KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

litt vanskelig når jeg fikk sendt sykkeln fra oslo og bor i narvik..

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

isakberntsen skrev:litt vanskelig når jeg fikk sendt sykkeln fra oslo og bor i narvik..
Å f... Glemte det! Litt værre da ja... Er det et MC eller bilverksted der oppe, som kan se på tingene, på forhandlers regning?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

det er folk som kan se på det, men vet ikke hvordan det går hvis jeg skal ha det på demmes regning :P men han sender alle delene og det jeg trenger gratis, må bare få de satt på

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

jeg hadde noen klistremerker igjen fra 'dekor settet ' så tenkte jeg kunne prøve å gjøre duken min litt tøffere, syns dere det ble stygt eller ble det bra ? :D (se bildet)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

isakberntsen skrev:jeg hadde noen klistremerker igjen fra 'dekor settet ' så tenkte jeg kunne prøve å gjøre duken min litt tøffere, syns dere det ble stygt eller ble det bra ? :D (se bildet)
Hva nøyaktig har du klistret på? Liker de på fremgaffelen :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

har brukt rim teipen som fulgte med i dekor settet , har bare klipt litt med sakts :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Åja, du snakker om det rundt lykten?! :P :p
Gjorde seg det :-) Jeg ville ikke hatt det på min, men smaken er som baken vettu :lol Det tydeliggjorde skalleformen på lykten :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

jepp :thumleft fikk samme feilen som før idag, batteriet er tomt etter ca 5 turer. snakket med forhandleren igjen, han sa at det mest sannsynlig var feil på batteriet og skulle sende nytt :) vil virkelig anbefale spinnin-wheel mysen. god service med alt :thumleft har også valgt å skifte olje og oljefilter ganske tidlig (35 km) er det noe annet jeg må gjøre under oljeskift ?

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

isakberntsen skrev:jepp :thumleft fikk samme feilen som før idag, batteriet er tomt etter ca 5 turer. snakket med forhandleren igjen, han sa at det mest sannsynlig var feil på batteriet og skulle sende nytt :) vil virkelig anbefale spinnin-wheel mysen. god service med alt :thumleft har også valgt å skifte olje og oljefilter ganske tidlig (35 km) er det noe annet jeg må gjøre under oljeskift ?
Bytter du oljen etter totalt kjørte 35KM? Pass i så fall på at du ikke bruker syntetisk olje, eller annen olje med antifriksjonsadditiver. Bruker du feil olje nå får du den ikke innkjørt så godt som den skal. Det beste du kan bruke nå er en helt enkel mineralsk olje, evt innkjøringsolje. Originalt står det Motorex innkjøringsolje på Duke-en, men forhandleren har ikke denne oljen (iallfall ikke Ride). Men innkjøringsolje finner du flere steder, jeg handlet min hos royalpurple.no . Men du kan altså fint bruke helt ordinær mineralsk olje som ikke har noe vidunderstoffer i seg. Feks mineralsk olje for dieselmotorer kan fint brukes.
Filter må selvsagt byttes, og screeningfilteret (den som ligger bak tappepluggen) må rengjøres skikkelig (såpe og vann er helt greit, bare du tørker den _helt_ før du setter den inn igjen). Det filteret har også en magnet på seg, som også rengjøres.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

japp :) er det for tidlig ?, jeg har hatt for det meste bare småe turer. forhandleren sa at han skulle sende ned 3l olje til duken, så vi får se hvordan olje jeg får :P byttet ikke du olje ganske tidlig du også? eller anbefaler du ikke det? mener jeg hadde lest om det :P

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

isakberntsen skrev:japp :) er det for tidlig ? forhandleren sa at han skulle sende ned 3l olje til duken, så vi får se hvordan olje jeg får :P byttet ikke du olje ganske tidlig du også? eller anbefaler du ikke det? mener jeg hadde lest om det :P
Jo, for all del! Det er nå når den er NY at du skal/bør bytte ofte olje/filter, for å sikre at innkjøringen skjer med minst mulig spon/slam i oljen. Som du ser av bildene fra en av mine tidlige poster, kommer det store mengder dritt fra motoren når den er helt ny. At du bytter etter 35KM er i mitt hode helt perfekt. Da har du fått kjørt litt, fått varme i maskineriet. Så der ligger nok en god slump gugge i filtrene nå.
Om du vil ha en anbefaling, så ville jeg byttet neste gang ved f.eks 3-400KM, deretter kan du begynne å bruke "vanlig" olje fra 1000KM. Bytt filter også, men du trenger ikke bytte screeningfilteret, det tåler mange gangers rengjøring. Vær obs at de to små skruene som holder lokket til filteret, tåler svært lite. Jeg skrudde de fast med 12Nm, som det står skrevet i håndboken, men da gikk den ene over gjengene! Forhandler sier 8Nm, mens mekanikeren hvisket meg i øret at han pleide å bruke 5Nm og skruelim... 5Nm er forbasket lite, selv med et lite skrujern og håndemakt er det lett å dra til med bare 5Nm. Du er herved advart :P :p :[-X :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

okey, takk for anbefalingene :D skal ta litt bilder underveis når jeg får oljen :thumleft

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Da er sykkelen inne på reklamasjon. Har blitt lovet dyrt og hellig at sykkel skal være 100% feilfri når den kommer ut. Og det håper jeg jaggu de holder, for nå er sykkelen solgt!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: Moccasykkel

Legg inn av BMWilly »

fikse skrev: Kjedet holder seg imponerende bra, etter at jeg tok en runde med ACF-50. Den flasken skal jeg ha mer av, det er sikkert :thumleft
Hvor får du tak i denne olja da? Er det en norsk forhandler?Sjekket Nippynormans men de sender visst ikke slikt med fly.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Moccasykkel

Legg inn av fikse »

BMWilly skrev:
Hvor får du tak i denne olja da? Er det en norsk forhandler?Sjekket Nippynormans men de sender visst ikke slikt med fly.
http://www.ebay.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; :thumleft Gikk helt greit å handle derfra, uten at jeg husker eksakt hvilken selger jeg brukte. Ellers ser jeg at http://www.acf-50.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; lister opp endel forhandlere. Vil tro at noen av de også vil sende til Gnore :[-o<
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar