Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av LordShaft »

Dette vet jeg.... De tauet jo en haug av unggutter i slutten av forrige og begynnelsen av denne sesongen... Flere på eldre filmklipp osv. Og filming av andre som kjørte på hjulet osv...

Sony Z2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38121
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av AJ »

Som kjeltringer flest velger også politiet naturlig nok minste motstands vei ;-) .
En video med visning av langt over lovlig hastighet og forhjulsløft filmet av utøveren selv, vil ganske sikkert holde som mer enn gode nok bevis i retten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Dette vet jeg.... De tauet jo en haug av unggutter i slutten av forrige og begynnelsen av denne sesongen... Flere på eldre filmklipp osv. Og filming av andre som kjørte på hjulet osv...

Sony Z2
Men nå snakker vi basert på nettfilmer evt tullkjøring, ikke det faktum at noen bare kjører med et actioncam på hjelmen?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av LordShaft »

Nei dette var filmer som var beslaglagt fra minnekort. De filmene som et lagt ut på nettet er sladdet info som skilt ansikt osv...

Sony Z2

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Nei dette var filmer som var beslaglagt fra minnekort. De filmene som et lagt ut på nettet er sladdet info som skilt ansikt osv...

Sony Z2
Bekymringsverdig.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av spidair »

TBI81 skrev:
LordShaft skrev:Nei dette var filmer som var beslaglagt fra minnekort. De filmene som et lagt ut på nettet er sladdet info som skilt ansikt osv...

Sony Z2
Bekymringsverdig.
Bikers er jo kriminelle av natur vet du, kommer helt automagisk når man setter seg på en sykkel det... Og dette "vet" politiet.. :)

Kommer nok til å filme litt ja, men da kommer jeg også til å være enda mer påpasselig med farten, noe jeg ikke alltid er i 80, 90 og 100/110km/t i dag... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23250
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

spidair skrev:
TBI81 skrev:
LordShaft skrev:Nei dette var filmer som var beslaglagt fra minnekort. De filmene som et lagt ut på nettet er sladdet info som skilt ansikt osv...

Sony Z2
Bekymringsverdig.
Bikers er jo kriminelle av natur vet du, kommer helt automagisk når man setter seg på en sykkel det... Og dette "vet" politiet.. :)

Kommer nok til å filme litt ja, men da kommer jeg også til å være enda mer påpasselig med farten, noe jeg ikke alltid er i 80, 90 og 100/110km/t i dag... :)
Merker jeg ble kriminell så fort jeg fikk lappen på MC :prop:

Får vel ta meg en rundtur i dag og skremme noen gamle damer og rane noen butikker. :punch :bl3 :mrb

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23250
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Fikk denne pakken i posten i dag... :prop:
IMG_0852.jpg
IMG_0853.jpg
IMG_0854.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23250
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

I dag skal jeg teste varigheten på Drift Ghost S HD. ALtså hvor lenge batteriet holder ved filming.

Kameraet er ferdig innstilt med følgende instillinger:
1080p 30fps, max bitrate 160 wide.

Kommer til å aktivere kamera før jeg drar til Eidsvoll (Til "MrPitlane" for å legge om dekk) og jeg stopper det mnens je ger der inne før jeg starter det igjen før jeg kjører hjemover.

Jeg kommer til å forvente minst 3 timer opptakstid siden dem lover 3.5 timer i teoretisk tid.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Snikendeugle »

Den vanlige Driften fikser 3 timer ca akuratt som reklamert, så regner med den skal klare å hive inn 30 minutter ekstra :)

Hadde ikke du en Drift fra før?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23250
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Den vanlige Driften fikser 3 timer ca akuratt som reklamert, så regner med den skal klare å hive inn 30 minutter ekstra :)

Hadde ikke du en Drift fra før?
Joda, jeg hadde en Drift HD fra før (ikke "S") men den solge jeg så fort jeg fikk greie på at det kom en storebror ("S") :)

Har også vert innom GoPro, men til MC bruk synes jeg Drift er overlegen. Fjernkontroll som man faktisk kan bruke med hanskene på, batteritid som overgår alle de andre med god margin, stor LCD skjerm, roterbar frontlinse etc. Dessuten ser den mye bedre ut festet til hjelmen enn GoPro. Glemte jeg å si at den også var vanntett? :vs

Videokvaliteten er mer enn bra nok og forskjellene fra GoPro med tanke på videokvalitet er ikke av betydning for meg.

Drift Ghost er rett og slett et kamera som er laget for å brukes og det funker bare bedre.

GoPro henger seg hele tiden og fjernkontrollen er jo nermest ubrukelig. I det hele tatt veldig ustabilt system. Knappene er vanskelig å betjene med hansker og man er avhengig av dette vanntette huset for å beskytte det mot vann.

I mitt hode taper GoPro på alle punkter, kanskje untatt selve videokvaliteten, men selv her synes jeg forskjellene er små og av liten betydning. Det viktigste for meg er at kameraet faktisk funker og at jeg kan kjøre lenger enn til butikken før batteriet tar slutt eller kameraet henger seg. :-)å

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av spidair »

Hmm, må jeg skjekke nærmere, har aldri hørt om Drift før.. Men høres ut som d eer verdt en titt :)

Det AEE kameraet jeg har er ihvertfall ikke det beste, det er vel bare å "fokusere" på med en gang.. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23250
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

spidair skrev:Hmm, må jeg skjekke nærmere, har aldri hørt om Drift før.. Men høres ut som d eer verdt en titt :)

Det AEE kameraet jeg har er ihvertfall ikke det beste, det er vel bare å "fokusere" på med en gang.. :)
Drift HD er det ingen som selger i Norge lenger, men jeg bestillte fra scubastore.com.
Velger du express levering der så har du faktisk pakken på døra dagen etter! :)

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av PCP »

Bjerknez skrev: Joda, jeg hadde en Drift HD fra før (ikke "S") men den solge jeg så fort jeg fikk greie på at det kom en storebror ("S") :)

Har også vert innom GoPro, men til MC bruk synes jeg Drift er overlegen. Fjernkontroll som man faktisk kan bruke med hanskene på, batteritid som overgår alle de andre med god margin, stor LCD skjerm, roterbar frontlinse etc. Dessuten ser den mye bedre ut festet til hjelmen enn GoPro. Glemte jeg å si at den også var vanntett? :vs

Videokvaliteten er mer enn bra nok og forskjellene fra GoPro med tanke på videokvalitet er ikke av betydning for meg.

Drift Ghost er rett og slett et kamera som er laget for å brukes og det funker bare bedre.

GoPro henger seg hele tiden og fjernkontrollen er jo nermest ubrukelig. I det hele tatt veldig ustabilt system. Knappene er vanskelig å betjene med hansker og man er avhengig av dette vanntette huset for å beskytte det mot vann.

I mitt hode taper GoPro på alle punkter, kanskje untatt selve videokvaliteten, men selv her synes jeg forskjellene er små og av liten betydning. Det viktigste for meg er at kameraet faktisk funker og at jeg kan kjøre lenger enn til butikken før batteriet tar slutt eller kameraet henger seg. :-)å
Da fikk jeg svar på det, lurte litt på det samme som Ugla. ;-)

Leste igår at Gopro ble notert på Nasdaq og verdsettes til 18,5 milliarder kroner. Så er vel liten tvil om at de traff en eller annen spiker rimelig greit på hodet med produktene sine.

Men syns du har noen gode poeng, og jeg både elsker og hater min GP2. Bildekvaliteten er ok, og batteritiden syns jeg i og for seg heller ikke har vært så ille, men diverse andre ting har irritert meg. Feks knapper/menysystem som du nevner, hvor jeg bla mer enn en gang har startet filming bare for å komme hjem å finne ut at jeg har tatt 1stk stillbilde av turens utgangspunkt, ingen film (Ufrivillig endret mode). Eller da jeg kom hjem og gledet meg til å se det beste segmentet bare for å finne ut at de siste 4 segmentene ikke hadde noe lyd. Eller da hele opptaket hjem fra Dalen bare var tåke grunnet dugg inni kamerahuset. Eller da jeg nå nylig, etter å ikke ha brukt det på noen mnd, oppgraderte firmware og la inn GP-Studio2 for så etter div leting på support-siden fant ut at GP2's nyeste firmware har en bug som gjør at lyden forsvinner etter konvertering i GP-Studio 2. :roll Som om ikke det var irriterende nok skal man nå også prakkes på Apple-programvare, som nærmeste er for malware å regne på en Windows-maskin.

Så kort sagt er jeg langt på vei enig med deg, selv om jeg er veldig fornøyd når alt går som det skal. Blir spennende å høre hva du syns om ditt siste innkjøp. ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23250
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

PCP skrev:
Bjerknez skrev: Joda, jeg hadde en Drift HD fra før (ikke "S") men den solge jeg så fort jeg fikk greie på at det kom en storebror ("S") :)

Har også vert innom GoPro, men til MC bruk synes jeg Drift er overlegen. Fjernkontroll som man faktisk kan bruke med hanskene på, batteritid som overgår alle de andre med god margin, stor LCD skjerm, roterbar frontlinse etc. Dessuten ser den mye bedre ut festet til hjelmen enn GoPro. Glemte jeg å si at den også var vanntett? :vs

Videokvaliteten er mer enn bra nok og forskjellene fra GoPro med tanke på videokvalitet er ikke av betydning for meg.

Drift Ghost er rett og slett et kamera som er laget for å brukes og det funker bare bedre.

GoPro henger seg hele tiden og fjernkontrollen er jo nermest ubrukelig. I det hele tatt veldig ustabilt system. Knappene er vanskelig å betjene med hansker og man er avhengig av dette vanntette huset for å beskytte det mot vann.

I mitt hode taper GoPro på alle punkter, kanskje untatt selve videokvaliteten, men selv her synes jeg forskjellene er små og av liten betydning. Det viktigste for meg er at kameraet faktisk funker og at jeg kan kjøre lenger enn til butikken før batteriet tar slutt eller kameraet henger seg. :-)å
Da fikk jeg svar på det, lurte litt på det samme som Ugla. ;-)

Leste igår at Gopro ble notert på Nasdaq og verdsettes til 18,5 milliarder kroner. Så er vel liten tvil om at de traff en eller annen spiker rimelig greit på hodet med produktene sine.

Men syns du har noen gode poeng, og jeg både elsker og hater min GP2. Bildekvaliteten er ok, og batteritiden syns jeg i og for seg heller ikke har vært så ille, men diverse andre ting har irritert meg. Feks knapper/menysystem som du nevner, hvor jeg bla mer enn en gang har startet filming bare for å komme hjem å finne ut at jeg har tatt 1stk stillbilde av turens utgangspunkt, ingen film (Ufrivillig endret mode). Eller da jeg kom hjem og gledet meg til å se det beste segmentet bare for å finne ut at de siste 4 segmentene ikke hadde noe lyd. Eller da hele opptaket hjem fra Dalen bare var tåke grunnet dugg inni kamerahuset. Eller da jeg nå nylig, etter å ikke ha brukt det på noen mnd, oppgraderte firmware og la inn GP-Studio2 for så etter div leting på support-siden fant ut at GP2's nyeste firmware har en bug som gjør at lyden forsvinner etter konvertering i GP-Studio 2. :roll Som om ikke det var irriterende nok skal man nå også prakkes på Apple-programvare, som nærmeste er for malware å regne på en Windows-maskin.

Så kort sagt er jeg langt på vei enig med deg, selv om jeg er veldig fornøyd når alt går som det skal. Blir spennende å høre hva du syns om ditt siste innkjøp. ;-)
Har hatt Drift HD før og jeg vet allerede at det jeg sier stemmer.

Jeg har alltid hatt problemer (mer eller mindre) med GoPro. Ikek store problemer, men problemer store nok til at dem har irritert meg. Du vil få en helt annen opplevelse med Drift Ghost S HD tror jeg :vs

Svar