Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Nikka
Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Nikka »

:vs Hvem er jeg??
Tenkte å skrive noe om meg selv, har vært innom forumet noen ganger uten å skrive så mye men.. det er kjekt å ha et sted der likesinnede MC-folk "møtes"!

Jeg er en Bergensjente som snart er fire-null år gammel, erfaren bilfører men ny motorsyklist; har hatt MC-lappen siden i fjor høst og stortrives på min Yamaha Midnight Star 950 :prop:
Egentlig har jeg hatt lyst på motorsykkel siden jeg kjørte moped for sånn cirka etthundre år siden men det har ikke blitt noe til før jeg nå er samboer med en HD-eier som har inspirert meg til å kjøre selv. Og det har jeg ikke akkurat angret på! Utrolig deilig når jeg kjenner at teknikken begynner å komme på plass - kjører med en tålmodig gjeng som oppmuntrer og venter på meg når jeg siger inn på møteplassene... :P :p
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."

Brukeravatar
Cybmax
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000SX -15

Legg inn av Cybmax »

Hei alle :)

Jeg vil bare kort si at jeg er en mann på meget straks 40, som deler samme interesse som de aller fleste her, nemlig MC :) Jeg kjører for tiden en Yamaha XTZ750 Super Tenere. For de som ikke kjenner denne sykkelen er dette en offroad som i grunn passer meget godt til Norsk veistandard :P (Ihvertfall i østfold der jeg "sykler" mest)

Mekker også litt småting selv på sykkelen min.. er jo litt enklere når det er en noe eldre type sykkel uten alt for mye elektronikk. Prøver å komme meg på Tyrigrava en gang i blandt også, så kanskje vi treffes der :)

Er det flere som har en god gammel "S10", så send meg gjerne en melding så kan vi sikkert prates litt :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Cybmax skrev:Hei alle :)

Jeg kjører for tiden en Yamaha XTZ750 Super Tenere. For de som ikke kjenner denne sykkelen er dette en offroad som i grunn passer meget godt til Norsk veistandard :P (Ihvertfall i østfold der jeg "sykler" mest)
Hei og velkommen hit, Cybmax :vs
Haeggis her inne har en maken sykkel, men den har vel sett sine beste velmaktsdager, er jeg redd...
Astrid Lupina er navnet han har gitt henne, men etter et par motortransplantasjoner nede i Europa nå i vår, spøker det for gjennoppliving av henne, kan det se ut som... :sorry

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

Velkommen Cybmax.

Hyggelig at du endelig fikk tid til å registrere deg. :P :p

Cybmax er mannen som hadde tålmodighet til å øvelsekjøre sammen med meg rundt 100mil.. i noen kalde vårmånder.
Så all heder og ære til han :drg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

wrio
Motorsykkelen din: Uten MC

Legg inn av wrio »

Hei.

Jeg er forumets antageligvis ferskeste medlem. Jeg er 23 år og har nettopp startet opplæringen for førerkort klasse A. Har vært motorsykkelfrelst så lenge jeg kan huske, men har ikke fått ut finger'n før nylig. Hittil er jeg motorsykkelløs, men leter stadig etter sykkelen som passer en relativt motorukyndig nybegynner.

Gleder meg til å bli kjent med dere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

wrio skrev: Gleder meg til å bli kjent med dere.
Det gjør vi også - å bli kjent med deg, mener jeg ;-) :thumleft
Velkommen hit til MCsiden.no, wrio :vs

Brukeravatar
Icetruck
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600

Legg inn av Icetruck »

wrio skrev:Hei.

Jeg er forumets antageligvis ferskeste medlem. Jeg er 23 år og har nettopp startet opplæringen for førerkort klasse A. Har vært motorsykkelfrelst så lenge jeg kan huske, men har ikke fått ut finger'n før nylig. Hittil er jeg motorsykkelløs, men leter stadig etter sykkelen som passer en relativt motorukyndig nybegynner.

Noen spesielle sykler i tankene? :-)
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

wrio
Motorsykkelen din: Uten MC

Legg inn av wrio »

Icetruck skrev:
wrio skrev:Hei.

Noen spesielle sykler i tankene? :-)
Her er faktisk en egen tråd viet til motorsykkeldilemmaet mitt; http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=4506" onclick="window.open(this.href);return false;

Har ihvertfall tenkt på en japansk motorsykkel. Det kan virke som om de har minst 'skru-behov'.

gbruaset
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS

Legg inn av gbruaset »

EasyRider skrev:
Icetruck skrev:Jeg kjører i mitt eget tempo, derfor de må vente en del! :thumleft
De sier selv at jeg skal kjøre i det tempo jeg føler er sikkert for meg, så det er jo ikke noe problem! :prf
Merker selv at det går utrolig sakte i svinger noen ganger, men trenger å bli bedre kjent med sykkelen, og kanskje bli kvitt frykten om at det er olje eller diverse i vær eneste sving.. Har en skikkelig oljenoia om dagen :sk?
Du er ikke alene :) har det sånn selv.
Er enda mer pinglte i rundkjøring. speider etter olje og disel så øyet blir vått og rødt. :-)å
De tøffeste er de som innrømmer dette:-) Mye bedre å kjøre forsiktig og komme hjem, enn å kjøre over evne og ikke nå frem!

AndreasB
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000

Må jo si hei!

Legg inn av AndreasB »

Hei!

Andreas her!
Er ny på forumet her, og jeg fant ingen "Si hallo" tråd, så da måtte jeg jo bare lage meg en :)
Driver å tar lappen per dags dato, tok teorien tidligere idag (08.06), brukte 8 minutter, og bestod med 4 feil.
Fikk oppkjøring den 18.06, noe som betyr at jeg har en uke på meg å ta alt det obligatoriske + et par kjøretimer til. (Har selvfølgelig snakket med kjørelærer)

Håper bare at han får tid til alt dette uken som kommer, og ber til værgudene om at det ikke regner!

Sykkelen ble kjøpt 04.06.2012 (91' Kawasaki ZX 1100 (ZZR?)) og ser slik ut: (Hva synes dere?)
Bilde

Gleder meg til mange fine turer! (Om fader Kubikk, og regn-gudene tillater oppkjøringen)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Heisann :vs og velkommen hit til MCsiden.no, AndreasB :thumleft

Helt riktig at vi ikke har noen "Si hallo!" tråd, men vi har denne - "Hvem er vi?" og da tok jeg likesågodt å la inn posten din her ;-)

Edit:
Glemte jo helt å gratulere med bestått teori :=D>
Resten er "piece of cake" og deretter er det å hive seg på Kawa'en og kjøre :prop:
Rooolig og pent i starten til man blir kjent med både sykkel og eget ferdighetsnivå.

Oddiball
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr 1000 2009

Legg inn av Oddiball »

Hei hei hallo!

Vært en sniklesende gjest en god stund, men nå meldte jeg meg faktisk inn :D

Er 24 år, kommer fra Drammen, kjører en 2009 Kawasaki z750 og har absolutt lagt merke til at dette er en populær sykkel i distriktet.

Fikk lappen for ca en måned siden, og syntes livet som motorsyklist er helt topp :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hey! :vs og velkommen hit til MCsiden.no, Oddiball :thumleft

Bra tråd du startet også, forresten:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=119299#p119299" onclick="window.open(this.href);return false;

Har manglet akkurat denne og anbefaler alle å bruke den etter endt tur hvor e har slått følge med en ukjent kjent (MCsiden forumist?) MCist et stykke av veien på turen.

Brukeravatar
Icetruck
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600

Legg inn av Icetruck »

Oddiball skrev:Hei hei hallo!

Vært en sniklesende gjest en god stund, men nå meldte jeg meg faktisk inn :D

Er 24 år, kommer fra Drammen, kjører en 2009 Kawasaki z750 og har absolutt lagt merke til at dette er en populær sykkel i distriktet.

Fikk lappen for ca en måned siden, og syntes livet som motorsyklist er helt topp :)
Heihei drammenser.. Da kan det hende jeg kjenner deg? :-k
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
Löwe
Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012

Legg inn av Löwe »

Hei.

Vært lesende deltager og bidratt med noen få innlegg her på forumet en liten stund.
Først nå oppdaget jeg tråden for å presentere seg, herved gjøres det.

Jeg og min kone bor på Siggerud i Akershus. Jeg er blitt 50+, og min kone har heldigvis stanset på 39 ;-)
Jeg kjører Triumph Explorer (2012 modell naturlig nok) og kona kjører Honda VFR (2010 modell).

Vi parkerer bilene (ca.) 16.april hvert år, og fra da av er det MC helt til (ca. ) 2. uken i Oktober. Med jobb- og gledeskjøring blir det ca. 10.000 km på hver av oss.
Jeg bruker sykkelen i daglig arbeid og kjører fra møte til møte. Der andre kommer til møtet i dress, kommer jeg i kjøredress :roll

Vi har alt hatt stor nytte av dette forumet, og har blitt klokere gjennom diskusjoner om kjøreadferd og hvordan enkelte håndterer ulike situasjoner. I tillegg har jeg anskaffet garasjeportåpner basert på gode råd og erfaringer.
Det er flott med et slikt levende og engasjert forum, takk til hver enkelt av de aktive og engsajerte bidragsyterne! Dere skal vite at vi noe mer passive deltakere setter stor pris på vidd, visdom og godlynte sleivspark som krydres utover kommentarfeltene!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tar sjansen på å si Takk! for presentasjon og fine ord om MCsiden.no fra Löwe :thumleft
Kanskje kona er medlem her inne også...? Hvis ikke, må hun gjerne melde seg inn. Om ikke annet som 'støttemedlem'... ;-) Må jo ikke være aktive hele tiden, men kan være greit med full medlemstilgang den dagen man ønsker å delta med en post eller to :-)
Også er det jo slik at man må være medlem for å se alle bildene på forumet, om man er interessert i se på disse, da... :P :p

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Må jo si hei!

Legg inn av JohnnyTh »

AndreasB skrev:Hei!

Andreas her!
Er ny på forumet her, og jeg fant ingen "Si hallo" tråd, så da måtte jeg jo bare lage meg en :)
Driver å tar lappen per dags dato, tok teorien tidligere idag (08.06), brukte 8 minutter, og bestod med 4 feil.
Fikk oppkjøring den 18.06, noe som betyr at jeg har en uke på meg å ta alt det obligatoriske + et par kjøretimer til. (Har selvfølgelig snakket med kjørelærer)

Håper bare at han får tid til alt dette uken som kommer, og ber til værgudene om at det ikke regner!

Sykkelen ble kjøpt 04.06.2012 (91' Kawasaki ZX 1100 (ZZR?)) og ser slik ut: (Hva synes dere?)
Bilde

Gleder meg til mange fine turer! (Om fader Kubikk, og regn-gudene tillater oppkjøringen)
Ser ut som en flott ZZR du har der 91-92 mod? Jeg har samme sykkel, kjøpte den sist sommer. Har funnet ut at det elektriske kan være noe dålig på dn, ellers er jeg kjempefornøyd.
Sist redigert av AJ den 13 jun 2012, 15:08, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Litt feil med siteringen, tror jeg... Rettet. Om det er rettet feil, gi beskjed.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Persoyvind
Motorsykkelen din: Honda XL600

Legg inn av Persoyvind »

Hedmarksgutt (nært ved å konvertere til "Opplending" de siste årene...) Er en halvfersking her, på 23/24 år. MC-frelst siden jeg var 16 og kjørte "moped". Frihet har to hjul (med dagens teknologi i allefall! : )

Er av de få som faktisk kjører Benelli her inne! :D (At det er en scooter på hele 125ccm lar vi være å nevne her... :mc3 )

Er på leting etter den store kjærlighen. Til jeg finner den tillater jeg meg å prøve litt forskjellig ;e vurderer "custom" eller offroader som neste sykkel...
Edit: Med halvfersk mener jeg: Har vert en del på siden her, men knapt gitt lyd fra meg. Har også kjørt mye tohjuling, men enda ikke hatt egen tungsykkel :s
Honda XL600L
Benelli Adiva
(Audi A3)
Suzuki TS X (*93/97)
*Yamaha Slider (01)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Vælkømmin ska du vara, Persoyvind :vs
Vurderte en Benelli 1130 T-Rek da jeg endte opp med Tiger 1050. Men siden det ikke fantes en demo-modell til prøvekjøre ble den vurderinga lagt på is...
Men fortsatt synes jeg T-Rek'en er en fin sykkel. Mens Bakpå som sitter... ja, nettopp, bakpå, ikke var særlig begeistret for verken utseende eller bakpåplassen...
:mk

Brukeravatar
Persoyvind
Motorsykkelen din: Honda XL600

Legg inn av Persoyvind »

AJ skrev:Vælkømmin ska du vara, Persoyvind :vs
Takk-takk! :) Veldig trivelig og mye bra å finne her! :)
AJ skrev:Vurderte en Benelli 1130 T-Rek da jeg endte opp med Tiger 1050. Men siden det ikke fantes en demo-modell til prøvekjøre ble den vurderinga lagt på is...
Men fortsatt synes jeg T-Rek'en er en fin sykkel. Mens Bakpå som sitter... ja, nettopp, bakpå, ikke var særlig begeistret for verken utseende eller bakpåplassen...
:mk
Enig, den er nok laget for en person, som gjerne skal prøve seg på banen i ny og ne. Ikke langkjøring med bagasje eller person bak. (Er selv spent på hvor sjelen min vil finner ro... :)
Honda XL600L
Benelli Adiva
(Audi A3)
Suzuki TS X (*93/97)
*Yamaha Slider (01)

AndreasB

Re: Må jo si hei!

Legg inn av AndreasB »

JohnnyTh skrev:Ser ut som en flott ZZR du har der 91-92 mod? Jeg har samme sykkel, kjøpte den sist sommer. Har funnet ut at det elektriske kan være noe dålig på dn, ellers er jeg kjempefornøyd.
'91 :)

Saapekokern
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675

Legg inn av Saapekokern »

Får vel si noen ord om meg selv jeg også da :prf

Jeg fyller 30 for første gang :P :p neste år. Bor på Skjetten et par mil nord for Oslo. Min første sykkel var en Tempo Corvette 50cc som jeg kjøpte etter konfirmasjonen. Kjørte div mopeder fram til jeg tok førerkort på bil måneden etter jeg fylte 18. Gikk vel nærmere ti år før jeg begynte å tenke på å ta lappen på motorsykkel, men ettersom flere kamerater fikk seg førerkort, kom lysten snikende og jeg kjøpte meg sykkel og meldte meg på trafikkskole i april i år. 23.mai fikk jeg førerkortet, etter det har det blitt 350 mil på sykkelen.

Jeg jobber som sjafør, og har et lite firma med en lastebil og en liten varebil, jobber for tiden ikke så mye selv etter en kneoperasjon som det ser ut til at ikke var helt vellykket.
Ellers er jeg glad i fotball og dyr, spesielt hunder, og jeg liker å prøve meg litt som hobby gourmetkokk :P :p

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Sikkert helt feil sted, men er det noen her som jobber ved østre aker vei 22, og kjører enten en yamaha fj1200 eller suzuki v-strom?

Brukeravatar
Bikeridr
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011

Legg inn av Bikeridr »

Uten å ha lest alle innleggene, men her er altså jeg.

Åtteogsekstimodell med (for øyeblikket) ellevemodell Yamaha FJR1300A. Utflytta nordlenning, født og oppvokst i eksosen i bakgår'n i Tromsø og bor for øyeblikket i Babīte utenfor Rīga i Latvia. Hvorfor flyttet jeg? Eventyrlyst!
Jeg har ikke glemt min Nord-Norske arv, så alt under 20 mil regnes for "kaffeturer" og alkohol (uansett billig pris her) blir *ALDRI* slått ut *UANSETT*.. ;-)

Så det er nå meg i korte trekk.
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Rune R
Motorsykkelen din: Honda Transalp 650 -2000
Kontakt:

Legg inn av Rune R »

Får vel presentere meg jeg også da.
Er 38 år fra en liten bygd utenfor Arendal, har hatt mc lappen i snart 1 år.
Kjører Honda Transalp 650.
Har egentlig aldri vært så opptatt av mc.
Har alltid hatt en forkjerlighet for bil, turbil, kjører HiAce 4wd campingbil eller Volvo feltvogn når jeg ikke kjører mc (Kona for ha personbilen i fred)

Grunnen til at jeg er helt hekta på mc nå er kona, alt er hennes feil :D

Hun har kikket å siglet på mc, helst shoppere i mange år og pratet om at det ser så gøy ut, men det skjedde jo aldri noe,
så her for et par år siden så kjøpte jeg en Suzuki 125ccm shopper til henne i 30års presang, hun måtte ha noe litt lite som en start.
Da hadde ingen av oss lov til å kjøre mc. Kona tok imot gaven på den betingelse at jeg også ble med for å ta lappen.
Ja, det kan jeg jo tenkte jeg, så kan jeg låne konas når/hvis behov. Men jeg skulle ikke ha sykkel selvvar jeg fast bestemt på...
Det tok 4 kjøretimer i kjøregården så var det rett hjem å lete etter mc på finn.no, skulle ihvertfall ikke kjøpe før våren var planen men.... :lol

Så nå kjører jeg mc så lenge det er pluss grader og fritt for snø/salt.

Svar