Kjørte en runde på hjemvei.

Lekkre detaljer på en lekker motorsykkelega16 skrev:Har skiftet kjede og drev samt satt på litt stæsj :)
Rizoma rearsets, gjennomsiktig registerreim deksel og frameguard.
Rizoma Action LED blinklys bak
Scotts styredemper
Og selvfølgelig vasket og gnukket litt da, samt Rizoma styre håndtak.
Du verden hvilken forskjell det ble med styredemper. Går også mye jevnere når jeg fikk byttet kjede og drev, det gamle hadde gått i overkant av 28 tusen km.
Godt du ikke kjører Ducati da, hadde min på 24000 service i sommer og det gikk den nette sum av 18.600 kr...........Carpa skrev:Var innom Monsterbike i dag og fikk de til å sjekke servicehistorikken på kawa'n, men det var det dårlig med.
Altså har sykkelen aldri vært på service hos et autorisert verksted
Nå blir det å begynne å spare til 24 000 km service for den nette sum av 7-8 000 kr
Også har jeg smurt kjede ja...
Er jo dyrere enn service på Mercedes min jo, men men, tross alt ikke så dyr hobby totalt settsimpson skrev:Godt du ikke kjører Ducati da, hadde min på 24000 service i sommer og det gikk den nette sum av 18.600 kr...........Carpa skrev:Var innom Monsterbike i dag og fikk de til å sjekke servicehistorikken på kawa'n, men det var det dårlig med.
Altså har sykkelen aldri vært på service hos et autorisert verksted
Nå blir det å begynne å spare til 24 000 km service for den nette sum av 7-8 000 kr
Også har jeg smurt kjede ja...
Riktig nok byttet de starterclutch og drev til dette, men uansett........ :-)å
Olje og filter, samt sjekke at du ikke har noen løse skruerArcticTiger skrev:@Carpa: 24.000 km er ikke mye på en moderne sykkel som er vedlikeholdt og kjørt "normalt". Så det burde ikke være mer en normalt servicearbeid som beskrevet i serviceboka.
Tror Løvaas regner ca 7 timer på 24.000 km service.SuperMorten skrev:Olje og filter, samt sjekke at du ikke har noen løse skruerArcticTiger skrev:@Carpa: 24.000 km er ikke mye på en moderne sykkel som er vedlikeholdt og kjørt "normalt". Så det burde ikke være mer en normalt servicearbeid som beskrevet i serviceboka.
Sent from my GT-I9300
Husker ikke timetallet, men ja det var det var nok ventilsjekk på V-stromen også. Ventil-SJEKK. Justeringer var ikke nødvendig. Vet at jeg leverte den til morgenen, og den var ferdig rundt lunsj. Dersom du leser her, ser du hva de gjorde og hva det kostet (48000 er det samme som 24000, ihvertfall hos Suzuki)simpson skrev:Tror Løvaas regner ca 7 timer på 24.000 km service.SuperMorten skrev:Olje og filter, samt sjekke at du ikke har noen løse skruerArcticTiger skrev:@Carpa: 24.000 km er ikke mye på en moderne sykkel som er vedlikeholdt og kjørt "normalt". Så det burde ikke være mer en normalt servicearbeid som beskrevet i serviceboka.
Sent from my GT-I9300
Alt av olje og væsker skal byttes, ventilsjekk/justering, registerreimer byttes osv.
Litt mer enn bare olje og filter på Ducati i hvert fall.
Nå har riktig nok ikke Kawa reg.reimer men det er en ganske omfattende service uansett.