Off, den der var nære på!Voodoodoo skrev:Desverre har det blitt mer og mer av det der, det er enkelte som inni sitt eget primitive lille hode er på billøp og kjører deretter. Turistkjøring er turistkjøring og skal ha plass til alle. Irriterer meg no jævlig over de som blir forbanna på de som kjører sakte fordi de ødelegger rundetider osv. Er det rundetider de jager så finnes det lukkede banedager for slikt. Greit nok å gasse bra på men det nytter ikke å bli forbanna på de som ikke gjør det.TBI81 skrev:De fleste er greie, men det er litt forskjellig utpå der og er jo daglige ulykker så man bør kjøre med litt margin og hode. Mange som jager bestetiden og lar det gå litt ut over manerene for å si det slik. Den BMW'en som kom forbi meg på høyresiden i videoen feks (man skal kjøre forbi på venstre) - Den hadde ikke jeg fått med meg at var der så skvatt skikkelig. Tok meg igjen (fort) på nedbremsingen inn mot svingen. Skulle ikke vært mye mer satsing fra hans side, og uoppmerksomhet fra min side, før det kunne gått ille. Det ble noen rolige svinger etter den gitt..MH434 skrev:Ser gøy ut å kjøre på ringen! Men skjønner nesten ikke at folk tørr, av det jeg har sett og hørt, så har jo ikke folk respekt for hverandres liv utpå der..Detta er for viderekomne, det er ikke jeg!
Annet fint eksempel som jeg så: Golf som tutende dundrer forbi en Kawa som er på vei forbi to biler. Kawaen ble presset mellom bilene rett før svingen.
Ufin manøver rett og slett ..
De som kjører sakte har også en jobb å gjøre. først og fremst mht. plassering og speil. Ingen vits i å legge seg i idealsporet når en rusler rundt innafor norske fartsgrenser. Da er det bare å holde høyre og ha blinklyset på.
Klassisk eksempel på turist som ikke skjønner hvor han bør plassere seg på ca. 0:20 her:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=kwVJyjOoVM0[/video]
The Tob
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen
Oh, wheeelieee?
Dette er selvsagt i forbindelse med banekjøring i langtvekkistan.
Er det nå det er på tide å gire?Dette er selvsagt i forbindelse med banekjøring i langtvekkistan.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen
Da har jeg rotet sammen noen flere actionklipp fra det store utland! Dvs Tyskland
[video]https://www.youtube.com/watch?v=TAVZtF9q-xE[/video]


[video]https://www.youtube.com/watch?v=TAVZtF9q-xE[/video]

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen
Hahaha bra bakhjulsvillig den sykkelen din 
Note 3

Note 3
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen
Lett som fuglen, vet duLordShaft skrev:Hahaha bra bakhjulsvillig den sykkelen din

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Tyskland og Ringen
Nå også med ny clutch- og kjølevæske!
Kjølevæske før og etter:




Tror det ble totalt rundt 8xflush.
Bestilt repset til clutchslaven da clutchvæsken gradvis har blitt mørkere og nå minket. Misstenker at pakningen i slaven har fått nok møkk fra kjedet så jeg får følge litt med framover.
Kjølevæske før og etter:
Tror det ble totalt rundt 8xflush.
Bestilt repset til clutchslaven da clutchvæsken gradvis har blitt mørkere og nå minket. Misstenker at pakningen i slaven har fått nok møkk fra kjedet så jeg får følge litt med framover.
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Tyskland og Ringen
Såpass. Oppbrukt?!
Tenker det "føles" godt å få byttet.

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Tyskland og Ringen
Absolutt. Har ikke helt kontroll på når kjølevæsken ble byttet sist da det ikke har blitt gjort i mitt eie tidligere så dette gjorde seg 

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Tyskland og Ringen
Hyggelig overraskelse fra Voodoo:

Et knippe bilder fra fjorårets ringentur



Lå også ett på nordschleifenbilder:


Et knippe bilder fra fjorårets ringentur

Lå også ett på nordschleifenbilder:

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Tyskland og Ringen
Tror jeg må bestille meg ett eller to av disse .. Hvilke bør jeg gå for? :-)
Re: The Tob & Beistet - Nürburgringbilder
Nr 3 ovenfra. De andre så "vokser" Porsche'n bak ut av sykkelen og forstyrrer. IMHO
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: The Tob & Beistet - Nürburgringbilder
Istemmer #3. Menneh.... du..... det ser ut til at Porschen er på vei forbi deg? WTF? 

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: The Tob & Beistet - Nürburgringbilder
Nei, det MÅ da være synsbedrag! 

Re: The Tob & Beistet - Nürburgringbilder
Da har "storservice" blitt gjennomført!
-Justert ventiler.
-Synkronisert throttle bodies.
-Inspisert tennplugger (irdium) og alt av lagre.
-Overhalt clutchslave.
-Omdrevet til tre flere tenner bak (karbonforsterket). 530 DID ZVXM gullkjede (strongest there is). Pro Bolt gullbolter (forfengelig vett).
-PR4 framdekk.
Sjekket kun få mil til nå, men dette virker veldig bra. Tight og fin! Kjede, drev og dekk gjør underverker altså!
Speedohealer blir handlet inn på tur hjem fra arbeid i dag - misstenker at det er en del feilvisning

-Justert ventiler.
-Synkronisert throttle bodies.
-Inspisert tennplugger (irdium) og alt av lagre.
-Overhalt clutchslave.
-Omdrevet til tre flere tenner bak (karbonforsterket). 530 DID ZVXM gullkjede (strongest there is). Pro Bolt gullbolter (forfengelig vett).
-PR4 framdekk.
Sjekket kun få mil til nå, men dette virker veldig bra. Tight og fin! Kjede, drev og dekk gjør underverker altså!
Speedohealer blir handlet inn på tur hjem fra arbeid i dag - misstenker at det er en del feilvisning

Re: The Tob & Beistet - Nürburgringbilder
Ble kort arbeidsdag i dag og heller noen ekstratimer i kveld. Speedohealeren var en hyggelig liten 30 minutters jobb å montere og kalibrere (med kåpene av, vel å merke):
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Tyskland og Ringen
Jeg ville gått for bilde nr 2. Som tidligere medlem i Porscheklubben har jeg selvfølgelig sansen for Porsche også å vet hvor moro det er å kjøre fra motorsykkelTBI81 skrev:Tror jeg må bestille meg ett eller to av disse .. Hvilke bør jeg gå for? :-)

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Tyskland og Ringen
Gikk for to og tre i storformat :-)Kawagutten skrev:Jeg ville gått for bilde nr 2. Som tidligere medlem i Porscheklubben har jeg selvfølgelig sansen for Porsche også å vet hvor moro det er å kjøre fra motorsykkelTBI81 skrev:Tror jeg må bestille meg ett eller to av disse .. Hvilke bør jeg gå for? :-)
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
kommer til å dreve ned ved neste kjedebytte jeg og. Nåla butter jo 300 på meteret i 5. Gi tilbakemeld hvordan det funker med drevinga di.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Nådde akkurat 300 på nåla i 5 ja

Skal gi tilbakemelding når jeg har fått kjørt litt mer. Foreløpig virker det svært lovende :-)

Skal gi tilbakemelding når jeg har fått kjørt litt mer. Foreløpig virker det svært lovende :-)
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Kan ikke si at min akser like bra som d der, trur ikke jg hadde mer enn 280 på meteret ned mot Kottenborn/Scwedenkreuz.. men nå har jeg 190/55 og org. dreving så min viser jo litt lite og er noe høyt gearet..
Om du vil ha bort den Tre boksen og fjerne toppfartsperra så anbefaler en slik woolich racing boks slik at en kan fjerne restriksjonene i ecu og slipper å koble til alle slags duppeditter.
Hvor mye kosta speedohealer'n ?
Om du vil ha bort den Tre boksen og fjerne toppfartsperra så anbefaler en slik woolich racing boks slik at en kan fjerne restriksjonene i ecu og slipper å koble til alle slags duppeditter.
Hvor mye kosta speedohealer'n ?
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
190/55 mot 190/50 .. Drøye 3% forskjell på omkretsen, blir det ikke? Rundt regnet 10kmt forskjell i 300kmt. Men så er det faktisk fart kontra visning .. Hmm .. Kommer vi på likt da?
Anywho - Speedohealeren kjøpte jeg på MC-Land for 790,- :-)
Skal ikke være mange restriksjoner igjen i bussen nå. Har jo ny motorstyring og i tillegg en sånn "G-pack" boks, eller hva de kaller det. Ikke at jeg forstår hva den gjør der med tanke på motorstyringen. 314kmt mener jeg stod som maks på dynopapirene med orginal giring og turtallsperre (som jeg vil flytte 500 opp).

Anywho - Speedohealeren kjøpte jeg på MC-Land for 790,- :-)
Skal ikke være mange restriksjoner igjen i bussen nå. Har jo ny motorstyring og i tillegg en sånn "G-pack" boks, eller hva de kaller det. Ikke at jeg forstår hva den gjør der med tanke på motorstyringen. 314kmt mener jeg stod som maks på dynopapirene med orginal giring og turtallsperre (som jeg vil flytte 500 opp).
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Og endelig er kåpene på plass igjen! Plages like mye hver gang
Fikk endlig montert knappen til symtec-varmeholkene ordentlig også. Synes dette ble ganske bra skjult. Den røde mikroknappen under speedometeret er kall på makshastighet fra speedohealeren. Fiffig detalj.

Fikk endlig montert knappen til symtec-varmeholkene ordentlig også. Synes dette ble ganske bra skjult. Den røde mikroknappen under speedometeret er kall på makshastighet fra speedohealeren. Fiffig detalj.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Hmm, hvis 55 profil gir 10km/t feilvisning forklarer jo det hvorfor jeg vippa 300 på meteret i 6. Ideel gearing bør være at den makser ut på 310. Skal en få høyere fart en det må en øke effekten mye.
Den g-pack greia er samme som jeg har på min.
Det den gjør er å låse ecu i 5 gears map som er uten fartsperre og vips ingen toppfartsrestriksjoner.
Ved å gå inn i org ecu kan en fjerne toppfartsperra samt flytte turtallsperra
En kan også endre tenningsmap for 1. og 2. gear som har restriksjoner.
Det er vel 5 gears map som er det som gir mest futt.
Da kan en ta bort hele G-pack boksen.
Den g-pack greia er samme som jeg har på min.
Det den gjør er å låse ecu i 5 gears map som er uten fartsperre og vips ingen toppfartsrestriksjoner.
Ved å gå inn i org ecu kan en fjerne toppfartsperra samt flytte turtallsperra
En kan også endre tenningsmap for 1. og 2. gear som har restriksjoner.
Det er vel 5 gears map som er det som gir mest futt.
Da kan en ta bort hele G-pack boksen.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Ta regningen min med en klype salt. Det gikk litt fort. Ligger sikkert fine kalkulatorer og sånt rundtom som kan brukes :-)
Skjønner hva den pakken gjør, men hvorfor jeg har den da jeg har ny motorstyring skjønner jeg ikke. Skal jo i teorien være egen mapping for hvert gir, uten restriksjoner etter hva jeg klarer å lese meg fram til ..
Skjønner hva den pakken gjør, men hvorfor jeg har den da jeg har ny motorstyring skjønner jeg ikke. Skal jo i teorien være egen mapping for hvert gir, uten restriksjoner etter hva jeg klarer å lese meg fram til ..

Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Tok en sjekk med Denne
Og den sier 309,168kmt når man har 300 blank på nåla med 190/55. Ca 10kmt nok :-)
Og den sier 309,168kmt når man har 300 blank på nåla med 190/55. Ca 10kmt nok :-)