Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- stiandre
- Innlegg: 114
- Registrert: 06 aug 2011, 21:22
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
- Bosted: Oslo
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
Må jo ha seteristere også da...
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Kan også være en mulighet, for å få den ordenlige "live" følesenstiandre skrev:Må jo ha seteristere også da...

- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Lasse`s logg
Ok. Håper du ikke trenge å bråbremse noen gang. Litt topptung tror jeg du vil bli.lasse_hansen skrev:hmm, ja si det... Skal ikke den normalt stå foran på venstre/høyre side?
Kunne tenkt meg en slik inni hjelmen gitt:
http://www.hifiklubben.no/produkter/hoy ... woofer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tips mottas med STOR takk

(The Beast )
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
haha. Topp tung ja, det kan du si. Bare å dra å trene nakke nå om dagene 

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Lasse`s logg
På lørdag må du hilse Svigermorra di så mye Grattulere med 50-årsdagen fra oss her på Mcsiden.no da
Og fortelle henne om den flotte mc-overraskelsesturen til Roa som a gjikk glipp av

Og fortelle henne om den flotte mc-overraskelsesturen til Roa som a gjikk glipp av

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
haha, det skal jeg gjøre vettu! husker du det enda altså? eller lest i tidligere post? hehe
Men så sant, ho gikk glipp av noe, selv om jeg trur ho ikke ville plassert rompa nedpå sykkelen. hehe 


- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Hmm, et spørsmål til ifra meg, hehe.. Er det usunt på noen måte for motor eller lignende å bruke "motorbremsen"?
F.eks når man kjører av E6, og bare slippe opp gassen litt og gire nedover?
Eller er det sånn at de fleste heller vrir mer på gassen og girer oppover?
F.eks når man kjører av E6, og bare slippe opp gassen litt og gire nedover?
Eller er det sånn at de fleste heller vrir mer på gassen og girer oppover?

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39831
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
Kan være en del forskjellige meninger om dette, men min er at motoren ikke har vondt av motorbremsing. Men mye bruk av motorbremsing, særlig litt kraftig motorbrems, kan fort øke slitasjen på kjede og drev.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
ok, så det er stort sett kjede og drev som har "vondt" av dette? Ikke selve motoren, sylinder, osv?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Lasse`s logg
Fikk også beskjed en kar fra Michelin da jeg var på "inspirasjonskveld" hos MC-deler på Vartdal om at det også slet vesentlig mer på bakdekket ved å bruke motorbrems. Spesielt hvis man hadde en sykkel med litt kraftig motorbrems, noe TDM'en har.
Men jeg bruker motorbrems en del, og dekkene mine har nå rullet ca 9000 km. Begynner å bli litt slitt, men de har noen km igjen i seg.
Men jeg bruker motorbrems en del, og dekkene mine har nå rullet ca 9000 km. Begynner å bli litt slitt, men de har noen km igjen i seg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Lasse`s logg
så lenge du ikke kjører 2 taktsmotor kan du motorbremse så mye du gidder så lenge du holder deg under rødfeltet på turtelleren.
på 1og 2 sylinderede motorer vil du ha litt mer dekkslitasje-men mest med lavt gear/lavere turtall(eller der den bremser mest)..
på 1og 2 sylinderede motorer vil du ha litt mer dekkslitasje-men mest med lavt gear/lavere turtall(eller der den bremser mest)..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Har nå vært ute å kjørt litt sykkel.. Sjekka blant annet det folk har skrevet her inne ang "hvordan sjekke slitt clutch"... Den virker ikke slitt
Men en ting jeg stusser litt over, som jeg merket istad, godt mulig den har vært sånn før også, men merka det istad.. Når jeg kjørte på f.eks 3gir, og dro på til ca 5-6000omd, og så gira da, da merker jeg noe slik "hakking" i beinet, altså i girspaken som man girer med... Akkurat som man kjenner det hakker i et drev eller noe. Merker lissom i foten/girspaken at den hopper på et drev på en måte. Hmm, vanskelig å forklare... Men når man trykker inn clutchen, er det da normalt at det kan være et drev i giret som forsatt går rundt? eller åssen jeg skal forklare det.. Mulig dere ikke skjønner hva jeg mener, men er ikke sååå veldig flink til å forklare. hehe, men dere kan jo prøve å tolke spørsmålet, så får vi se åssen det går 


- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Lasse`s logg
Det er ikke i selve fothvileren du kjenner vibrasjoner da? Isåfall kan det være et eller flere stive lett i kjedet. Eventuelt slitt fordrev.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Det er i girspaken, det kommer innimellom når jeg girer, spesielt merker jeg det innimellom når jeg kjører på 4-5gir når jeg drar på til ca 4-5000omd og så når jeg girer da, så trykker jeg inn clutchen, og vipper girspaken opp, da hender det jeg merker at det er et drev inni der, akkurat som jeg ikke trykker girspaken langt opp, da hopper "den" på et drev eller noe inni girgreine...
Vanskelig å forklare.. hehe
Merkes kun ved giring på høyt turtall, og ikke hver gang..

Merkes kun ved giring på høyt turtall, og ikke hver gang..
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Lasse`s logg
gearene stopper ikke i mc kasser.
du må tydeligvis være litt mer bestemt/rask i gearinga..spess på litt turtall
du må tydeligvis være litt mer bestemt/rask i gearinga..spess på litt turtall
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
aha, det kan det være..
Mulig det er derfor jeg kun merker det innimellom å, svaret er altså at jeg girer for treigt egentlig da?
Det kan nok stemme, jeg drar på innimellom, trykker inn clutchen, og girer litt "treigt opp med beine", og ut med clutch.. Da er det altså normalt at det kan skje slikt?
Trudde alt sto "rolig" i girkassa når jeg trykka inn clutchen jeg, og at det var noe galt, siden "gira hopper" eller hva jeg skal si..



Trudde alt sto "rolig" i girkassa når jeg trykka inn clutchen jeg, og at det var noe galt, siden "gira hopper" eller hva jeg skal si..
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Lasse`s logg
rask og bestemt er saken...
drevene går rundt hele tiden og i inngrep-skiftegaflene skyver drevene inn i låseklakker på sidene.
hvis det ikke kommer skikkelig på plass med en gang hopper de ut igjen,,dette runder klakkene og gjør at gearene til slutt ikke låser.
akkurat som på påhengsmotorer.
http://www.vf750fd.com/blurbs/shifting.html
drevene går rundt hele tiden og i inngrep-skiftegaflene skyver drevene inn i låseklakker på sidene.
hvis det ikke kommer skikkelig på plass med en gang hopper de ut igjen,,dette runder klakkene og gjør at gearene til slutt ikke låser.
akkurat som på påhengsmotorer.
http://www.vf750fd.com/blurbs/shifting.html
Sist redigert av mekkern den 16 sep 2011, 20:51, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
aha, da vet jeg ihvertfall hvorfor det skjer slik innimellom
Takk skal du ha mekkern.
Når jeg tenker meg om så hender det jeg ikke er så alt for bestemt når jeg skifter gir, eller at jeg girer litt treigt innimellom..
Kan det evt skje skade på noe innider, om slikt skjer en sjelden gang?

Når jeg tenker meg om så hender det jeg ikke er så alt for bestemt når jeg skifter gir, eller at jeg girer litt treigt innimellom..
Kan det evt skje skade på noe innider, om slikt skjer en sjelden gang?

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Lasse`s logg
se eksempel på gear i forrige post....
det er ikke helt bra med "raping".....
ellers er noen oljetyper bedre enn andre når det gjelder myke skift..men hver sykkel sin preferanse..mine gearer bra på biltema synt..(årets levrandør til biltema er bedre enn fjorårets)

det er ikke helt bra med "raping".....
ellers er noen oljetyper bedre enn andre når det gjelder myke skift..men hver sykkel sin preferanse..mine gearer bra på biltema synt..(årets levrandør til biltema er bedre enn fjorårets)




当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
så det er altså "raping" jeg driver med?
hehe... Jeg får bare venne meg til å bli mere bestemt og skifte fortere, er litt sjenert se
hehe... Jeg kan vel ikke ha skadet noe inni der enda? Alt fungere som det skal, og det er ikke så ofte det har skjedd, kun en sjelden gang 



- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39831
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
Merker det samme på Tiger inimellom, når jeg ikke er bestemt nok i girbevegelsen. Det som skjer er at girskiftet "forsinkes" ved at jeg hører en lyd fra kassa før girdrevet tar tak.lasse_hansen skrev:Det er i girspaken, det kommer innimellom når jeg girer, spesielt merker jeg det innimellom når jeg kjører på 4-5gir når jeg drar på til ca 4-5000omd og så når jeg girer da, så trykker jeg inn clutchen, og vipper girspaken opp, da hender det jeg merker at det er et drev inni der, akkurat som jeg ikke trykker girspaken langt opp, da hopper "den" på et drev eller noe inni girgreine...Vanskelig å forklare.. hehe
Merkes kun ved giring på høyt turtall, og ikke hver gang..
Skjer ikke hvis jeg girer mer bestemt med en kontant vippebevegelse med girfoten.
Tror også at dette fenomenet er ganske normalt på mange girkasser.
Triumph Tiger 1050 er for øvrig ikke akkurat kjent for å ha verdens mest smidige og silkemyke girkasse... Samme gjelder Yamaha generelt og dermed også TDM 900...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
oki, kjekt å få svar fra de folka som kan dette, for jeg kan ikke så mye
Men jeg får begynne å lære meg å bli mere bestemt
Ellers så går sykkelen som en drøm, i morra blir det vask av "bebisen" min om sola titter frem, etterfulgt av en kjøretur


Ellers så går sykkelen som en drøm, i morra blir det vask av "bebisen" min om sola titter frem, etterfulgt av en kjøretur

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
hmm, skal jeg vaske sykkelen idag tru? Hva mener dere? Klarer ikke å få bestemt meg selv så
Eller skal jeg kanskje vente til uka, har meldt sol til uka så, idag er det opphold med ikke noe sol
Så frister veldig å vente ut i uka når sola kommer, men det er kanskje greit å få vasket vekk de døde insektene så fort som mulig, eller?
Sykkelen er jo ikke skitten, kun noen døde insekter i fronten, disse har tydeligvis ikke klart å svinge unna meg


Sykkelen er jo ikke skitten, kun noen døde insekter i fronten, disse har tydeligvis ikke klart å svinge unna meg

-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Lasse`s logg
Har du drept insekter?? Fy,fy . ,du må polere fronten ekstra så insektene bare sklir unna,å kan leve trykt videre. Vi har ingen insekter å mistelasse_hansen skrev:hmm, skal jeg vaske sykkelen idag tru? Hva mener dere? Klarer ikke å få bestemt meg selv såEller skal jeg kanskje vente til uka, har meldt sol til uka så, idag er det opphold med ikke noe sol
Så frister veldig å vente ut i uka når sola kommer, men det er kanskje greit å få vasket vekk de døde insektene så fort som mulig, eller?
Sykkelen er jo ikke skitten, kun noen døde insekter i fronten, disse har tydeligvis ikke klart å svinge unna meg
