Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Takk for det KevinmsR6 :)

Jada, dette tar jeg med knusende ro. Er ikke interessen der så kjører man jo bare ikke. Men hvis interessen fortsatt skulle være helt fraværende over lenger tid så må man jo evt. ta en vurdering om man i det hele tatt bør ha en sykkel i garasjen. Men foreløpig er det ikke snakk om noe salg. Blir nok noen turer i år også, hehe.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)
Småturer på MC er noe jeg selv også sjelden gjør. Turer uten mål og mening annet enn å kjøre blir det stadig færre av. MC'en startes opp når det er et ærend av noe slag, som handletur eller jobboppdrag.
Begge deler er et stykke unna siden vi bor rimelig landlig til, et godt stykke unna alle tettsteder i distriktet.
Og det blir en del handleturer til Sverige i sommersesongen også, og da går det gjerne en hel dag, som det er trivelig å tilbringe i MC-salen :) .

Og ja, flere langturer er det helt klart lagt opp til i 2017 sesongen :twothumbs: !
For meg gir MC-kjøring fortsatt mye glede og faktisk sitring i kroppen fortsatt! Så lenge helsa holder kommer jeg helt klart til å fortsette.
Å få samme sitrende glede av å kjøre bil, båt eller andre ting (fly har jeg ingen erfaring med... ;) ) kommer nok aldri til å skje med meg.
Og jada! Jeg har kjørt en del heftige biler uten at dette har fått meg til å sprekke opp ansiktet i et glis som går helt rundt selv om disse bilene selvfølgelig har vært artige å kjøre.

Men selvfølgelig, interesser kommer og går og har sine høydarere og svingninger. Kanskje særlig i vinterhalvåret hvor MC-greia er på en god armlengdes avstand. På denne tiden av året finner man så klart på andre ting som man vet å sette pris på.
Har ikke spesielt plagsom PMS jeg heller. Glaner såvidt innom sykkelen nå og da og har f.eks. hatt årntli nærkontakt bare en gang i vinter da jeg koblet til vedlikeholdsladeren en gang tidligere i vinter.
Men når våren melder sin varme ankomst er jeg ganske sikker på at jeg vil kjenne at det verker, ja!
Og ukene fram til da går fort :crazy: !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

hehe, jeg må nok innrømme at det å ta frem sykkelen i februar/mars i år (som jeg gjorde i fjor) ikke kommer på tale. Den skal få stå i garasjen til det blir godt og varmt. Har foreløpig ikke noe som helst hast med å dra den frem fra dvalen.

Som sagt så tar jeg dette med knusende ro. Er lysten der, så kjører jeg. Er den ikke der så lar jeg den stå. Blir det slik at lysten blir fraværende over lenger tid, ja så kan man jo selge den.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg åpnet for muligheten til å kommentere i bloggen min. Linken er i signaturen for dere som er nyskjerrige :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Lenge siden jeg har skrevet noe i bloggen min nå. Mye av tiden min går med på og skrive noe i bloggen på nettsiden min samt holde den oppdatert, så blir liksom ikke så mye skriverier her.

Så... venter jeg på sesongen? Er jeg kjørekåt? blir det noen langturer i år?

Helt ærlig så kjenner jeg ikke helt kjøresuget enda. Har et ganske avslappet forhold til det og venter gjerne til nærmere sommeren før jeg vurderer og løfte sløret av BMW'en. Men når tiden er inne så skal den få litt vårpleie :)

Så... blir det noen langturer i år?
Jada, det blir nok det, men jeg tenker nok at den obligatoriske vestlandsturen er den som jeg venter mest på. Jeg blir nok litt mer tilbakeholden i år vil jeg tippe. Men det gjør ingenting for meg. Jeg kjører når jeg har lyst og det er jo det som teller. Jeg har mer en nok annet å fordrive tiden min med så jeg tar ting som det kommer :)

Så jeg blir nok å se på veien i år også, men om jeg overstiger fjordårets drøye 10.000km. er jeg usikker på. Som sagt så er jo meningen at man kjører når man har lyst og ikke kjører for å brenne av flest mulig km.

Sykkelbytte blir det ikke noe av i år og sikkert ikke til neste år heller. Vertfall ikke hvis kjøresuget ikke økes betraktelig. Da kan det i så fall fort skje at jeg bytter beite med tanke på sykkeltype. Hva det evt. blir aner jeg ikke, men en traktor blir det vertfall ikke. DET er jeg sikker på! :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Sykkelbytte blir det ikke noe av i år og sikkert ikke til neste år heller. Vertfall ikke hvis kjøresuget ikke økes betraktelig. Da kan det i så fall fort skje at jeg bytter beite med tanke på sykkeltype. Hva det evt. blir aner jeg ikke, men en traktor blir det vertfall ikke. DET er jeg sikker på! :)
Å joda :crazy: !
Det blir nok traktor, skal du se.
Du har jo vært og snust på de fleste andre sykkeltyper.
Så det er jo nesten bare traktor som gjenstår.

Så... traktor neste, ja :P

Tut trak og kjør :mc6
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev: Sykkelbytte blir det ikke noe av i år og sikkert ikke til neste år heller. Vertfall ikke hvis kjøresuget ikke økes betraktelig. Da kan det i så fall fort skje at jeg bytter beite med tanke på sykkeltype. Hva det evt. blir aner jeg ikke, men en traktor blir det vertfall ikke. DET er jeg sikker på! :)
Å joda :crazy: !
Det blir nok traktor, skal du se.
Du har jo vært og snust på de fleste andre sykkeltyper.
Så det er jo nesten bare traktor som gjenstår.

Så... traktor neste, ja :P

Tut trak og kjør :mc6
Traktorene er praktiske dem sikkert, ingen tvil om det, men jeg synes bare det blir så innmari gubbete og lite inspirerende. Dessuten så hater jeg vindskjermer og alle vet jo hvordan en traktor uten vindskjerm ser ut. Blir som å se en kjærring uten hår. (på hue) :knegg

EDIT:
No fence btw :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Traktorer er stygge uansett - med eller uten skjerm utgjør bare marginale forskjeller... :crazy:
Men du verden hvor fine de er å kjøre :twothumbs:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Men hvis det hjelper, så er ikke den KTM'en din av de styggeste vertfall :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Men hvis det hjelper, så er ikke den KTM'en din av de styggeste vertfall :)
Vel...
hjelper ingenting siden hjelp ikke er påkrevet.
For meg spiller det ingen rolle om traktorene er stygge. Men jeg unngår likevel de som er styggest, i mine øyne, nemlig de med misfosternebb... :knegg

:crazy:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av SverreOlsen »

Elsker traktorerene eg, kjekt med chrome, skal ikke si noe på det, men for min del er det bedre å kjøre samt finere å se på enn de fleste orginale plast rakkettene :P men alle har sin smak :)

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Clockwork »

SverreOlsen skrev:Elsker traktorerene eg, kjekt med chrome, skal ikke si noe på det, men for min del er det bedre å kjøre samt finere å se på enn de fleste orginale plast rakkettene :P men alle har sin smak :)
Tja... Ligge bretta over en tank med trynet nedi plasten bare for å kunne "skrape kne" i svingen er ikke hva jeg forbinder med kjørekomfort.

Touringsykler med firkanta stålkasser over, under, foran, bak, er heller ikke helt min stil. Selv om de er milevis foran oss i teknikken.
Smaken som baken, men jeg har nå i alle fall en underliggende respekt for alle på to hjul uansett. Glorete farger i lakken eller ei.

Det tar ikke en nykommer på denne siden mange sekundene å forstå nøyaktig hva flertallet her sitter skrevs over, eller til en viss grad også hva slags fordommer som finnes rundt omkring. :eh

Italiensk, amen. Tysk, vielen dank. Asiatisk, muchi muchi. Så lenge det har kåpe eller gåsenebb og hviner som en vårkåt budeie er det greit.
Naken sykkel( les cafe ) fremkaller et og annet annerkjennende nikk også, men kun om det ligner noe noen har sittet på en gang. Av "traktorsegmentet" er det vist svært få kandidater av noen verdi virker det som. Det kan til nød være italiensk, men bare til nød. :sk?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Traktorene er praktiske dem sikkert, ingen tvil om det, men jeg synes bare det blir så innmari gubbete..
;e ..du Ove.. du er over 40 år, og må nok bare innse at hvert år framover er det stadig flere som vil definere deg som.. nettopp "gubbe" :lol :erte

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Bosted: Søndenfor Nord

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Zettexx »

Traktor og gubber....Wow, nå blir det liv...

Det er mykje traktorer, selv om jeg egentlig ikke liker det utrykket...., som dominerer parkeringsplassene. Opplever det hvert år... De første fellesturene domineres av plastracere av forskjellige kaliber og størrelser. Etterhvert som sommeren kommer, så dukker heavy machinery opp i flertall. Turene blir kortere og stoppene lengre. Når vi er kommet til St.Hans, har de fleste plastracere gitt opp, og de gidder ikke mer fellesparkering. De dukker opp igjen på de siste turene etter Troll Rally, mens heavy machinery gutta har begynt med vinterlagring.

Har ingen problem med å kjøre på tur med en HD eller annet anleggsmaskineri, men de blir ikke med....

Når det gjelder websider og FB opplever jeg at det absolutt er dominert av alt annet enn plastracere. Definisjonen av plastracer her syntes å være alt som ikke er nakensykkel eller heavy machinery.

I mange år har jeg sett etter nasjonale websider/FB for min Aprilia... no luck. OK, den er sær. Har brukt et par dager for å lete etter tilsvarende for den nye Kawa'n.... ikke tale om. Det er nisjeklubber og sider for alle andre modelltyper, men ikke ZX-R.. Det er helt utrolig. Så jeg måtte selvfølgelig opprette en slik side.

For meg virker det som om de fleste på disse sidene er "innafor standard" og kjører alt mulig. De er kanskje litt mer opptatt av kjøring og selvmekking enn den typiske "traktorføreren". Det gjør seg selvfølgelig utslag i at stæsjen ikke blir et tema, slik som på cruiser sidene. Det snakkes om tur og kjøring, og mye mindre om parkering og hvor man skal stoppe. Var på et Goldwing klubbmøte for mange år siden. Der snakket de stæsj i 3 strake timer. Men. de fleste av dem kjørte en del.

Jeg inviterer stadig traktorene med på tur, uten at det kan sies å slå heldig ut.... De pleier å hyle av smerte lenge før halvveis. Og det skyldes ikke farten.

Cruisere treffes langs veien og på parkeringsplassene i store grupper, plastracere alene eller i små grupper....

Er dette et angrep på cruisere ? Det er ikke meningen, men jeg blir stadig spurt : hvordan kan du sitte slik, hvorfor skal du kjøre så langt, kan vi ikke ta flere pauser, må vi kjøre alt nå, får du ikke vondt, hva skal du med de kreftene ....?

Jeg er definitivt blant de tilårskomne og blir snart tvangspensjonert, men føler at jeg nå endelig er voksen nok til å ha en plastracer. Det holdt på å gå galt sist høst, men ny råere racer ble anskaffet og ble prøvekjørt så snart leger gav klarsignal. Etter mange år og mye rart: det som ikke passer , det kan tilpasses.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Clockwork skrev: Italiensk, amen. Tysk, vielen dank. Asiatisk, muchi muchi. Så lenge det har kåpe eller gåsenebb og hviner som en vårkåt budeie er det greit.
Italiensk... Yes, check (Moto Guzzi Stelvio i to år og nesten 50K :thumleft ).
Men... :scratch ... hva med skikkelig østerrikske kjøyregreier som KTM... :-k

:knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Clockwork »

AJ skrev:
Clockwork skrev: Italiensk, amen. Tysk, vielen dank. Asiatisk, muchi muchi. Så lenge det har kåpe eller gåsenebb og hviner som en vårkåt budeie er det greit.
Italiensk... Yes, check (Moto Guzzi Stelvio i to år og nesten 50K :thumleft ).
Men... :scratch ... hva med skikkelig østerrikske kjøyregreier som KTM... :-k

:knegg
Joda :)
KTM glemte jeg selvfølgelig.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5032
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av FredrikE24 »

Får jeg spørre hva som menes med traktor? Selv har jeg vel ingen fordommer eller komplekser der ute annet enn at jeg selv kjører noe som utfyller mine egne behov på en god måte. Jeg ytrer stadig hvor fornøyd jeg er og hvorfor.

Andre har vel andre behov tenker nå jeg, om de kjører en kveld i uka eller kjører året rundt, så finner de fleste det dem liker.

Eneste jeg har litt problemer med å forstå meg på er motorsykler som rister og bråker så kraftig at bremse- og clutchendel spretter opp og ned i takt opp mot en centimeter :P Utover det har jeg kjørt japansk V-twin og jeg kan forstå populariteten.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

FredrikE24 skrev:Får jeg spørre hva som menes med traktor?
Bjerknez'en får svare for seg selv, men jeg er ganske sikker på at han mener sykler som disse: BMW GS/A, Triump Tiger Explorer, Moto Guzzi Stelvio, Ducati Multistrada Enduro, Yamaha XTZ Super Ténéré, Aprilia Caponord Rallye, Honda Crosstourer 1200, KTM 1190/1290SA, Suzuki V-Strom og Kawasaki Versys...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kjellv »

Nei hvor begrepet "traktor" kommer fra er ikke godt å si. Antakelig er det i utgangspunketet er litt negativt ladet begrep som har kommet fra et miljø som kjører en helt annen sykkel. Slike begrep er det jo mange av. Plastraketter, riskokere, støpejernskomfyrer, moped mv.
ADV sykler er (som moderne traktorer) MEGET gode å kjøre, mange timer i strekk! De har høy framkommelighet på svært dårlige veier, har oftest et fantastisk bunndrag, akkurat som traktorer. Samtidig har de (avhengig av dekkvalg) svært gode egenskaper også på andre typer veier og veidekke. Dette er rett og slett veldig allsidige sykler.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Veldig godt beskrevet, kjellv :thumleft
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 257
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Atrox »

Kjært barn har mange navn - i fjor kom jeg uheldigvis til å kalle kollegaens svære amerikanske beist (HD) for "badekaret", han er sur enda ;)

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Bosted: Søndenfor Nord

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Zettexx »

Traktor har jeg oppfattet som cruisere, bobber, wish I was a Harley, og "laid back" sykler. Litt usikker (for min del) om det også innbefatter ikke plastifiserte sykler som Fazer og CB1100 m.fl. Det er idag et stort utvalg av nakensykler uten at de kan sies å være traktoraktige.

Dersom du kjører med fothvilere montert foran veivakselen, så er det vel traktor. BMW har hatt noen forsøk i segmentet, men husker ikke hva de het.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... mPUst3wIgK

Når flippsjegget legges loddrett og albuene strekkes under akselerasjon, er det vel i traktorsegmentet.

Liker ikke utrykket traktor, da det helt klart blir negativt ladet. Men syntes heller ikke Plastrakett nødvendigvis brukes med positivt fortegn heller....

Ser på ingen av disse som traktorer " BMW GS/A, Triump Tiger Explorer, Moto Guzzi Stelvio, Ducati Multistrada Enduro, Yamaha XTZ Super Ténéré, Aprilia Caponord Rallye, Honda Crosstourer 1200, KTM 1190/1290SA, Suzuki V-Strom og Kawasaki Versys...". Dette er tursykler av første klasse.

Kanskje jeg må på norskkurs ???

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Clockwork »

Vel, Spagetti.
Skjønner poengene dine. men samtidig er jeg uenig

Du kategoriserer cruisere slik :
-kjører i grupper
-stopper hele tiden
-stopper ofte av en eller annen grunn på parkeringsplasser( i store flokker, ikke ulik gnu eller bison)
- Er ikke med på tur ( hva mener du egentlig her? Sier ikke dette litt mer om din omgangskrets heller en tur-viljen til de som velger å kjøre cruiser? )
- Er opptatt av "stæsj"( les bling som kan skrus på )
-De hyler av smerte etter kjøring over noe tid

...Alt ovenfor er i det hele tatt generaliserende og derfor etter min mening fleip og ikke fakta.
Jeg kjører stock, driter i lyd og gir langfingern til HD-folk som påstår å kjøre det eneste rette. Jeg kjører til jobb så lenge det ikke er snø og veien er grei, gjennom oslo-trafikken hver dag halve året. Gjerne på tur, og på den eneste jeg rakk i fjor satt jeg lengst i salen. Sutrekoppene i plastraketter gned håndledd på esso`n. Og turen over grensa redda jeg også, tok med alt fjaset deres som de ikke fikk med selv :)
Argumenter kan fort snus rundt her, og jeg står fortsatt last og brast ved påstandene mine ovenfor.

Skulle jeg hørt på fordommene jeg fikk presentert før jeg tok lappen er fordelingen slik :

- Racingsykler = Barn/Barnslige under 40. Observeres på siden av veien med politi og blålys, eller i grøfta og i deler ( både sykkel og fører) Dyr og stjålet sykkel.
- Touring = Dakar, godt voksen europa rundt eller sogneprest på vei til / fra nærmat
- Cafe = Hipster, helskjegg og 50-talls-flørt i flokk og døgnflueromantikk. MC blir stående i garasjen neste år og til evig tid.
- Cruiser = Tannlege/Ingeniør på 50 pluss med piratfantasier eller ondskapsfulle kriminelle på vei til et eller annet voldelig ( se ryggmerker evt.)

Selvfølgelig ikke mulig å dra alle over en sånn kam. Jeg skriver vel mye fleip og useriøst her inne, men dette her er jeg hellig overbevist om.

Jeg kjørte opp på "plastrakett". Min kjørelærer var supertilhenger av dem, og likte fart og spenning. Hadde ikke noe imot det.
Samtidig var liksom fordelingen 50-50 blant kullet mitt. Vi kunne ikke stemple hverandre med et eller annet underveis, det ville jo blitt direkte ugreit. "Kjører du sånn så er du sånn", liksom.

Nei, du Spetti. Her kan vi i beste fall bli enige om å være uenige, noe som i og for seg er greit nok for meg :prf

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Bosted: Arendal
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kvase »

Har aldri tenkt at man skal sette folk i bås ut i fra hva de kjører syns det blir for teit.- men meg om det.--
Har kjørt det jeg liker og driti i hva status på slike banale tragiske meninger om kjøretøyer er være seg bil mc fly eller tråsykler - ja skal man settes også i bås ut fra bosted også ? tragisk patetisk
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Bosted: Søndenfor Nord

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Zettexx »

:lol

Helt klart og utvilsomt at mine generaliseringer griper videre enn det som rett er.

Min omgangskrets på mc blir begrenset, fordi jeg ikke klarer alle pausene på fellesturene og de orker ikke mine lange strekk. Så jeg forblir en ensom ulv. At det er min egen feil, helt sikkert.

Svar