Er visst noen som misliker urin og folkemøkk i Mjøsa,-sterke krefter vil visst ha orden på detDesmo skrev:I dag tok jeg en tur til Gjøvik. Selvsagt tok jeg korteste veien om Kolbu, Bøverbru, Reinsvoll og Raufoss.Det er ikke direkte varmt, med all denne snøen som ligger overalt, men det går an å kle seg for det. Så da kan det ikke være så verst. På Gjøvik hilste Neil og jeg på en dame, som har lenge til hun kommer ut av vinterhiet sitt på Mjøsstranda;
Mjøsas halte høne, eller Mjøsas hvite svane som hun er bedre kjent som. Men har du sett båten i sterk sidevind en gang, kan en være tilbøyelig til å bruke det første navnet. :)
Det er dypere enn 400 meter i Mjøsa, men dem tar ikke drikkevannet derfra. Jeg tror det hentes opp fra snaut halve dybden, noe som gjør at det er fler plasser å hente drikkevann fra. Snurredass er foreslått, men det lar seg ikke gjøre. I hvertfall nekter riksantikvaren større ombygninger og moderniseringer på Skibladner. Vi snakker om en over 150 år gammel båt, vet du. :-Pollti skrev:Tullball ! Drikkevannet pumpes opp fra 400 meters dyp. Er kloakk fremdeles et problem så går det vel an å installere snurredasser på Mjøsas Svane ? Jeg ser ikke problemer, bare løsninger.
Desmo, ta en liten titt her http://blogg.mc-tourer.com/#post12.... Tipper du kjenner deg igjen på et par av bildene....Desmo skrev:Det er en sving midt oppe i Skrukklia som er jævlig året rundt, mens det er ganske greit kjørbart resten utenom telehivsesongen. Det er heldigvis skiltet før den svingen med humpete vei-skilt. En kan risikere et helt annet spor i den svingen enn det en har tenkt seg, hvis en har litt god styrefart inn i svingen.