AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 30 mar 2022, 21:55 Min første tur i pr var 1 mars :)
Vel...
Gamle Østfold har lenge vært kjent som Østlandets "Syden" for oss litt lenger opp her i nord og i høyden.
Så ikkeno' nytt sånn sett... ;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 30 mar 2022, 22:05
Bjerknez skrev: 30 mar 2022, 21:55 Min første tur i pr var 1 mars :)
Vel...
Gamle Østfold har lenge vært kjent som Østlandets "Syden" for oss litt lenger opp her i nord og i høyden.
Så ikkeno' nytt sånn sett... ;)
Det er helt riktig. Viktig å bosette seg et sted som gagner en mest :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 30 mar 2022, 22:06 Det er helt riktig. Viktig å bosette seg et sted som gagner en mest :twothumbs:
Det er jo selvfølgelig også en måte å se det på ;) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... MC-sesong 2022 endelig i gang!

Legg inn av AJ »

Selv om deler av veien opp hit vi bor fortsatt er isbelagt er det likevel såpass mye grus oppå etter vintergrusingen at det går fint an å kjøre så lenge føret er tørt sånn som nå.
Sp da var det bare å kle seg godt og fyre opp 390'en :crazy: . Og den kvitterte villig :D !

Ble en kort tur til Grua da det plutxselig så rimelig utrygt ut værmessig der jeg kom fra...
Så... joda, det ut som nedbør i form av snø og det var naturligvis en snøbyge som kom. Ikkke all verdens nedbør, men såpass at det hadde lagt seg et lite lag i skygge- og ispartiene et par hundre meter fra huset vårt.
Men ingen problemer med å komme hjem.

Deilig å være i gang igjen! Kort tur, kjølig, men likevel uhyre morsomt å starte sesongen med denne kvikke 390'en :crazy: !
010422sesongstart1.jpg
010422sesongstart.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

På Langfredag er meldt strålende vårvær og jeg har absolutt tenkt meg ut på MC-tur om dette slår til :crazy: !
Og det blir enten Øyeren eller Randsfjorden rundt med innlagt en god vamlunsjpause. Gjerne burger og bacon på BarbIQ grillen eller velsmakende bacalao fra Primar på primusen, har ikke bestemt meg for hva enda... :-k :) .
Uansett blir det et bra måltid :yeyeye .

Kommer nærmere tilbake til turen i Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med? på Skjærtordag...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Joda, det ble MC-tur i dag, på denne flotte Langfredagen. Men jeg gjorde vendereis og satte kursen hjemover igjen omtrent halvveis på den planlagte grillturen.
Solbergfoss var målet, men jeg snudde altså på Fjerdingby. Og grunnen til det var enkelt og greit den at jeg synes det ble for kaldt. Ja, faktisk.
Er nok blitt mer "frøsin", som vi ser her jeg bor, på mine godt voksne dager.
Så bestemte bestemte jeg meg rett og slett for å sette opp BarbIQ grillen hjemme i stedet hvor yngstedatter, svigersønn og barnebarna er på påskebesøk.
Og det ble en bra grillaften i solveggen her hjemme :) .

Men før jeg kjørte helt hjem stoppet jeg for en kjapp kaffepause på Shell, Roa. Og der hadde jeg knapt fått parkert før en MC-kar kom bort og begynte å snakke med med før jeg hadde fått av meg hjelmen.
Det ble en lang og hyggelig samtale med fyren som kjørte en BMW 850 GS, som han virket å være veldig fornøyd med. Også var han selvfølgelig rimelig nysgjerrige på 1290'en ;) .
Hyggelig at også ukjente folk tar kontsakt for en prat. Det har man jo som regel alltid tid til :thumleft .

Litt senere, etter grillingen i heimen, ga jeg meg selv en unnskyldning for en ny tur, for å fylle benin, som jeg sa til de der hjemme.
Fylte bensin på en stasjon ligtt ute i periferien (så klart... :roll ) og kjørte nok en gang innen Shell på Roa for en koft pause.
Og ble kontaktet av en annen motorsylist, som viste seg å være Chev. her på forumet, som nettopp hadde kjøpt seg en Yamaha 700 Ténéré, som han holldt på med å kjøre inn.
Chev. har jeg møtt en gang tidligere og det møtet gjorde nok inntrykk på oss begge siden vi begge husket godt episoden på nettopp samme Shellstasjon for en del år siden da jeg tydelig registrerte en bil bak meg som åpentbart ville ha kontakt da jeg svingte inn på stasjonen.
Stoppet selvfølgelig og lurte på hva bilføreren ville, noe betenkt, kan jeg gjerne innrømme.
Men ut av førfersetet på bilen kom det en kar med et stort smil, som gjorde det klart med en gang at han ville prate med meg om sykkelen jeg kjørte, nemlig Moto Guzzi Stelvio 1200 8V, som jeg hadde da.
Det ble en lang og hyggelig prat dengang. Og det samme i dag.
Håper Chev. finner veien tilbake til forumet. Trivelig kar, som sa at han absolutt skulle stikke innom igjen.

Så to hyggelige møter med engasjerte motorsyklister i dag.
Mye hyggelig å prate om så jeg glemte helt å "reklamere" for MCsiden.no til den første karen... :redface

Så hvis du tilfledigvis leser dette og kjenner deg igjen så inviterer jeg deg til å registrere deg dom mredlem her hos oss. Det ville vært veldig hyggelig!

Takk for en trivedig prat, begge to :thumleft .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da har man nettopp kommet hjem igjen etter å ha demokjørt en Aprilia Tuareg 660 med kun 34 km. på telleren.

En interessant opplevelse :) :crazy: .
Mer senere, her et par-tre bilder:
Tuareg 1.jpg
Tuareg 2.jpg
Tuareg 3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Joda, denne Tuareg'en er en artig sak.
Fysisk ganske stor. Samtidig slank i rammeverket med en smal og faktrisk overraskende god sal. Kanskje litt i smaleste laget for en del.
Hvordan langkjøringskomforten er i denne salen kan man naturligvis ikke mene noe om etter kun en snau times kjøring i nærområdet.

Sykkelen har et bredt styre, som minnet meg mye om styret på Stelvio'en jeg hadde i sin tid.
Jeg liker slike brede styrer og fant meg riktig godt til rette i salen på Tuareg - med godt grep om styreholkene :) .

Og foran dette flotte styret har man god sikt til TFT displayet med stor tydelig rund turteller og ditto digitalt speedometer.
Mens motortemp. og bensinmåler var av en helt annen størrelse. Altså mye mindre... Samme med utetemp.måleren og klokke. Overraskende små tall og visninger, må jeg si.
Selve displayet kunne med fordel vært større. Uansett er den viktigste informasjonen dimensjonert godt og vises tydelig.
Displayet skiftet for øvrig lynrask fra dag til nattmodus, mye raskere enn på KTM'ene mine.

Motormessig synes jeg Tuareg har mye å by på. Her responderes det jevnt og kjapt og giringen er myk og fin, også ved igangsetting i 1. gir.
Men ingen quickshifter... Mulig dette kan leveres som ekstrautstyr. Uansett gikk selvfølgelig giringen greit likevel med en lettbetjent clutchhendel.
Må si motorens arbeidsvilje, evne og vilje til å være med på "leken" overrasket meg litt. Her tror jeg de fleste vil oppleve at denne sykkelen byr på mer enn hva man turde tro på forhånd.
Fin motorkaraktertistikk med jevnt drag, men med noe vibrasjoner i fotpinnene på bestemte turtall. Men dette er jeg ganske sikker på vil jevne seg ut straks man har fått kjørt sykkelen noen tusen km. Det er i hvert fall min erfaring med de tosyldringene jeg har hatt så langt.

Som allerede nevnt fant jeg meg fort tilrette i salen på Aprilia Tuareg'en.
Men fartsvindproblematikken la en begrensning på kjørekomforten. I hastigheter opp mot 60-70 km/t omtrent funker den ujusterbare og nærmest uvinklede skjermen brukbart. Men denne skjermen, som altså er omtrent 100 % loddrett og, etter mitt skjønn, plassert altfor langt fra føreren, er rimelig håpløs under gitte vindforhold når det gjelder turbulens. Avstanden skjerm og fører gir rett og slett heller rom for urolig luft og ikke den rolige luftlommen, som jeg antar alle MC-produsenter er på evig jakt etter. Noen lykkes, andre og kanskje de fleste, gjør det dessverre ikke...
Synd siden dette er det eneste vesentlige ankepunktet jeg har på denne sykkelen, som jeg synes er riktig fin og som kjører rett så godt.

Jeg må si jeg storkoste meg de få milene jeg kjørte den i dag der jeg "danset" meg gjennom svingene bak det brede herlige Tuaregstyret i den høyreiste komfortable salen.

Og nå som jeg har prøvd denne må jeg også se om jeg ikke får testet ut Yamahas Ténéré 700 og Husqvarna Norden 701 også :crazy:

https://www.aprilia.com/en_EN/models/tuareg-660/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Jajo82
Innlegg: 344
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Bosted: Sarpsborg

Re: AJ Arena...

Legg inn av Jajo82 »

Den var mye lik tenere 700? Hvertfall utseendemessig?Over til noe annet, jeg svingte baken over den nye tiger 1200 på tirsdag og ble overrasket over vektreduksjon, sittestilling og motorlyd. Denne ønsker jeg å få testkjørt. Fikk et veldig godt førsteinntrykk på denne👍

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Jajo82 skrev: 05 mai 2022, 20:23 Den var mye lik tenere 700? Hvertfall utseendemessig?Over til noe annet, jeg svingte baken over den nye tiger 1200 på tirsdag og ble overrasket over vektreduksjon, sittestilling og motorlyd. Denne ønsker jeg å få testkjørt. Fikk et veldig godt førsteinntrykk på denne👍
Ikke veldig ulik Yamaha'en, nei.
Ja, nye Tiger 1200 er jeg også veldig nysgjerrig på.
Spesielt interessant, synes jeg, er at de har redusert motorvolumet fra drøye 1200 kubikk til litt over 1160 og samtidig økt HK og moment.
Den nye Tiger'n har jo faktisk 150 HK :O !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Jajo82
Innlegg: 344
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Bosted: Sarpsborg

Re: AJ Arena...

Legg inn av Jajo82 »

Motorkarakteristik var visstnok vesentlig forskjellig fra den 3 generasjon tiger, litt mer leken, forflyttet tyngdepunkt, en flott skjerm, var vel full elektriske dempere foran og bak, ergonomien var bedre på denne synes jeg enn 3 generasjon, vindskjerm var mer likt utformet som på tiger 900(og nå var denne manuell, ikke elektrisk men det er ikke noe ankepunkt) god sal, pen i en matt grønn farge med hvite detaljer.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Jajo82 skrev: 05 mai 2022, 20:35 Motorkarakteristik var visstnok vesentlig forskjellig fra den 3 generasjon tiger, litt mer leken, forflyttet tyngdepunkt, en flott skjerm, var vel full elektriske dempere foran og bak, ergonomien var bedre på denne synes jeg enn 3 generasjon, vindskjerm var mer likt utformet som på tiger 900(og nå var denne manuell, ikke elektrisk men det er ikke noe ankepunkt) god sal, pen i en matt grønn farge med hvite detaljer.
Blir nok en tur innom AMD Motorsykler for en testkjøring etter hvert, tenker jeg... ;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Jajo82
Innlegg: 344
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Bosted: Sarpsborg

Re: AJ Arena...

Legg inn av Jajo82 »

AJ skrev: 05 mai 2022, 20:38
Jajo82 skrev: 05 mai 2022, 20:35 :
Motorkarakteristik var visstnok vesentlig forskjellig fra den 3 generasjon tiger, litt mer leken, forflyttet tyngdepunkt, en flott skjerm, var vel full elektriske dempere foran og bak, ergonomien var bedre på denne synes jeg enn 3 generasjon, vindskjerm var mer likt utformet som på tiger 900(og nå var denne manuell, ikke elektrisk men det er ikke noe ankepunkt) god sal, pen i en matt grønn farge med hvite detaljer.
Blir nok en tur innom AMD Motorsykler for en testkjøring etter hvert, tenker jeg... ;)
Da blir vi to :twothumbs: også er jeg nysgjerrig på bmw 1250 gsa så blir forhåpentligvis en test av denne også :thumleft

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: AJ Arena...

Legg inn av mekkern »

Kjørte litt 1250GS nå i Tyskland og dette var ikke noe for meg.
Flott sykkel og slikt men lite inspirerende og STOR både oppe og nede..ikke så ille vektmessig da motoren ligger lavt.og ganske lav setehøyde.
Men motormessig likte jeg den ikke -spesielt quickshifteren synes jeg ikke fungerte bra med denne motoren-hvis en skal bruke quickshifteren slik den er tenkt-ved grisekjøring,nedgearing med motorbrems funket bra...men gearkassa klunker mindre enn de forrige modellene synes jeg.
Som "Turmaskin" er den bra med ok vindbeskyttelse og slikt-men vanskelig å se bakken i nærområdet ved terrengkjøring og ikke noen "Trackmaster".
Men som MC`ns svar på en golden retriver funker den bra. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 06 mai 2022, 17:49 Kjørte litt 1250GS nå i Tyskland og dette var ikke noe for meg.
Skal ikke mene så mye om GS'en annet enn at den ikke vekker noe MC-begjær hos meg, for å si det på den måten... ;)
Så noen GS kommer det nok aldri til å bli på denne karen heller...

Antakelig ikke annet å forvente fra en med to 1290'er "i beltet" fra april 2015 med tilsammen bortimot 119K så langt.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Jajo82
Innlegg: 344
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Bosted: Sarpsborg

Re: AJ Arena...lk er

Legg inn av Jajo82 »

Folk er forskjellig og liker forskjellig ting, og det er veldig bra. Mangfold er flott. Tar med junior til speed mc i morgen for å ta en titt på en 1250. Slettes ikke sikkert at det blir noe bytte, da både junior og jeg er fornøyd med maskinen vi har. Tar det som en tur med noe attåt

magnuuus
Innlegg: 21
Registrert: 19 sep 2020, 23:52
Motorsykkelen din: Yamaha MT 07

Re: AJ Arena...

Legg inn av magnuuus »

Kjørte en del 1250gs ned i Brasil i vinter. Kan egentlig ikke si noe veldig negativt om den, men den vekket ikke noe adrenalin i meg heller. Halve turen skulle jeg ønske jeg satt på MT07'en i stedet, ble rett og slett litt for lite sporty for meg. Ville heller ikke noe særlig opp på bakhjul, og det er et minus for en som meg ;)

Sikkert en knallsykkel om man skal kjøre Norge på langs, men absolutt ikke neste sykkel for meg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...lk er

Legg inn av AJ »

Jajo82 skrev: 06 mai 2022, 19:14 Folk er forskjellig og liker forskjellig ting, og det er veldig bra.
Så sant som det er skrevet.

Kan gjerne i den forbindelse gjenta en historie fra noen år tilbake.
Nemlig den om at jeg var i MC-byttemodus etter to år med Triumph Tiger 1050 SE.
Første tanke var at det ville være nærmest naturgitt å ta steget opp fra 1050'en til Tiger Explorer 1200.
Sa da ble det naturligvis et besøk hos GMS på Gjøvik hvor jeg to år tidligere hadde kjøpt 1050'en.
Fikk der muligheten til to dagers demokjøring av en Tiger 1200, som etterlot en litt sånn ikke helt ekstatisk følelse for denne sykkelen.

Så ga jeg etter for nysgjerrigheten jeg hadde opparbeidet meg for Moto Guzzi Stelvio 1200.
Ingen lokal forhandler med prøvekjøringseksemplar, men om jeg kunne tenke meg å ta turen inn til Loxkel/Kellox i Ås så skulle jeg få disponere en Stelvio Stelvio V8 i to dager, altså like lenge som Tiger 1200'en.

Dermed ble det slevfølgelig en tur til Ås.
Var litt spent på denne italieneren, andre gang jeg skulle kjøre en Moto Guzzi siden jeg hadde testkjørt en 1200 Sport året før.
Fikk overlevert sykkel og nøkkel og startet opp og la ut på motorveien rett ved Kellox-annlegget og da jeg kjente draget i Moto Guzzi'en og den veldig behagelig kjørestillingen bak det brede Guzzistyret var valget allerede tatt. Dette bli min neste sykkel! Alt med Triumph Tiger Explorer 1200 var som dugg for solen.
Deretter var det bare pur kjøreglede i to dager og kontraktskriving få dager senere :crazy: !

Hender jeg angrer fortsatt på at jeg kvittet meg med denne to år senere... :-k
En fantastisdk sykkel, som jeg også var på tur til Italia og hjembyen Mandello del Lario i 2013, hvor sykkelen fikk prøvd seg med passasjer og bagasje i over 200 km/t, fortsatt stabil som et lokomotiv.
Fantastisk sykkel!
Men... det skal også sies at den hadde sine mindre gode sider. Som man gjerne skyver langt bak i minnet når de gode minnene framheves.

Det samme kan jeg si om min andre KTM 1290 SA S.
Likevel har jeg beholdt eierskapet til denne lenger enn Stelvio'en og har tilgitt sykkelen de feilene den har hatt og frustrasjonene de har gitt meg.
Nå ser jeg bare fram til flere lange og gode MC-turer med nettopp denne sykkelen i de kommende månedene :prf .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

ErikW
Innlegg: 877
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Bosted: Skien

Re: AJ Arena...

Legg inn av ErikW »

Bra at vi er forskjellige, men jeg er storfornøyd med min Golden retriever. Har prøvd mye annet, men du verden å mye Toyota plastikk det er der :lol

Har merket meg at enkelte har en mer frekk/direkte fremtoning her inne og ja jeg har GS og er kjempefornøyd. Hårsår? Kanskje litt og synes enkelte er nedlatende og hauser sitt eget opp. Akkurat nå sikter jeg til AJ. Det står KTM i alt du skriver, tenker du overhodet over det. Vi vet du er fornøyd nå og vi vet du har KTM. (Som fruen her sa til dette og et tidligere innlegg du hadde om en skjerm: frekt.)
Har forøvrig bestemt meg for å bestille ny GS/Golden retriever etter å ha prøve mye annet ikke appellerende sykler, men jeg trenger eller har ikke behov for å skrive absolutt hva jeg synes rett ut. Det er som sagt frekt ovenfor andre.

Så trenger jeg ingen laaang avhandling etter dette innlegget, men du kan tenke litt. God natt.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1187
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: AJ Arena...

Legg inn av Domino »

Jeg har kanskje ikke de beste forutsetningene for å uttale meg om dette, som faktisk aldri har prøvd en sykkel produsert etter 1992. Men jeg registrerer at de jeg kjenner som kjører GS er veldig fornøyde. Og det er også de jeg kjenner som kjører HD. And the list goes on...

Tenk så kjedelig det hadde vært hvis alle likte det samme og kjøpte samme sykkel?

På skytebanen treffer* jeg stadig vekk skytterkompiser som har valgt våpen jeg aldri kunne tenke meg å bruke penger på. Men de er fornøyde med sine valg, og jeg ser ingen grunn til å rakke ned på "smelljernene" deres selv om jeg i mitt stille sinn synes de har gjort dårlige valg. Såpass romslige tenker jeg at vi må være.

Du sier vel ikke til kompisen din at du synes dama hans er stygg?



* Jeg måtte bare...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

ErikW skrev: 06 mai 2022, 23:51
Så trenger jeg ingen laaang avhandling etter dette innlegget, men du kan tenke litt. God natt.
:knegg
Må si jeg måtte glise litt oppgitt i skjegget da jeg leste dette innlegget...
Her kommer ingen lang avhandling, tenkte bare jeg skulle nevne at det ikke er jeg som har brukt uttrykket "golden retriever" om BMW R1200/1250 GS.
Bare sånn at folk her inne ikke tror det siden du bruker uttrykket i et innlegg som i all hovedsak handler om hva jeg gir uttrykk for her på forumet.

Og apropos å være nedlatende overfor andres valg av sykkel, som jeg regner med at du mener, og hvor du skriver at du sikter til nettopp meg, så må du gjerne finne innlegg på MCsiden.no hvor jeg gjør det.
Venter i spenning siden jeg ikke kan huske å ha gjort det noen gang.
Kommet med meninger og kommentarer om utseende og ettermonterte deler, ja. Men nei, ikke nedlatende om sykkelen overfor eieren.
Kunne kommentert mer, men lovte å ikke komme med en lang utredning, som dessverre ble litt for lang likevel. Men enkelte ting kan jeg ikke la stå uimotsagt.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: AJ Arena...

Legg inn av mekkern »

Det er jeg som brukte uttrykket"Golden retriver"

Som med alt annet så er det heller ikke alle som ønsker samme hunderase/pus eller MC-eller bil kone bolig eller ØL. :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

ErikW skrev: 06 mai 2022, 23:51 Har prøvd mye annet, men du verden å mye Toyota plastikk det er der :lol
Apropos nedlatende.... :roll .
Men tror neppe noen Toyotaeiere, som heller foretrekker dette japanske bilmerket enn f.eks. BMW, gidder å heve et øyenbryn over en slik uttalelse, som du neppe mener er et kvalitetsfortrinn...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

ErikW
Innlegg: 877
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Bosted: Skien

Re: AJ Arena...

Legg inn av ErikW »

LES, jeg skrev enkelte. Står for det jeg skrev i innlegget og er skuffet over de andre småkrasse episodene her. Tenke litt over og ikke bare skrive på

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

ErikW skrev: 07 mai 2022, 10:18 LES, jeg skrev enkelte. Står for det jeg skrev i innlegget og er skuffet over de andre småkrasse episodene her. Tenke litt over og ikke bare skrive på
Jeg kommenterte ikke de "enkelte" du nevnte, men det du skrev om meg. De "enkelte" du sikter til får svare for seg.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar