Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Re: Lasse`s logg
Det er ikke værre altså? Da blir det en sverige tur og kjøpe sånn lommeradio etterpå da =) FInnes det DAB radio i små lommeradioer??
Har radio på mobilen også se, men den plugger som fulgte med teamsettet passer ikke inn i mobilen. hehe.. Så må kjøpe meg en liten lommeradio
Har radio på mobilen også se, men den plugger som fulgte med teamsettet passer ikke inn i mobilen. hehe.. Så må kjøpe meg en liten lommeradio
- lasse_hansen
Lommeradio eller mp3 spiller tru???? hmm...
- lasse_hansen
Idag var jeg i sverige og diverse andre steder på sykkel tur =) Gikk blant annet til innkjøp av en mp3spiller til bruk sammens med hjelmen =) Skal prøve den i morra tenkte jeg =)
- lasse_hansen
Da var man hjemme igjen, etter en kjøretur med sykkelen i finværet, fikk testa mp3`spilleren min mot scala riderèn og.. Funka som en drøm, eneste minuset var at lyden ble litt lav, så i over 70-80km så hørte jeg nesten ikke musikken.. Og da var lyden på mp3 spilleren på max.. Kan kun justere lyden på spilleren, og ikke på headsettet... Men ellers funka det greit. Hadde vel kanskje kunne stilt litt høyere lyd, om jeg hadde lagt litt mere penger i mp3`spiller, og ikke bare kjøpe den billigste jeg fant til 200kr
Men en lite spørsmål, som jeg egentlig skulle ha spurt om for lenge siden, men spørsmået er litt for dumt kanskje?
Når jeg kjører, og girer, så hender det innimellom at det kommer en "klakke" lyd når jeg skifter gir.. Er dette normalt? eller er det clutchen som ikke tar ordentlig??
Hadde en slik klakke lyd på mopeden jeg hadde engang i tiden også, men synes klakke lyden er kraftiger på mcèn, men det er kanskje normalt?? Når jeg står rolig med sykkelen i fri også, og setter den i første, da er klakkelyden kraftigest..
Sikkert et veldig dumt spørsmål for dere som har kjørt mc en stund, men jeg har lært at ingen spørsmål er for dumme

Men en lite spørsmål, som jeg egentlig skulle ha spurt om for lenge siden, men spørsmået er litt for dumt kanskje?

Når jeg kjører, og girer, så hender det innimellom at det kommer en "klakke" lyd når jeg skifter gir.. Er dette normalt? eller er det clutchen som ikke tar ordentlig??
Hadde en slik klakke lyd på mopeden jeg hadde engang i tiden også, men synes klakke lyden er kraftiger på mcèn, men det er kanskje normalt?? Når jeg står rolig med sykkelen i fri også, og setter den i første, da er klakkelyden kraftigest..
Sikkert et veldig dumt spørsmål for dere som har kjørt mc en stund, men jeg har lært at ingen spørsmål er for dumme

- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Har du volumet på fullt på mp3 spilleren? Og likevel blir lyden for lav? Og høyttalerene er riktig plassert?
Det er litt mer klakking i TDM'en enn i GSX'en jeg hadde. Er helt sikkert normalt. Høres best når jeg girer ned i første.
Det er litt mer klakking i TDM'en enn i GSX'en jeg hadde. Er helt sikkert normalt. Høres best når jeg girer ned i første.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- lasse_hansen
Høytalere er riktig plassert, og lyden er kjempe topp ellers på headsettet når jeg snakker med pasasjer, eller i telefon.. Funker helt knall i over hundre.. Ja, på mp3 spilleren er lyden på max. Men mp3-spilleren får jeg ikke noe særlig lyd på, i over 50km/t så sliter jeg med å høre hva de synger, men hører musikken, i 70km/t ---> så hører jeg omtrent ikke noe.
Ok, da er sikkert den klakkinga mi normal
Hvordan merker/finner man ut om clutchen er gåen egentlig?? Finnes det noen smarte triks å sjekke dette på på tdmèn?

Ok, da er sikkert den klakkinga mi normal

Hvordan merker/finner man ut om clutchen er gåen egentlig?? Finnes det noen smarte triks å sjekke dette på på tdmèn?
- Bubbu
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Jeg har byttet høytalere på mitt sett. Tok koss høytalere og loddet på. ble meget bra lyd i hjelmen. Neste er surround 

(The Beast )
- lasse_hansen
Haha, det hørtes bra ut. Kunne tenkt meg sånn surround 7.1, med bass jeg da, forslag? 

- lasse_hansen
hmm, ja si det... Skal ikke den normalt stå foran på venstre/høyre side?
Kunne tenkt meg en slik inni hjelmen gitt:
http://www.hifiklubben.no/produkter/hoy ... woofer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tips mottas med STOR takk
http://www.hifiklubben.no/produkter/hoy ... woofer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- stiandre
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
- Kontakt:
Må jo ha seteristere også da...
- lasse_hansen
Kan også være en mulighet, for å få den ordenlige "live" følesenstiandre skrev:Må jo ha seteristere også da...

- Bubbu
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Ok. Håper du ikke trenge å bråbremse noen gang. Litt topptung tror jeg du vil bli.lasse_hansen skrev:hmm, ja si det... Skal ikke den normalt stå foran på venstre/høyre side?

(The Beast )
- lasse_hansen
haha. Topp tung ja, det kan du si. Bare å dra å trene nakke nå om dagene 

-
- Motorsykkelen din: x
På lørdag må du hilse Svigermorra di så mye Grattulere med 50-årsdagen fra oss her på Mcsiden.no da
Og fortelle henne om den flotte mc-overraskelsesturen til Roa som a gjikk glipp av

Og fortelle henne om den flotte mc-overraskelsesturen til Roa som a gjikk glipp av