Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750
Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.
Re: Ung igjen på MC
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Ung igjen på MC
Nei men jeg har kjørt nc 750 som er sykkelen jeg snakker om, var det noe mer?utc skrev: 03 jun 2022, 11:13Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750
Re: Ung igjen på MC
Bare hyggeligsupersic skrev: 03 jun 2022, 12:06Nei men jeg har kjørt nc 750 som er sykkelen jeg snakker om, var det noe mer?utc skrev: 03 jun 2022, 11:13Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750

Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Ung igjen på MC
Fart eller ikke fart, jeg tenker dreiemoment er noe alle setter pris på, spesielt hvis man er av den rolige typen som er litt allergisk mot turtall (det inkluderer meg selv)utc skrev: 03 jun 2022, 18:26Bare hyggeligsupersic skrev: 03 jun 2022, 12:06Nei men jeg har kjørt nc 750 som er sykkelen jeg snakker om, var det noe mer?utc skrev: 03 jun 2022, 11:13Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750Det ble nevnt 1100 også, det var derfor jeg spurte. Men at 750 kan være litt slapper nå så sin sak vi skal jo ha i minnet at momentet ikke er all verdens. Og det er jo en del motorsyklister som faktisk nyter turen og omgivelsene, ikke bare farten. (jo fortere du kjører jo mindre får du med av omgivelsene.) Bare sånn til orientering.
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Ung igjen på MC
Fart eller ikke fart, jeg tenker dreiemoment er noe alle setter pris på, spesielt hvis man er av den rolige typen som er litt allergisk mot turtall (det inkluderer meg selv)utc skrev: 03 jun 2022, 18:26Bare hyggeligsupersic skrev: 03 jun 2022, 12:06Nei men jeg har kjørt nc 750 som er sykkelen jeg snakker om, var det noe mer?utc skrev: 03 jun 2022, 11:13Jeg lurer på om du har kjørt mye Honda1100 med dct-kasse ? Det er fler modi å velge mellom og ja, D-moduset er ikke mye å slenge ræva i taket for men hvis du bruker S1,2 eller 3 så skjer det noe. Jeg gikk fra GSA1250 til ATAS1100 DCT og har innsett at jeg burde ha gjort dette for lenge siden. Min opplevelse av sykkelen er at nå ble det gøy å kjøre sykkel igjen. Ergo er jeg sterkt uenig i karakteristikken din som jeg egentlig ikke bare er uenig men den er helt feilaktig.supersic skrev: 02 jun 2022, 20:53
Det er kanskje noe av den værste sykkelanbefalingen jeg har sett her inne, blir ikke mye tristere enn en slapp Honda med automatgir og helt ribbet for sjel. Selv en Tracer 700 er 10 ganger mer sykkel enn NC750Det ble nevnt 1100 også, det var derfor jeg spurte. Men at 750 kan være litt slapper nå så sin sak vi skal jo ha i minnet at momentet ikke er all verdens. Og det er jo en del motorsyklister som faktisk nyter turen og omgivelsene, ikke bare farten. (jo fortere du kjører jo mindre får du med av omgivelsene.) Bare sånn til orientering.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Det Tore enker på er at han har sett hva jeg sliter med, med tanke på kropp.. og han har så rett i dette med vekt/størrelse men noen NT 1100 blir det ikke.Bjerknez skrev:Så vidt jeg vet så sklei han vel på grusen? Han fikk heller ikke sykkelen over seg muligens? Da klarer jeg ikke å se hvorfor en lettere sykkel skulle forhindret samme ulykke. Heller motsatt kanskje, siden tyngre sykler ofte har bedre veigrep, mer tyngde mot bakken i moderate hastigheter?
Når sykkelen først er i fart så er ikke vekten noe problem.
Blir nok å tenke utover høsten...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Når man nå leser om tips til ny sykkel, så skal jeg dele noen tanker med dere.
Disse tankene blir nok endret ,etter som ukene går.
Jeg er på vei til å utskrives fra Hammerfest sykehus...og forventer neste uke på sykestua i Honningsvåg. Med noen hjem besøk når jeg har fått prøvd trappegåinga.
Nå har det blitt en del tanker om å få flytta siste rest og få overlevert huset.
Muligheter og umuligheter gjennomgåes i hodet, i økter som begrenses av kroppens overskudd.
Da er det egentlig litt fint at det er noen som løfter muligheter og tanker om veien videre for meg. Godt med et fora' som bryr seg.
Når det gjelder mc fremtiden, så avhenger den mye av forsikringen og hva som skjer utover høsten... tenker at ny sykkel eventuelt blir kjøpt i vinter...og frem til da ser man etter en ny kjærlighet.
Må få slå fast at jeg akkurat var blitt glad i RT'en, og stod ovenfor et vanskelig valg. Den sykkelen bandt opp mye kapital, som jeg vurderer å legge inn i garasjebygg.
Tankene om ny sykkel har endret seg med kjøpet av Sprinteren. Jeg må ikke ha en sykkel som klarer alt, kan jo ta verkstedet med meg...
Altså kan jeg se på noe mer enn arbeidshest og lange distanser..
En Honda CBX 1000, er fremdeles noe jeg ser etter.. det samme med litt eldre både Guzzi og Triumf - og sykler med dunk-dunk motorer.
En helt annen visjon er at jeg er å utforske el-motorsykler..
Det eneste som ser rimelig sikkert ut er at jeg etter vinteren fremdeles har en ST1100 og kanskje en ST1300. Og skrur på reserve ST1100...i ny garasje / verksted...
Nei no må man gjøre noe annet,
men tenkte at dere skulle få se resultatet etter sammenstøtet med asfalten , bekledning var Course dongeribukse, med foring av kevlar og kne/hoftpute.
Det er det eneste som er punktert av hud etter 30-50 meter på asfalt med start fart av 70-90...
Fortsatt god pinse...kjør "pent" kle dokker sikkert...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Disse tankene blir nok endret ,etter som ukene går.
Jeg er på vei til å utskrives fra Hammerfest sykehus...og forventer neste uke på sykestua i Honningsvåg. Med noen hjem besøk når jeg har fått prøvd trappegåinga.
Nå har det blitt en del tanker om å få flytta siste rest og få overlevert huset.
Muligheter og umuligheter gjennomgåes i hodet, i økter som begrenses av kroppens overskudd.
Da er det egentlig litt fint at det er noen som løfter muligheter og tanker om veien videre for meg. Godt med et fora' som bryr seg.
Når det gjelder mc fremtiden, så avhenger den mye av forsikringen og hva som skjer utover høsten... tenker at ny sykkel eventuelt blir kjøpt i vinter...og frem til da ser man etter en ny kjærlighet.
Må få slå fast at jeg akkurat var blitt glad i RT'en, og stod ovenfor et vanskelig valg. Den sykkelen bandt opp mye kapital, som jeg vurderer å legge inn i garasjebygg.
Tankene om ny sykkel har endret seg med kjøpet av Sprinteren. Jeg må ikke ha en sykkel som klarer alt, kan jo ta verkstedet med meg...
Altså kan jeg se på noe mer enn arbeidshest og lange distanser..
En Honda CBX 1000, er fremdeles noe jeg ser etter.. det samme med litt eldre både Guzzi og Triumf - og sykler med dunk-dunk motorer.
En helt annen visjon er at jeg er å utforske el-motorsykler..
Det eneste som ser rimelig sikkert ut er at jeg etter vinteren fremdeles har en ST1100 og kanskje en ST1300. Og skrur på reserve ST1100...i ny garasje / verksted...
Nei no må man gjøre noe annet,
men tenkte at dere skulle få se resultatet etter sammenstøtet med asfalten , bekledning var Course dongeribukse, med foring av kevlar og kne/hoftpute.
Det er det eneste som er punktert av hud etter 30-50 meter på asfalt med start fart av 70-90...
Fortsatt god pinse...kjør "pent" kle dokker sikkert...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Domino
- Innlegg: 1187
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Ung igjen på MC
Jeg har samme buksa. Jeg har ikke "testet" den ennå, men det er uansett uaktuelt å kjøre så mye som en meter på offentlig vei uten verneutstyr. Og på kortere turer i godt vær er det godt å ha et mer "casual" alternativ som ikke bringer tankene tilbake til en god nordnorsk vinterdag.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Den buksa brukes normalt bare på "bytur 4-5 km ..Domino skrev:Jeg har samme buksa. Jeg har ikke "testet" den ennå, men det er uansett uaktuelt å kjøre så mye som en meter på offentlig vei uten verneutstyr. Og på kortere turer i godt vær er det godt å ha et mer "casual" alternativ som ikke bringer tankene tilbake til en god nordnorsk vinterdag.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Domino
- Innlegg: 1187
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Ung igjen på MC
Ja, til lengre turer blir det den mer "seriøse" buksa. Kevlarjeansen er mer egnet til kafébesøk enn til dagsturer. Uhellet ditt beviser jo både hvor viktig det er med riktig utstyr selv når man "skal bare" og at kevlarjeansen faktisk funker.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Da ble ulykka gjennomlevd på nytt.
Naboen på rommet fikk besøk av den ene som kom i møte da jeg gikk i bakken.
Den ene som stort sett så det meste av det som skjedde.
Så nå vet jeg at jeg husker nesten alt.. og det så nok værre ut for han enn for meg.
Noen av uttrykkene egner seg ikke på trykk, men man kan vel si at han stillte seg undrende til at testdukka (meg), kunne prate og bevege seg etter flyturen.
Ja, det med prate evnen, var bare til han så hvem det var som var inne i hønseegget (hjelmen), førr som han sa ,den kjeften stoppes jo ikke så lett.
Han så første lille slengen og den siste og ikke minst svevet.. og støvskya når 125 kg møtte asfalten.....
Æ har hatt god tur om ikke reint så lite flaks, enda godt gubben ikke e som ungdommen som har det meste festa på videoen.
No bli det kaffe og noe ainna å prate om...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Naboen på rommet fikk besøk av den ene som kom i møte da jeg gikk i bakken.
Den ene som stort sett så det meste av det som skjedde.
Så nå vet jeg at jeg husker nesten alt.. og det så nok værre ut for han enn for meg.
Noen av uttrykkene egner seg ikke på trykk, men man kan vel si at han stillte seg undrende til at testdukka (meg), kunne prate og bevege seg etter flyturen.
Ja, det med prate evnen, var bare til han så hvem det var som var inne i hønseegget (hjelmen), førr som han sa ,den kjeften stoppes jo ikke så lett.
Han så første lille slengen og den siste og ikke minst svevet.. og støvskya når 125 kg møtte asfalten.....
Æ har hatt god tur om ikke reint så lite flaks, enda godt gubben ikke e som ungdommen som har det meste festa på videoen.
No bli det kaffe og noe ainna å prate om...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Ung igjen på MC
Det kan nok være greit å få en gjennomgang av det som skjedde i lag med en som så ulykka
God bedring
God bedring
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Da var jeg kommet til en ny milepæl, siste natta på sykestua, i morra blir det å komme seg hjem.
Ny epoke begynner, og uhellet / ulykken legges på ei annen hylle. Nå kommer en mer normal hverdag, trur eg.
De fleste som har fulgt med planene om denne sesongen, skjønner jo at jeg nå er fobi både plan c,d og e. Nå er det ikke lengre nødvendig å nummerere de forskjellige mulighetene.
Fast ligger imidlertid USA-tur i september og etter stor sannsynlighet MC-sidentreff i august.
I mellom det så har jeg 20 dager på å rydde gammel huset og tomta. Så 1 drøy mnd til å bygge garasje.
Om da tidsrommet strekker til så blir det å bygge Sprinteren til Pan European base og komme på treff med ekvipasjen.
I skrivende stund så kan det se ut som om jeg legger moderne sykler på hylla. RT'en blir kondemnert og garasje bygget blir tilført likvide midler.
Selv om det har ligget litt inn i fremtiden, så var det noe som lå der å murra. Trasig er samtidigheten, æ finn ut at æ trives godt på RT'en og da drar jeg av vegen og vrake sykkelen.
DET er en stor mulighet for en ny RT før neste sesong????
Men resten av sesongen blir jeg avhengige av min PAN european. Og innrømme gjerne at det også føles godt ut.
Det blir nok noen timer på FINN og Ebay...fremover...og i løpet av året blir det kjøpt inn en ST1100 eller ST1300 .
Eller kanskje det bli en ungdomsforelskelse CBX 1000.
No begynne æ å bli utålmodig, må hjem, ja i morra så er jeg hjemme og kan begynne med de små tingene.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Ny epoke begynner, og uhellet / ulykken legges på ei annen hylle. Nå kommer en mer normal hverdag, trur eg.
De fleste som har fulgt med planene om denne sesongen, skjønner jo at jeg nå er fobi både plan c,d og e. Nå er det ikke lengre nødvendig å nummerere de forskjellige mulighetene.
Fast ligger imidlertid USA-tur i september og etter stor sannsynlighet MC-sidentreff i august.
I mellom det så har jeg 20 dager på å rydde gammel huset og tomta. Så 1 drøy mnd til å bygge garasje.
Om da tidsrommet strekker til så blir det å bygge Sprinteren til Pan European base og komme på treff med ekvipasjen.
I skrivende stund så kan det se ut som om jeg legger moderne sykler på hylla. RT'en blir kondemnert og garasje bygget blir tilført likvide midler.
Selv om det har ligget litt inn i fremtiden, så var det noe som lå der å murra. Trasig er samtidigheten, æ finn ut at æ trives godt på RT'en og da drar jeg av vegen og vrake sykkelen.
DET er en stor mulighet for en ny RT før neste sesong????
Men resten av sesongen blir jeg avhengige av min PAN european. Og innrømme gjerne at det også føles godt ut.
Det blir nok noen timer på FINN og Ebay...fremover...og i løpet av året blir det kjøpt inn en ST1100 eller ST1300 .
Eller kanskje det bli en ungdomsforelskelse CBX 1000.
No begynne æ å bli utålmodig, må hjem, ja i morra så er jeg hjemme og kan begynne med de små tingene.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Innlegg: 879
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Ung igjen på MC
Se litt mot Sverige når du leter nye sykler. Mye bra der borte hos naboen 

- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Ja det er ganske nært og en tanke større markedet enn hos oss.ErikW skrev:Se litt mot Sverige når du leter nye sykler. Mye bra der borte hos naboen
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Innlegg: 879
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Ung igjen på MC
Står en strøken Pan Europeen til salget hos Pauls motor i Stockholm. 92 modell gått bare 27 t km.
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /100507727
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /100507727
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Ny milepæl, kom under 121,5 kg i dag.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Ung igjen på MC
Du e mao enda i såpass dårlig form at du ikke kommer deg på Coopen og får kjøpt deg mat ?rolf-arne skrev: 15 jun 2022, 16:57 Ny milepæl, kom under 121,5 kg i dag.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Da kom taksten skade for 330000 +++ i tillegg ny motor da toppdekselene var sprukket.
Så takst mann kondemnerte RT'en..
Og foreslo 240 k i erstatning, da blir det reelt 0 kr i tap for meg.. må vel si mæ fornøyd med det.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Så takst mann kondemnerte RT'en..
Og foreslo 240 k i erstatning, da blir det reelt 0 kr i tap for meg.. må vel si mæ fornøyd med det.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39805
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Greit å få erstatningsspørsmålet endelig klarlagt, vil jeg tro ?
Men egenandelen slipper du vel ikke unna?
Men egenandelen slipper du vel ikke unna?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Den er bare 4000, så den er forsåvidt grei.AJ skrev:Greit å få erstatningsspørsmålet endelig klarlagt, vil jeg tro ?
Men egenandelen slipper du vel ikke unna?
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
I går var det 4 uker siden møtet med asfalten, og etter ei opp og nedtur uke så ser det nå ut for at det går rette veien.
Første dagen med mye aktivitet , vært i "byen" å prøvd fotan.. så er det begynne å gå , komme seg i drift igjen...
Få litt positiv motivasjon og få frem løsta tel å gjøre litt....og litt mer...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Første dagen med mye aktivitet , vært i "byen" å prøvd fotan.. så er det begynne å gå , komme seg i drift igjen...
Få litt positiv motivasjon og få frem løsta tel å gjøre litt....og litt mer...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Ung igjen på MC
Gratulerer med godt forsikringsoppgjør
Så lenge du er fornøyd er jo alt vel med den saken.

Så lenge du er fornøyd er jo alt vel med den saken.