange prosjekter på gang, både privat og i jobbsammenheng på flere nivåer. Jeg har også brukt en del tid på og friske opp min egen personlige blogg (se link i signatur under).
Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)
Men den obligatoriske turen til Molde er bankers. Det er nærmest en tradisjon for meg og ta denne turen. Dessuten så må jeg jo holde liv i kjellv her inne. Har blitt kjent med mange hyggelige MC folk der oppe gjennom Kjellv så en tur samens med dem ser jeg frem til
Bra du planlegger en tur hit igjen til sommeren da :-) Gleder meg til det. Får prøve å planlegge noe som topper "Midsund Rundt" fra i fjor. Det blir vanskelig..
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: RE: Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Hehe, ingen dramatikk i dette kjellv. Jeg merker at jeg kanskje ikke har like mye PMS som andre. Jeg har nok å henge fingrene i og det jeg holder på med trives jeg faktisk med også. Jeg sier ikke at det ikke blir turer, men å sette meg på sykkelen bare for å kjøre ett par mil tror jeg utgår i stor grad.kjellv skrev:Det er første gang jeg ser at noen planlegger å trappe ned MCkjøringen. At det skulle bli du som var først hadde jeg aldri trodd! Mange opplever at interessen dabber av og erstattes av andre, men å planlegge dette..?Bjerknez skrev:Jøss... får vel blåse litt liv i denne bloggen igjen med å kludre ned noe, slik at den ikke dør helt bort![]()
Den siste tiden har jeg hatt mange prosjekter på gang, både privat og i jobbsammenheng på flere nivåer. Jeg har også brukt en del tid på og friske opp min egen personlige blogg (se link i signatur under).
Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)
Men den obligatoriske turen til Molde er bankers. Det er nærmest en tradisjon for meg og ta denne turen. Dessuten så må jeg jo holde liv i kjellv her inne. Har blitt kjent med mange hyggelige MC folk der oppe gjennom Kjellv så en tur samens med dem ser jeg frem til
Bra du planlegger en tur hit igjen til sommeren da :-) Gleder meg til det. Får prøve å planlegge noe som topper "Midsund Rundt" fra i fjor. Det blir vanskelig..
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Men ja, jeg gleder meg til de turene som faktisk teller i mine øyne.

-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Her klør jeg i fingrene til sykkelen kan taes ut av lagring og den kjøringen uten mål kan starte:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas
Må ikke glemme og kommentere en rå blogg bjerknez:) bra jobbet der :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 
