Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Nei, det er Neil. Det ble en liten tur utover Totenvika og tilbake over Starumshøgda til Kapp og hjem igjen. Bare peanuts, sammenlignet med hva andre driver med. Men den første turen er unnagjort, så nå står bare resten av sesongen igjen. Måtte ta og spyle av litt møkk etter turen, så her er Neil vel hjemme og nyvasket;
Bilde
:prf
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Peanuts?
Syns det er sprekt av deg :notworthy:

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag tok jeg en tur til Gjøvik. Selvsagt tok jeg korteste veien om Kolbu, Bøverbru, Reinsvoll og Raufoss. :scratch Det er ikke direkte varmt, med all denne snøen som ligger overalt, men det går an å kle seg for det. Så da kan det ikke være så verst. På Gjøvik hilste Neil og jeg på en dame, som har lenge til hun kommer ut av vinterhiet sitt på Mjøsstranda;
Bilde
Mjøsas halte høne, eller Mjøsas hvite svane som hun er bedre kjent som. Men har du sett båten i sterk sidevind en gang, kan en være tilbøyelig til å bruke det første navnet. :)
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Neil og jeg tok en utvidet "Toten-runde" i ettermiddag, i anledning det fine vårværet. Det er ikke så mange ute og kjører sykkel enda. Det kan ha noe med at det ligger en del snø langs veiene enda, så de tror kanskje det ikke er varmt nok. Enten det, eller så har ikke MCfolket på indre østland tatt ut doningene for sesongen enda. :scratch
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det var stille langs veiene i dag også med motorsykler. Noe kan jo skyldes at jeg kjørte Hurdalsrunden. :mk Fikk så lyst til å prøve om det var kjørbart der, så som tenkt, så gjort. Ble litt heftet i Feiring, siden det foregikk sykkelritt der. Det var mange gilde kondomdresser med reklame på å se langs veien en stund. Veien over Minneåsen, og likedan opp Skrukklia var preget av årstiden. Det var mye telehiv og endel sand i veien. Det gikk godt an å kjøre, bare tempoet var tilpasset underlaget, så det ble en fin liten tur. :prf
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

I Skrukkelia har jeg inntrykk av at vegen vanligvis er litt
skrukkete,men den gir fred i sjela... :)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det er en sving midt oppe i Skrukklia som er jævlig året rundt, mens det er ganske greit kjørbart resten utenom telehivsesongen. Det er heldigvis skiltet før den svingen med humpete vei-skilt. En kan risikere et helt annet spor i den svingen enn det en har tenkt seg, hvis en har litt god styrefart inn i svingen.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:I dag tok jeg en tur til Gjøvik. Selvsagt tok jeg korteste veien om Kolbu, Bøverbru, Reinsvoll og Raufoss. :scratch Det er ikke direkte varmt, med all denne snøen som ligger overalt, men det går an å kle seg for det. Så da kan det ikke være så verst. På Gjøvik hilste Neil og jeg på en dame, som har lenge til hun kommer ut av vinterhiet sitt på Mjøsstranda;
Bilde
Mjøsas halte høne, eller Mjøsas hvite svane som hun er bedre kjent som. Men har du sett båten i sterk sidevind en gang, kan en være tilbøyelig til å bruke det første navnet. :)
Er visst noen som misliker urin og folkemøkk i Mjøsa,-sterke krefter vil visst ha orden på det
snart.Men turistene kan vel holde seg mellom Mjøsbyene......... :=D>

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Nå ja. Det hadde ikke gjort noe om de hadde sluttet med å tømme kloakken rett i drikkevannet vårt.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Kanskje er det litt for mange turister med diare ? Fysjom........ :redface

Nil satis nisi optimum !

Pollti

Legg inn av Pollti »

Tullball ! Drikkevannet pumpes opp fra 400 meters dyp. Er kloakk fremdeles et problem så går det vel an å installere snurredasser på Mjøsas Svane ? Jeg ser ikke problemer, bare løsninger. :janikk

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Er det ikke snurredass det som går rundt på sidene av den hvite dampbåten dere snakker om?
Det snurrer da iallfall :-

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Som beboer av Prøysenlæinn er je mæst opptatt ta om
dom ha nok og itte før groft dasspapir !
Men vi får kjøre og kose oss,vel :thumleft
De snurre som inni huggu mitt,dessa skovla,Ragnhild. :8-[

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Pollti skrev:Tullball ! Drikkevannet pumpes opp fra 400 meters dyp. Er kloakk fremdeles et problem så går det vel an å installere snurredasser på Mjøsas Svane ? Jeg ser ikke problemer, bare løsninger. :janikk
Det er dypere enn 400 meter i Mjøsa, men dem tar ikke drikkevannet derfra. Jeg tror det hentes opp fra snaut halve dybden, noe som gjør at det er fler plasser å hente drikkevann fra. Snurredass er foreslått, men det lar seg ikke gjøre. I hvertfall nekter riksantikvaren større ombygninger og moderniseringer på Skibladner. Vi snakker om en over 150 år gammel båt, vet du. :-
Pogo

Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Desmo skrev:Det er en sving midt oppe i Skrukklia som er jævlig året rundt, mens det er ganske greit kjørbart resten utenom telehivsesongen. Det er heldigvis skiltet før den svingen med humpete vei-skilt. En kan risikere et helt annet spor i den svingen enn det en har tenkt seg, hvis en har litt god styrefart inn i svingen.
Desmo, ta en liten titt her http://blogg.mc-tourer.com/#post12.... Tipper du kjenner deg igjen på et par av bildene.... :knegg
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Svar